ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НАРЕДБА № 12 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ РАЗМЕРА НА МЕСТНИТЕ ДАНЪЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДИМИТРОВГРАД
Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
ОТ
ИВО ТЕНЕВ ДИМОВ – КМЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
ОТНОСНО: ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НАРЕДБА № 12 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ РАЗМЕРА НА МЕСТНИТЕ ДАНЪЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
ОСНОВАНИЕ: чл.1 ал.(2) от ЗМДТ и чл.21 ал.(2) от ЗМСМА
УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
ОБОСНОВКА ЗА КОНКРЕТНАТА НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград.
Действащата към момента Наредба за определяне размера на местните данъци е приета с Решение № 801/30.11.2017 г. и променена и допълнена с Решение № 1152/31.01.2019 г.; Решение №104/30.01.2020 г.; Решение № 291/26.06.2020 г. по АД 32/20 г . на ХАС, Решение №437/29.04.2021 г. и Решение №615/16.12.2021 г.
Съгласно разпоредбата на чл.1, ал.(2) от Закона за местните данъци и такси, общинският съвет определя с наредба размера на местните данъци при условията, по реда и в границите определени с него. Тази разпоредба е обусловена от изискването на чл.141,ал.(3) от Конституцията на Република България, съгласно който общинският съвет определя данъците при условия, по реда и границите установени със закон. Общинският съвет е приел цитираната Наредба, като същата е в сила от 01.01.2018 година.
Данъците са предназначени за осигуряване на финансови средства за изпълнение на публичните функции на държавата, респективно на общината. Съгласно Чл. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация Общината е основната административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление. Общината със своята собственост и бюджет има задължението да се грижи за прилежащата и обществена инфраструктура, като за целта трябва да разполага с необходимите финансови средства. Освен това, местната власт като цяло има редица отговорности и задължения.
Местното самоуправление се изразява в правото и реалната възможност на гражданите и избраните от тях органи да решават самостоятелно всички въпроси от местно значение, които законът е предоставил в тяхна компетентност в сферата на:
1. общинското имущество, общинските предприятия, общинските финанси, данъци и такси, общинската администрация;
2. устройството и развитието на територията на общината и на населените места в нея;
3. образованието;
4. здравеопазването;
5. културата;
6. благоустрояването и комуналните дейности;
7. социалните услуги;
8. опазването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси;
9. поддържането и опазването на културни, исторически и архитектурни паметници;
10. развитието на спорта, отдиха и туризма;
11. защитата при бедствия.
За тяхното качествено изпълнение и предоставяне на услугите и сдейностите е необходимо преди всичко те да бъдат осигурени с достатъчен финансов ресурс.
В рамките на икономическата ефективност, сумата на приходите, които трябва да бъдат генерирани на общинско ниво, се определят от размера на общинските разходни отговорности т.е. данъчните приходи трябва да съответстват на месните разходни отговорности. Приходите трябва да са достатъчно „жизнеспособни”, така че да нарастват с темповете, с които нарастват местните разходни задължения и годишната инфлация.
С оглед защита на обществения интерес тези правомощия на общинския съвет се лимитират от минимални и максимални граници, установени от законодателя за всеки вид местен данък и са определени в Закона за местните данъци и такси.
С предоставянето на общините на правото да определят размерите на местните данъци се продължава процеса на финансовата децентрализация и се укрепва местното самоуправление, тъй като най-голямо значение за развитието на процеса е засилването на финансовата самостоятелност и автономност на общините. Така дадените правомощия позволяват на общините да направят сериозни стъпки за преодоляване на трудностите при финансирането на разходите по общинските бюджети.
МОТИВИ ЗА КОНКРЕТНАТА НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРИЕМАНЕ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НАРЕДБА № 12 ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА № 12 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ РАЗМЕРА НА МЕСТНИТЕ ДАНЪЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
(приета с Решение № 801/30.11.2017 г.)
I. Причини, които налагат приемането на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград
Изменението, което се предлага е в резултат на извършен преглед и анализ на действащата Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград и е съобразен и с инфлацията в Република България през периода от Януари 2011 година до септември 2024 година.
За периода Януари 2011 – септември 2024 година индексът на потребителските цени е 150 %, следователно инфлацията е 50 % /информацията е взета от следния линк https://www.nsi.bg/bg/content/2539/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
Инфлацията през годините не е компенсирана с актуализация на данъчната оценка на имотите, на базата на която се определя размерът на данъка върху недвижимото имущество, както и данъка при придобиване на имущества по възмезден начин.
През годините многократно освен инфлацията са се увеличили и:
-минималната работна заплата от 240 лева през 2011 година до 933 лв. през 2024 година;
-цената на горивата и електроенергията
Размера на промилите с които се определя данъка върху недвижимото имущество на територията на общината не е променян от 01.01.2011 година и същия е в размер на 2.0 на хиляда върху данъчната оценка на имота на територията на град Димитровград и 1.5 на хиляда, върху данъчната оценка на имота в останалите населени места на общината до 31.12.2021 г., а от 01.01.2022 година размера се изравни за всички население места на територията на общината и е 2.0 на хиляда върху данъчната оценка, определена по реда на чл. 21 от ЗМДТ.
Съгласно чл. 22 от ЗМДТ Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 размера на данъка в граници от 0,1 до 4,5 на хиляда върху данъчната оценка на недвижимия имот.
Размера на промилите с които се определя данъка при възмездно придобиване на имущество на територията на общината не е променян от 01.01.2009 година и същия е в размер на 2.5 на сто върху оценката на прехвърляното имущество, а при замяна - върху оценката на имуществото с по-висока стойност
Съгласно чл. 47, ал. (2) от ЗМДТ - При възмездно придобиване на имущество данъкът се определя от общинския съвет в размер от 0,1 до 3 на сто върху оценката на прехвърляното имущество, а при замяна - върху оценката на имуществото с по-висока стойност.
При изработване на проекта на Наредба за изменение на Наредбата за определянето и администриране на местните данъци на територията на Община Димитровград са спазени принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидиарност, пропорционалност и стабилност.
Обществените отношения, свързани с местното самоуправление и местната администрация са уредени със ЗМСМА, чиито разпоредби очертават правния статут и компетентността на общинския съвет като орган на местното самоуправление, определящ политиката за изграждане и развитие на общината, във връзка с осъществяването на дейностите от местно значение, както и на други дейности, определени със закон. В изпълнение на правомощията си по чл. 21 от ЗМСМА общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения.
Съгласно нормата на чл. 7, ал. 2 от Закона за нормативните актове наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен, а чл. 8 предписва, че всеки общински съвет може да издава наредби, с които да урежда съобразно нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с местно значение.
Редът за издаване на нормативни административни актове е регламентиран в нормите на чл. 75 – 80 от АПК, като в чл. 80 от АПК е предвидено субсидиарно прилагане на Закона за нормативните актове за неуредените в този раздел въпроси. Съгласно чл. 76, ал. 3 от АПК, общинските съвети издават нормативни актове, с които уреждат съобразно нормативните актове от по-висока степен обществени отношения с местно значение. Предвид изложеното общинският съвет като орган на местното самоуправление и с оглед предоставените му по закон правомощия е овластен да издава наредби.
В рамките на икономическата ефективност, сумата на приходите, които трябва да бъдат генерирани на общинско ниво, се определят от размера на общинските разходни отговорности т.е. данъчните приходи трябва да съответстват на месните разходни отговорности. Приходите трябва да са достатъчно „жизнеспособни”, така че да нарастват с темповете, с които нарастват местните разходни задължения.
С оглед защита на обществения интерес тези правомощия на общинския съвет се лимитират от минимални и максимални граници, установени от законодателя за всеки вид местен данък.
С предоставянето на общините на правото да определят размерите на местните данъци се продължава процеса на финансовата децентрализация и се укрепва местното самоуправление, тъй като най-голямо значение за развитието на процеса е засилването на финансовата самостоятелност и автономност на общините. Така дадените правомощия позволяват на общините да направят сериозни стъпки за преодоляване на трудностите при финансирането на разходите по общинските бюджети.
Принцип на необходимост - необходимо е приемане на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград с оглед изискванията на генериране на собствени приходи, които да дадат възможност общинската администрация да отговори на нарастващата потребност от подобряване на инфраструктурата и социалната среда на територията на общината.
Принцип на обоснованост - целта на приемането на настоящите промени е увеличаване макар и в по-малка степен от размера на инфлацията за този период на данъка върху недвижимите имоти и данъка при възмездно придобиване на имущество.
Принцип на предвидимост и откритост – проекта с докладната записка и мотивите ще бъдат публикувани на официалния сайт на Община Димитровград за становище и предложения от заинтересованите лица.
Принцип на съгласуваност - предлаганото изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е съгласувано със служителите на звената от Общинска администрация – Димитровград, чиято дейност е свързана с прилагането на посочения нормативен акт.
Принцип на субсидиарност, пропорционалност и стабилност - при изработването на проекта за изменение на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е спазена разпоредбата на чл. 18а от Закона за нормативните актове, както и разпоредбите на Глави II и III от Закона за нормативните актове. Извършена е предварителна частична оценка на въздействието.
II. Цел на изменението и допълнението на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград
Целта на приемането на настоящите промени е увеличаване на собствените приходи в приходната част на бюджета на общината с цел изпълнение на общинския бюджет и плана за развитие на Община Димитровград.
III. Финансови средства, необходими за прилагането на наредбата
За прилагането на Наредбата за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград няма да е свързано с изразходване на допълнителни финансови средства от бюджета на общината, както и с допълнителни човешки ресурси.
IV. Очаквани резултати
Резултатите, които се очакват от прилагането на предложените промени в Наредбата за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград са постигане на увеличение на местните приходи от дънък върху недвижимите имоти и данъка при възмездно придобиване на имущество и отговаряне на нарастналите потребности на населението от изграждането и поддържането на благоприятна среда за живеене.
V. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз
Предлаганите промени в Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград са в съответствие с нормативните актове от по–висока степен и не противоречат на нормите на правото на Европейския съюз. Промените са съобразени и с действащото национално законодателство, както и с приложимото първично и вторично право на ЕС, и не противоречат на релевантни императивни разпоредби.
Проектът на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е публикуван на официалната страница на Община Димитровград на 04 ноември 2024 година, на основание чл. 26 от Закона за нормативните актове.
На основание чл. 26, ал. 3 и ал. 4, изречение първо от Закона за нормативните актове, на заинтересованите лица се предоставя 30-дневен срок от датата на публикуване на сайта на общината за предложения и становища по настоящия проект на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград. Проектът е публикуван на интернет страницата на общината на следния линк https://www.dimitrovgrad.bg/bg/proekti-na-normativni-aktove. /Актуално → Административни актове → Проекти на нормативни актове/. Предложенията и становищата могат да бъдат депозирани в деловодството на Общинска администрация Димитровград, находящ се на адрес: гр. Димитровград, бул.“Г.С.Раковски“ № 15, както и на E-mail: [email protected] .
В рамките на определения в чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове 30 дневен срок за обществени консултации ще бъдат взети предвид предложенията и становищата по проекта на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград, като същите ще бъдат публикувани на интернет страницата на Община Димитровград https://www.dimitrovgrad.bg/bg/proekti-na-normativni-aktove /Актуално → Административни актове → Проекти на нормативни актове/ в нормативно установения срок. Публикуваната справка ще отразява постъпилите предложения и становища, ведно с обосновка на неприетите предложения, като същите ще бъдат разгледани от общинския съвет и оповестени на вносителя преди приемането на акта от Общински съвет – Димитровград.
Съпоставка на размера на данъка върху недвижимите имоти през 2024 и предвиждания през 2025 година. Това е данък в пълен размер, като същия не е намален съгласно чл. 25, ал. 1 - За имот, който е основно жилище, данъкът се дължи с 50 на сто намаление и ал. 2 - За имот, който е основно жилище на лице с намалена работоспособност от 50 до 100 на сто, данъкът се дължи със 75 на сто намаление.
Размер на заплащания данък в годишен размер през 2024 г. и проект за 2025 г. |
||||
|
|
2024 г. |
проект за 2025 г. |
|
населено място / вид на имота |
данъчна оценка |
2 промила |
3 промила |
увеличение |
Димитровград, 1-ва зона, тухлен апартамент 82 кв.м., таван - 10 кв.м. и мазе 10 кв.м |
26 558,00 |
53,12 |
79,67 |
26,56 |
Димитровград, 1-ва зона, панелен апартамент 78,36 кв.м. и мазе 3 кв.м |
17 618,90 |
35,24 |
52,86 |
17,62 |
Димитровград, 2-ра зона, панелен апартамент 78,36 кв.м. и мазе 3 кв.м |
14 633,20 |
29,27 |
43,90 |
14,63 |
Димитровград, 3-та зона, панелен апартамент 78 кв.м. и мазе 3 кв.м |
8 281,00 |
16,56 |
24,84 |
8,28 |
Димитровград, 4-та зона - кварталите - тухлен апартамент 68 кв.м. и мазе 20 кв.м |
8 862,00 |
17,72 |
26,59 |
8,86 |
Ябълково - земя 912 кв.м. + къща 124 кв.м. + допълнителни постройки 127 кв.м. |
9 798,60 |
19,60 |
29,40 |
9,80 |
Крепост - земя 1088 кв.м. + къща с РЗП 215 кв.м. + гараж 56 кв.м. |
17 172,60 |
34,35 |
51,52 |
17,17 |
Малко Асеново - земя 1435 кв. м. + къща 75,50 кв.м. + допълнителни постройки 47 кв.м. + гараж 26 кв.м. |
4 925,30 |
9,85 |
14,78 |
4,93 |
Годишния облог от Данък върху недвижимите имущества е в размер на 1 267 951 лв. за 2024 година. С применате на новата ставка размера ще стане 1 904 926 лв.
Годишния приход от данъка при възмездно придобиване на имущество на територията на общината през 2023 година е в размер на 1 173 218 лв. и при запазване на темпото на сделките с възмездно придобиване на имущество ще е в размер на 1 368 754 лв., т.е. увеличението ще е в размер на 195 536 лв.
ПРАВНИ ОСНОВАНИЯ: чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 11, ал. 3, чл. 8, ал. 1, във връзка с чл. 1, ал. 2 от Закона за местните данъци и такси, чл. 26 и чл. 28 от Закона за нормативните актове, чл. 76, ал. 3 и чл. 79 АПК;
С оглед на гореизложеното предлагам следния проект за решение за приемане на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград
На основание чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ и чл. 21 ал.2 от ЗМСМА Общински съвет Димитровград приема следното
Р Е Ш Е Н И Е :
1. На основание чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ и чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА Общински съвет Димитровград приема Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград, приета с Решение № 801/30.11.2017 г. и променена и допълнена с Решение № 1152/31.01.2019 г.; Решение №104/30.01.2020 г.; Решение № 291/26.06.2020 г. по АД 32/20 г . на ХАС, Решение №437/29.04.2021 г. и Решение №615/16.12.2021 г.
§1.В Чл. 21 цифрата „2.0 на хиляда“, се заменя с „3.0 на хиляда“;
§2.В Чл. 44, ал. 2 се цифрата „2.5 на сто“, се заменя с „3.0 на сто“;
§3.В Чл. 44, ал. 3 се цифрата „2.5 на сто“, се заменя с „3.0 на сто“;
§4.В Чл. 44, ал. 4 се цифрата „2.5 на сто“, се заменя с „3.0 на сто“;
§5.Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград приета с Решение №……, взето с протокол № …. от 19.12.2024г., влиза в сила от 1 януари 2025 година.
2. Възлага на Кмета на Община Димитровград осъществяването на всички дейности, необходими за правилното и законосъобразно изпълнение на решението.
Приложение - Предварителна частична оценка на въздействието на проект на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград.
ЧАСТИЧНА ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО
Институция: Община Димитровград
Нормативен акт: Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград
I. Дефиниране на проблема
1. Кратко описание на проблема и причините за неговото възникване. Посочват се аргументите , които оправдават нормативната промяна.
На основание чл. 1, ал. 2 от Закона за местните данъци и такси Общински съвет Димитровград е приел Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград.
Измененията които се предлагат са в резултат на извършен преглед и задълбочен анализ на действащата Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград.
2. Описва се какви са проблемите в приложението на съществуващото законодателство или възникналите обстоятелства , които налагат приемането на ново. Посочете възможно ли е проблемът да се реши в рамките на съществуващото законодателство чрез промяна в организацията на работа и/или въвеждане на нови технологични възможности (например съвместни инспекции между няколко органа и др.)
Привеждане в съответствие на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград с посочената от НСИ инфлация за периода януари 2011 – септември 2024 година.
3. Посочва се дали са изготвени последващи оценки на нормативния акт или анализа за изпълнението на политиката и какви са резултатите от тях.
Последващи оценки на въздействието ще бъдат направени след влизане в сила на подзаконовия нормативен акт.
II.Цели: Посочват се целите , които си поставя нормативната промяна по конкретен и измерим начин и график за тяхното постигане.
Целта на приемането на настоящите промени са увеличаване на местните приходи от данък върху недвижимото имущество.
III. Идентифициране на заинтересованите страни: Посочете всички потенциални засегнати и заинтерисовани страни, върху които предложенията ще окаже пряко или косвено въздействие (бизнес в дадена област/всички предприемачи, неправителствени организации, граждани/техни представители, държавни органи, др.)
Преки заинтересовани страни:
Общинска администрация – Димитровград
Косвени заинтересовани страни:
Гражданите и бизнеса, включително чрез техните организации, в качеството им на заинтересовани страни в отделните случаи /като засегнати и участници в обществените консултации/
IV. Варианти на действие: Идентифицирайте основните регулаторни и нерегулаторни възможни варианти на действие от страна на Общината , включително и вариант „без намеса“.
По този нормативен акт не е възможно да бъдат формулирани варианти , различни от вариант „без намеса“ и предложеният вариант за „приемане на наредбата“.
По своята същност Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград цели синхронизиране на подзаконовата нормативна уредба с разпоредбите на Закона за местните данъци и такси и поради тази причина вариантите са само два - Вариант 1 “Без намеса“ и Вариант 2 - “Приемане на наредбата“. Всякакъв друг междинен би бил неизпълнение на нормативни актове от по-високо ниво.
Вариант за действие 1 „Без намеса“:
Не е налилице положително въздействие.
Вариант за действие 2 “Приемане на наредбата“:
При този вариант ще бъдат осигурени:
- Изпълнение на законоустановени задължения;
- Не се предвиждат потенциални негативни въздействия
V.Разходи: Описва се качествено (при възможност –и количествено) всички значими потенциални икономически, социални, екологични и други негативни въздействия за всеки един от вариантите , в т.ч разходи за идентифицираните заинтересовани страни в резултат на предприемане на действията.
Вариант за действие 1 „Без намеса“:
Община Димитровград няма да има допълнителни разходи, освен в качеството и на администрация, изработваща нормативни актове.
Вариант за действие 2 “Приемане на наредбата“:
При приемане на Наредба за изменение на Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград не е необходимо разходването на бюджетни средства.
VI. Ползи: Описват се качествено (при възможност и количествено ) всички значими потенциални икономически, социални, екологични и други ползи за идентифицираните заинтересовани страни за всеки един от вариантите в резултат на предприемане на действията. Посочете как очакваните ползи кореспондират с формулираните цели.
Очаквани резултати са определяне на осъвременени данъчни задължения на физическите и юридически лица, синхронизирани с европейските изисквания и нормативи от Община Димитровград.
Вариант за действие 1“Без намеса“:
Не е налице положително въздействие
Вариант за действие 2 “Приемане на наредбата“:
Ползите за заинтересованите страни са следните:
- Съответствие на действаща Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград с изискванията в Закона за местните данъци и такси и инфлацията за периода в Република България;
VII. Потенциални рискове:
Посочете възможните рискове от приемането на нормативната промяна, включително възникване на съдебни спорове.
Не са идентифицирани конкретни рискове при реализиране на Вариант 2 “Приемане на наредбата.“
VIII. Административната тежест
□-Ще се повиши
□-Ще се намали
Х Няма ефект
Не се предвиждат допълнителни разходи при приемането на наредбата.
IX. Въздействие върху микро, малки и средни предприятия (МСП)
□ Актът засяга пряко МСП
□ - Актът не засяга МСП
Х - Няма ефект
Проектът не оказва въздействие върху тях и върху средата, в която осъществяват дейността си .
Х. Проектът на нормативен акт изисква цялостна оценка на въздействието :
□ - ДА
Х НЕ
ХI. Обществени консултации: Обобщете най-важните въпроси за обществените консултации, посочете индикативен график за тяхното провеждане и видовете консултационни процедури.
Най –важните въпроси за обществената консултация са :
В1 : Ясни ли са предложените разпоредби?
В2: Подходящо ли е нивото на детайлизация за нормативен акт?
В3: Други предложения и коментари извън засегнатите и зададени в документа теми?
Проектът на наредбата ще бъде публикуван в интернет страницата на Община Димитровград, за обществени консултации за 30 дни, в раздел – Актуално → Административни актове → Проекти на нормативни актове.
Ще бъде поискано становище от преките заинтересовани лица.
Справката за отразените становища след обществените консултации ще бъде публикувана на официалната страница на Община Димитровград.
XII. Име, длъжност, дата и подпис на лицето, отговорно за изработването на нормативния акт:
Росен Кузев – началник на отдел „Приходи“
Дата: 04 ноември 2024 г.
E-mail: [email protected]