ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА №10 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДИМИТРОВГРАД
Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
ОТ ИВО ТЕНЕВ ДИМОВ – КМЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
ОТНОСНО: ПРИЕМАНЕ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА №10 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД (приета с решение №766/28.09.2017г.)
ОСНОВАНИЕ: чл.21 ал.2 от ЗМСМА , чл. 6 ал.2 от ЗМДТ
УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград е приета с Решение №766 от 28.09.2017 г. Приетият нормативен акт урежда обществените отношения, които са свързани с определянето и администрирането на местните такси и цени на предоставяни на физически и юридически лица услуги, реда и срока на тяхното събиране на територията на Община Димитровград.
С предложеният проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба №10 за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Димитровград се предлага изменение на цени на услуги и въвеждането на нови услуги с оглед детайлизиране и прецизиране на съответните процедури, като предложението е съобразено с реалните разходи за предоставяне на същите. Към предложението са приложени калкулации на услугите, формиращи крайната им цена. Следва да бъде подчертано, че по-голямата част от настоящите цени не са актуализирани от 2017г., като индексът на инфлация за периода до м.април 2022г. е 25 %. Реалните разходи за предоставяне на услугите следва да бъдат обезпечени и именно това се цели с предложеният проект за изменение и допълнение на наредбата. Цели се още постигане в по-пълна степен на принципа на справедливост при определяне на конкретните видове цени на услуги и оптимизиране на административния процес по предоставяне.
Определянето на размера на таксите и разходването им от административните органи по смисъла на пар.1, т.1 от ДР на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност се урежда с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл.7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им. Методът на изчисление е посочен в чл. 4 на Наредбата и за приложението на формулата е необходимо да се установят преките разходи за услугата, непреките разходи за предоставянето й, времето за извършването й, средната стойност на часовата ставка на пряко отговорния персонал и т. н.
Необходимостта от промяна на Наредба №10 на ОбС-Димитровград се обосновава и с нормативното задължение да бъдат спазени Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им. Съгласно чл.7а, ал.1 от посочения закон таксите, събирани от административните органи във връзка с регулирането и контрола върху стопанската дейност по този закон, се определят по методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите и разходването им, приета от Министерския съвет. С методиката се урежда начинът за определяне размера на таксите и разходването им от административните органи по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност. Размерът на таксите не може да надвишава разходите на административния орган за извършване на съответната услуга и за упражняване на контрола освен в случаите посочени в чл.1, ал.2 от Методиката.
Предложеният проект за изменение и допълнение на наредбата е съобразен и с Инструкция за прилагане на Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите, издадена на основание Постановление №1 на Министерския съвет от 2012г. за приемане на Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл.7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.
Всяко едно остойностяване на такси и цени на услуги е извършено при спазването на разпоредбите на закона, методиката и инструкцията.
1.Причини, които налагат приемането:
Обществените отношения, свързани с местното самоуправление и местната администрация са уредени със ЗМСМА, чиито разпоредби очертават правния статут и компетентността на общинския съвет като орган на местното самоуправление, определящ политиката за изграждане и развитие на общината, във връзка с осъществяването на дейностите от местно значение, както и на други дейности, определени със закон. В изпълнение на правомощията си по чл. 21 от ЗМСМА общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения.
Съгласно нормата на чл. 7, ал. 2 от Закона за нормативните актове наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен, а чл. 8 предписва, че всеки общински съвет може да издава наредби, с които да урежда съобразно нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с местно значение.
Редът за издаване на нормативни административни актове е регламентиран в нормите на чл.75 – 80 от АПК, като в чл. 80 от АПК е предвидено субсидиарно прилагане на Закона за нормативните актове за неуредените в този раздел въпроси. Съгласно чл. 76, ал. 3 от АПК, общинските съвети издават нормативни актове, с които уреждат съобразно нормативните актове от по-висока степен обществени отношения с местно значение. Предвид изложеното общинският съвет като орган на местното самоуправление и с оглед предоставените му по закон правомощия е овластен да издава наредби.
Необходимостта от привеждане на Наредба №10 на ОбС-Димитровград се обосновава с нормативното задължение да бъдат спазени Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им. Съгласно чл.7а, ал.1 от посочения закон таксите, събирани от административните органи във връзка с регулирането и контрола върху стопанската дейност по този закон, се определят по методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите и разходването им, приета от Министерския съвет. С методиката се урежда начинът за определяне размера на таксите и разходването им от административните органи по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност.Размерът на таксите не може да надвишава разходите на административния орган за извършване на съответната услуга и за упражняване на контрола освен в случаите посочени в чл.1, ал.2 от Методиката.
Всяко едно остойностяване на такси и цени на услуги е извършено при спазването на разпоредбите на закона , методиката и инструкцията.
Относно промяната на чл. 34:
Отменена т.„г” на чл. 6 , ал.1 от Закона за местните данъци и такси (ДВ, бр. 17 от 2022 г., в сила от 01.04.2022 г.)
Относно промяната на чл. 35 :
При осигуряване на здравословна и разнообразна храна, отговаряща на нормативните изисквания, дневният размер на хранителен оклад е между 3,50 и 4,20 лева на дете в детска кухня, което не включва режийни разходи и разходи за персонал. Анализът е на база разходи на средства за дейностите по хранене в детските кухни за последните 6 месеца.
Разходите за приготвяне на храна в детските кухни се финансират частично със средства от държавния бюджет и включват разходите за персонал, за социално-битово и културно обслужване и разходите по Закона за здравословни и безопасни условия на труд. Всички други разходи за персонал, издръжка и хранителни продукти в детските кухни се финансират със средства от общинския бюджет. През 2022г. осигурения държавен ЕРС за дете в детска кухня е 292,50 лв., като планираното дофинансиране от страна на общината е в размер на 525 лв на дете.
Предложеното увеличение на дневната такса за детска кухня произтича от завишената издръжка, свързана с ръста на минималната работна заплата и увеличените цени на материалите и външните услуги за периода от последната актуализация на цените, а така също от ръста на цените на основните хранителни продукти.
Относно отмяната на чл. 36, ал. 7 - приключили дейности по проекта.
Относно промяната в чл. 62, ал.2, вкл. нови точки в Приложение 1 към чл.71 ал.1
Цените на таксите в библиотеката не са променяни от 2015г.
Предложеното увеличение е съпоставимо с цените на същите услуги на общинските библиотеки в страната, както и на външни доставчици на подобен тип услуги. То произтича от завишената издръжка на библиотеката, свързана с ръста на минималната работна заплата и увеличените цени на материалите и външните услуги за периода от последната актуализация на цените.
Едновременно с това, годишна еднократна такса при регистрация е отменена с Решение №562/12.07.2018 г.на ХАС по АД 347/2018 г., с което значително са намалели собствените приходи.
Ежегодно с около 1000 бр. се увеличават библиотечните единици които освен, че обогатяват библиотечния фонд, са все по-скъпи и изискват допълнителен финансов и човешки ресурс за обработка и поддръжка.
Въведени са и цени на нови услуги, свързани с наличието на търсене на нов вид библиотечни услуги – предлагани и по електронен път, вкл. и интерес за ползване на зала „Снежана Янева” от външни организации с цел провеждане на срещи, презентации, беседи, осигуряването на необходимите условия за които са свързани с допълнителни разходи за материали и човешки ресурси, вкл. и режийни разходи.
Относно промени в точки 66-70 от Приложение 1 към чл.71 ал.1
Промените са наложени от настъпилите промени в статута и структурата на Исторически музей – Димитровград. От 2017г., в структурата на музея е включен обект Ретро апартамент.
Повишени са разходите, свързани с въведеното удължено работно време на обектите към Историческия музей, наложени от завишения интерес към тях. От 2016 г. Исторически музей работи от 1 март до 31 октомври без прекъсване, включително в събота и неделя и на всички официални и национални празници. Информационният център при обект „Светилище на нимфите и Афродита” – село Каснаково работи от 1 март до 31 октомври без прекъсване, включително в събота и неделя, и на всички официални и национални празници.
Въвеждането на групов и семеен билет за посещение е добра практика в почти всички музеи в България. Има интерес и от страна на посетители и тур оператори към такъв вид билети.
Ежегодно с около 500 бр. се увеличават експонатите във фондовете и колекциите, които освен, че обогатяват музея, изискват допълнителен ресурс за профилактика, съхранение и поддръжка.
В общинските музеи (например Асеновград, Перущица, Поморие, Правец, Исперих и др.) цените на билетите са средно 4 лв. за възрастни и 2 лв. за ученици за един обект. Към днешна дата, в димитровградския музей, билетът е два пъти по-евтин, тъй като за посещение на отделен обект посетителят заплаща на практика 0,50 лв.
Цените на таксите в музея не са променяни от 2010г. За същата година издръжката му е била 112 560 лв. за 5 щатни бройки назначен персонал, в това число и директор. За 2020г., издръжката на музея е била 224 247 лв. за 12 щатни бройки назначен персонал. В този период към музея е прехвърлен обект „Светилище на нимфите и Афродита”, село Каснаково с три бройки (2 екскурзоводи и един аниматор), които го обслужват без прекъсване. Минавайки през 2012г. на делегиран бюджет, към щата на музея е добавена ½ бройка счетоводител, който по-рано е бил на щат към направление „Култура и вероизповедания”, Община Димитровград. През 2017г. към музея е прехвърлен за стопанисване Ретро апартамента на бул. „Д. Благоев” № 9. Към щата на музея, във връзка увеличението на обектите, са назначени хигиенист и информатор.
Основанието за въвеждане на такси за посещения в ЦПЛР – НАОП „Джордано Бруно” е чл. 293, ал.1, т. 6 от Закона за предучилищното и училищно образование.
Мотиви:
- През 2021г., за ЦПЛР- НАОП „Джордано Бруно” е закупен нов дигитален планетариум, в резултат на което интереса за посещение в центъра на граждани от града и региона е увеличен многократно.
- В страната, в останалите дигитални планерариуми таксите за посещение варират межде 10 и 12 лв.
- Безплатни са посещенията за деца със специални образователни потребности, деца и младежи, потребители на социални услуги за резидентна грижа, за деца и пълнолетни лица с увреждания ТНР над 50%, организираните групови посещения на деца и ученици от училищата и детските градини в община Димитровград
- Поради засилен интерес за ползване на лекционната зала в НАОП от външни организации с цел провеждане на срещи, презентации, беседи, осигуряването на необходимите условия за което е свързано с допълнителни разходи за материали и човешки ресурси, вкл. и режийни разходи.
Повишението на цените на услугите, предоставяни от ОП „Благоустрояване” и ОП „Траурен обреден дом”, се дължи на поскъпването на горивата и смазочните материали, поскъпването на резервните части и консумативи, както и увеличението на минималната работна заплата.
Таксите на корен за дървени материали, добити в имоти от общински горски фонд и общински извън горски територии, са съобразени с ценоразписа на ТП ДГС Хасково, с което Община Димитровград има сключен договор по реда на чл.181 от Закона за горите.
2. Цели, които се поставят:
Прецизиране на нормативната уредба с местно значение, синхронизиране на Наредбата с разпоредбите на Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им, както и цели съдържанието на наредбата да бъде в съответствие с действащите нормативни актове от по-висока степен, постигане на ясна регламентация в уредбата на обществените отношения, касаещи предоставянето на административни услуги. Реалните разходи за предоставяне на услугите следва да бъдат обезпечени и именно това се цели с предложеният проект за изменение и допълнение на наредбата. Цели се още постигане в по-пълна степен на принципа на справедливост при определяне на конкретните видове цени на услуги и оптимизиране на административния процес по предоставянето им.
Законът за администрацията въвежда единен модел за организация на административните структури в изпълнителната власт, който е представен в Административния регистър. В Административният регистър са въведени услугите, извършвани от общините, като за всяка от тях е приет Уникален идентификатор, състоящ се от 4 цифри и единно наименование на услугите.
3. Очаквани резултати:
Резултатите, които се очакват от прилагането на предлаганите промени в Наредбата се свеждат до постигане на целите, наложили приемането на същите - прецизиране на нормативната уредба с местно значение и синхронизиране на Наредбата с разпоредбите на Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.
4. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:
Приемането на Наредба за изменение и допълнение на Наредба№10 за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги и прилагането на новите разпоредби няма да е свързано с изразходване на допълнителни финансови средства от бюджета на общината, както и с допълнителни човешки ресурси.
5. Анализ на съответствие с правото на ЕС:
Предлаганият проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба№10 за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Димитровград е съобразен с действащото законодателство и не противоречи на правото на Европейския съюз.
Проектът на наредбата с мотивите за нейното приемане са публикувани на страницата на Община Димитровград на 27 май 2022г., на основание чл.26 от Закона за нормативните актове.
Заинтересованите лица, в срок от 30 дни от публикуването на настоящата докладна на интернет страницата на Община Димитровград , могат да предоставят в ОЦУИГ (Общински център за услуги и информация на гражданите) – партерен етаж в сградата на общината - в рамките на работното време от 8.30 до 17.00 часа, становища и предложения по настоящата докладна, адресирани до кмета на Община Димитровград.
С оглед гореизложеното предлагам следния проект за
Р Е Ш Е Н И Е:
I.На основание чл.21 ал.2 от ЗМСМА и във връзка с чл.6 от ЗМДТ, чл.8 от ЗНА, във връзка с чл.79 от АПК, при спазване изискванията на чл.26 ал.3 и ал.4 от ЗНА, Общински съвет Димитровград приема Наредба за изменение и допълнение на Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, както следва:
§1.Изменя ал.4 на чл.22 - „За ползване на места за организиране на събори, панаири и празници:” – ново изр.4 – такса за издаване на разрешително за търговска дейност за Празника на родния край – 29 лв
§2.В чл.25 изр.1 – 0,50 лв на кв.м. на месец се изменя на 2,00 лв на кв.м. на месец
§3. Чл. 34 се отменя (считано от 01.04.2022г.)
§4. Чл. 35 се изменя така:
„За ползване на детска кухня за деца от 10 месеца до 3 години, родителите или настойниците подават заявление до директора на детската градина и заплащат цена на храната в размер на 3,00 лв. на ден. Сумата се събира от длъжностното лице в съответната детска градина и се внася по ред и начин, упоменат в чл.37 от Наредбата”.
§5. В чл. 36, ал. 7 се отменя.
§6.Чл.43 се изменя по следния начин:
Чл. 43. (1) За извършени услуги по гражданското състояние и административно обслуждане се заплащат следните такси в лв:
№ |
Вид услуга
|
Обикновена / 3 дни/ |
Експресна /8 раб.часа/ |
|
2076.Издаване на удостоверение за раждане - дубликат |
5.00 |
15.00 |
|
2037.Издаване на удостоверение за граждански брак – дубликат |
5.00 |
15.00 |
|
2034,Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път |
5.00 |
15.00 |
|
2038.Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за раждане или смърт |
10.00 |
- |
|
2016.Издаване на удостоверение за наследници за лица, починали след 1978г./с ЕГН/. *за всяко следващо удостоверение, издадено заедно с първото Издаване на удостоверение за наследници за лица, починали преди и през 1978г./без ЕГН/. *за всяко следващо удостоверение, издадено заедно с първото |
5.00
3.00
10.00
5.00 |
-
|
|
2109.Издаване на удостоверение за семейно положение |
5.00 |
15.00 |
|
2075.Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца |
5.00 |
15.00 |
|
2036.Издаване на удостоверение за съпруга/а и родствени връзки *за починали лица |
5.00 10,00 |
15.00 15.00 |
|
2057.Издаване на удостоверение за родените от майката деца |
5.00 |
15.00 |
|
2108.Издаване на удостоверение за правно ограничение |
5.00 |
15.00 |
|
2092.Издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена *за починали лица |
5.00
10,00 |
15.00
15,00 |
|
2138.Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на население |
5.00 |
15.00 |
|
2017.Издаване на удостоверение за сключване на граждански брак от български гражданин в чужбина |
10.00 |
15.00 |
|
2073.Издаване на удостоверение за снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в Република България |
5.00 |
15.00 |
|
2080.Образуване на преписка за регистриране на събитие по гражданско състояние, настъпило в чужбина/раждане, гр.брак или смърт/. |
30.00 |
- |
|
(Отм. с Решение №877/26.11.2018 г.на ХАС по АД 830/2018 г.) Признаване на чуждестранни съдебни решения или друг съдебен или административен акт, съгласно КМЧП |
30.00 |
- |
|
2079.Заявяване или промяна на постоянен адрес и издаване на удостоверение за постоянен адрес |
5.00 |
15.00 |
|
2107.Заявяване или промяна на настоящ адрес и издаване на удостоверение за настоящ адрес *Заявяване на настоящ адрес в чужбина |
5.00 3.00 |
15.00 15.00 |
|
2128.(Изм. С Решение № 1017/26.07.2018 г.)Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран ПА |
5.00 |
15.00 |
|
1997.(Изм. С Решение № 1017/26.07.2018 г.)Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран НА |
5.00 |
15.00 |
|
2056.Издаване на удостоверение за промени по постоянен адрес |
5.00 |
15.00 |
|
2104.Издаване на удостоверение за промени по настоящ адрес |
5.00 |
15.00 |
|
2110.Заверка на документи, предназначени за чужбина |
15.00 |
20.00 |
|
2020.Издаване на преписи или заверени копия на актове по гражданско състояние, от ЛРК или страница от семейния регистър на населението |
5.00 |
15.00 |
|
2000.Издаване на многоезични извлечения от актовете по гражданско състояние /раждане, гр.брак и смърт/ |
10,00 |
15,00 |
|
Издаване на други удостоверения, не цитирани по-горе |
5.00 |
15.00 |
|
Издаване на многоезично стандартно удостоверение по Регламент (ЕС) 2016/1191 на Европейския парламент и на Съвета от 6 юли 2016 г. за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012г. |
15.00 |
25.00 |
|
По искане на собственик на имот - извършване на проверка от комисия по чл. 99б от Закона за гражданската регистрация (ЗГР) за нарушение на чл. 92, чл. 99, ал.1 и 4 или чл. 99а от ЗГР |
30.00 |
- |
|
2040.Промяна на режим на имуществени отношения между съпрузи при сключен граждански брак (чл. 18 и чл. 19 от СК; чл. 49, т. 23 и т. 49б от НОАМТЦУ) |
20.00 |
30,00 |
|
Вписване в регистъра на населението на лице, придобило българско гражданство(чл. 3, ал. 2, т. 1, чл. 4, ал. 2 и чл. 26, ал. 1, т. 2 от ЗГР; чл. 49, т. 27 от НОАМТЦУ |
50.00 |
- |
|
2390.Проверка и комплектуване на документи към молба за установяване наличие на българско гражданство (чл. 39 от ЗБГ; Наредба №1 от 19.02.1999 г. за прилагане на глава пета от ЗБГ; чл. 49, т. 28 от НОАМТЦУ |
40,00 |
- |
|
Вписване в регистъра на населението на постоянно пребиваващ в Република България чужденец (чл. 79, ал. 1, т. 2 от Наредба за функциониране на ЕСГРАОН; чл. 49, т. 25 от НОАМТЦУ) |
50,00 |
- |
§7. Чл.41 се изменя така:
№ |
НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА |
СРОК дни |
ТАКСА лева |
1 |
2 |
3 |
4 |
1.
|
2027.Издаване на скици за недвижими имоти
|
7 24 часа 10 3
|
20,00 лв. 70,00 лв. 30,00 лв. 100,00 лв |
2.
|
УТКР-6.Презаверяване на скици |
24 часа |
10,00лв.
|
3. |
УТКР-3.Проверка за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че ПУП е приложен на място по отношение на застрояването |
3 |
20,00 лв. |
4. |
2119.Издаване на удостоверения за факти и обстоятелства по териториално и селищно устройство |
10
|
50,00 лв.
|
5.
|
2517. Заверка на преписи от документи и копия от планове и документация към тях
|
3 |
10 лв 50 лв 20ст/стр. |
6. |
1989.Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти |
14 |
100,00 лв.
|
7. |
2112.Издаване на разрешение за строеж
|
7 7 |
80.00 лв. 1000 лв. |
8. |
Заповед на гл.архитект за промяна на титуляра в Разрешение за строеж и др.стр.документи |
7 |
30,00 лв.
|
9. |
Издаване на разрешения за поставяне на реклами
|
30 |
20,00 лв по 5 лв/кв.м. 50% от първонач. |
§8. Чл.55 се отменя
§9.Чл.56 се изменя така:
Чл.56. Такса за издаване на:
1. позволително за извоз на дърва от временен склад - за 1 бр.- 1.50 лв.
2. превозен билет - за 1 бр.- 3.00 лв
§10. Чл.58 се изменя така:
Чл.58. (1) Такса за технически услуги при добив на дървесина извън горски територии:
№ |
НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА |
СРОК дни |
ТАКСА лева |
1
|
За маркиране на дървесина в лежащо състояние
|
5 1 4 часа |
2,00 лв/пр.куб.м. 2,50 лв/пр.куб.м. 3,00 лв/пр.куб.м. |
(2) Таксите по ал.1 са с вкл. ДДС и се заплащат след извършване на услугата.
(3) Срокът за извършване на техническите услуги при добив на дървесина извън горски територии е посочен в таблицата по чл.58, ако не е определен в друг нормативен акт.
(4) При неспазване на срока по ал. 1 размерът на таксата за тях се намалява с 1 на сто на ден, считано от деня на забавянето, но не повече от 30 на сто от пълния й размер.
§11. Чл.59 се изменя така:
Чл.59. Такса на корен за обли дървени материали, добити в имоти от общински горски фонд и общински извън горски територии, както следва:
Вид/ категория/ асортимент (см.) |
Продажба на корен в ( лв./ 1м3) |
Заплащането се извършва на база: |
||
Пространствени - м3/ по коефициент (за 1м3 ) |
Плътни - м3 |
|||
ИГЛОЛИСТНА |
||||
Едра Трупи за бичене от 18 до 29см. -Черен бор |
75 |
|
˅ |
|
Средна Трупи за бичене от 15 до 17см. -Черен бор |
55 |
|
˅ |
|
Средна Трупи за бичене от 15 до 17см. - Други Технологична дървесина |
46 |
|
˅ |
|
Дребна -Черен бор. Технологична дървесина ˂ 15см. |
46 |
|
˅ |
|
Средна - Други |
28 |
˅/ 0.6 |
|
|
Дребна -Други |
28 |
˅/ 0.6 |
|
|
ШИРОКОЛИСТНА |
||||
Едра Трупи за бичене ˃ 30 до 50см. -Топола |
80 |
|
˅ |
|
Едра Трупи за бичене ˃ 30 до 50см. -Цер, Дъб, Ясен |
100 |
|
˅ |
|
Едра Трупи за бичене от 18 до 29см. -Топола |
70 |
|
˅ |
|
Едра Трупи за бичене от 18 до 29см. -Цер, Дъб, Ясен |
90 |
|
˅ |
|
Средна Трупи за бичене от 15 до 17см. -Дъбови, Церови |
80 |
|
˅ |
|
Средна Трупи за бичене от 15 до 17см. -Тополова |
60 |
|
˅ |
|
ЩИРОКОЛИСТНА ТЕХНОЛОГИЧНА ДЪРВЕСИНА |
||||
Средна -Дъбова, Церова (твърда) |
40 |
˅/ 0.6 |
|
|
Средна - Акациева (мека) |
30 |
˅/ 0.6 |
|
|
Средна - Тополова, Липа (мека) |
25 |
˅/ 0.6 |
|
|
Дребна -Дъбова, Церова (твърда) |
40 |
˅/ 0.6 |
|
|
Дребна - Акациева (мека) |
30 |
˅/ 0.6 |
|
|
Дребна - Тополова, Липа (мека) |
25 |
˅/ 0.6 |
|
|
Вършина |
5 |
˅/ 0.3 |
|
|
§12.В чл.62 ал.2 се изменя така:
Такси за специализирани библиотечни услуги, предоставяни в Градска библиотека „Пеньо Пенев” /съгласно чл.52, ал.1 от Закона за обществените библиотеки/ |
|
1. Предоставяне на писмена библиографска информация (съгласно чл.52, ал.1, т.1 от Закона за обществените библиотеки): |
|
а) с хронологичен обхват до 10 г. - за 1 бр. описание |
0,35 лв за 1 описание |
б) с хронологичен обхват над 10 г. – за 1 бр. описание |
0,50 лв. за 1 описание |
в) тематична справка – за 1 страница |
2.00 лв. за 1 страница |
2. Предоставяне на ретроспективни библиографски издирвания (съгласно чл.52, ал.1, т.2 от Закона за обществените библиотеки) |
50% от т.1.а), б), в) |
3. Доставка на библиотечни документи от страната и чужбина - по междубиблиотечно заемане (съгласно чл.52, ал.1, т.3 от Закона за обществените библиотеки): |
|
3.1. за получаване и връщане на заетата литература а) посредническа услуга по издирване и заявяване на библиотечни документи |
2,50 лв |
б) такса на съответната библиотека |
такса на съответната библиотека |
в) куриерски услуги за получаване и връщане на заетата литература |
стойността на куриерските услуги |
3.2. за доставка на документи по електронен път |
2,50 лв |
4. Достъп до външни мрежови ресурси и база данни (съгласно чл.52, ал.1, т.4 от Закона за обществените библиотеки): |
|
а) първият 1 час |
безплатно |
б) след първия час |
1,50 лв./ на всеки започнат час |
5. Отпечатване на материали: |
|
а) текст, принтерна хартия, формат А4, черно-бял |
0,20 лв./страница |
б) текст, картон, формат А4, черно-бял |
0,30 лв./страница |
в) текст и снимков материал, принтерна хартия, формат А4, черно-бял |
0,50 лв./страница |
г) текст и снимков материал, картон, формат А4, черно-бял |
0,60 лв./страница |
д) текст, принтерна хартия, формат А4, цветен |
0,50 лв./страница |
е) текст, картон, формат А4, цветен |
0,60 лв./страница |
ж) текст и снимков материал, принтерна хартия, формат А4, цветен |
0,90 лв./страница |
з) текст и снимков материал, картон, формат А4, цветен, |
1,00 лв./страница |
5. Ксерокопиране на библиотечни документи (съгласно чл.52, ал.1, т.5 от Закона за обществените библиотеки): |
|
5.1. на страница, формат А4: |
|
а) за текст, принтерна хартия |
0,15 лв./страница |
б) за текст, картон |
0,25 лв./страница |
в) текст и снимков материал, принтерна хартия |
0,30 лв./страница |
г) текст и снимков материал, картон |
0,40 лв./страница |
5.2. на страница, формат А3: |
|
а) за текст |
0,30 лв./страница |
б) текст и снимков материал |
0,60 лв./страница |
6. Сканиране |
|
а) формат А4, до 5 страници |
0,50 лв./страница |
б) формат А4, над 5 страници |
0,70 лв./страница |
в) формат А3, до 5 страници |
1,00 лв./страница |
г) формат А3, над 5 страници |
1,40 лв./страница |
§13.В Приложение №1 към чл.71 ал.1 се правят следните изменения:
12 |
Тръжни/конкурсни книжа: |
|
||||||
|
-за отдаване под наем |
45,00 лв./бр. |
||||||
|
-за продажба по ЗОС |
60,00 лв./бр. |
||||||
14 |
Издаване на заповед за удължено работно време |
10 лв |
||||||
15 |
Издаване на заповед за удължено работно време за единични случаи |
30 лв |
||||||
16 |
2069. Издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници с леки автомобили |
30 лв |
||||||
18 |
2087.За регистрация на ППС с животинска тяга |
10 лв |
||||||
21 |
Ползване на стълб за улично осветление за електронни съобщителни мрежи |
0,75 лв/месец |
||||||
39 |
2105. Установяване на жилищни нужди - картотекиране и издаване на удостоверение |
15 лв |
||||||
47 |
14. Изкопаване на гроб, полагане ковчег и оформяне на могила |
130 лв |
||||||
50 |
Транспортни услуги |
|
|
|||||
|
ЗИЛ 555-5т. |
2,16 лв./км пробег |
|
|||||
|
ГАЗ самосвал 4т. механизирано натоварване |
2.04 лв./км пробег |
|
|||||
|
ГАЗ самосвал 4т. ръчно натоварване |
2,04 лв./км пробег |
|
|||||
|
|
2,16 лв./км пробег |
|
|||||
|
За принудителен престой над нормативно установения да се начислява |
по 6,00 лв./км |
|
|||||
|
Мерцедес-самосвал – 5т. |
3,00 лв./км пробег |
|
|||||
|
МАН 8 т. |
3,36 лв./км. пробег |
|
|||||
|
Мерцедес 2,5 т |
2,40 лв./км. пробег |
|
|||||
|
-пътнически бус "Форд" 1 т. |
2,28 лв./км. пробег |
|
|||||
51 |
Строителна механизация |
|
|
|||||
|
Багер – челен товарач – нов |
480.00лв/мсм/8часа/ |
|
|||||
|
Валяк 8т.вибрационен |
336,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Машина за рязане на асфалтова настилка |
216,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Фадрома L-200 |
480,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Трамбовка – уплътнител |
120,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Валяк вибрационен – 1 т |
240,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Машина за полагане на асфалт |
192,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Фреза за асфалт |
420,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Валяк вибрационен – 2 т |
300,00 лв./мсм/8 часа/ |
|
|||||
|
Автовишка |
384 лв. с ДДС (мсм/8 ч.) |
|
|||||
52 |
Цени на на плочи, бордюри и павета, втора употреба: |
|
|
|||||
|
· Плочи каре втора употреба |
0,43 лв |
|
|||||
|
· Шестоъгълни плочи втора употреба |
0,43 лв |
|
|||||
|
· Улични бордюри втора употреба |
2,52 лв |
|
|||||
|
· Градински бордюри втора употреба |
1,15 лв |
|
|||||
|
· Решетъчни плочи втора употреба |
3,60 лв |
|
|||||
|
· Бетонни павета втора употреба |
0,65 лв/бр.; 200 лв/тон |
|
|||||
55 |
-За извънкласни форми на образование за свободното време и клубни форми на обучение, организирани от ОП „Детски и младежки център” и Общински център за танцово изкуство „Галаксико”
-за деца със специални образователни потребности |
2 лв. на лице за месец
безплатно |
||||||
66 |
а) За посещение на един от обектите: Исторически музей, Дом-музей “П.Пенев”, Художествена галерия „Петко Чурчулиев” и Ретро апартамент |
|
||||||
|
за възрастни |
2.00 лв. |
||||||
|
за учащи |
1.00 лв. |
||||||
|
за пенсионери |
1.00 лв. |
||||||
|
за семейства (до 5 човека) |
5.00 лв. |
||||||
|
за групови посещения от възрастни (над 19 години, над 15 човека), таксата за 1 лице е |
1.00 лв. |
||||||
|
за групови посещения от учащи се или пенсионери (над 15 човека), таксата за 1 лице е |
0,50 лв. |
||||||
|
б) За посещение на всички обекти: Исторически музей, Дом-музей “П.Пенев”, Художествена галерия „Петко Чурчулиев” и Ретро апартамент |
|
||||||
|
за възрастни |
4.00 лв. |
||||||
|
за учащи |
2.00 лв. |
||||||
|
за пенсионери |
2.00 лв. |
||||||
|
за групови посещения от възрастни (над 19 години, над 15 човека), таксата за 1 лице е |
2.00 лв. |
||||||
|
за групови посещения от учащи се или пенсионери (над 15 човека), таксата за 1 лице е |
1.00 лв. |
||||||
|
за семейства (до 5 човека) |
10.00 лв. |
||||||
|
в) за деца със специални образователни потребности, за деца и пълнолетни лица с увреждания с ТНР над 50% |
безплатно |
||||||
|
г) за деца до 7 г. |
безплатно |
||||||
|
д) за организирани групови посещения на деца и ученици от училищата и детските градини в община Димитровград |
безплатно |
||||||
|
е) за ръководителите на групи от учащи се или пенсионери |
безплатно |
||||||
|
ж) всеки последен четвъртък от месеца |
безплатен за всички посетители съгласно чл.187, ал.4 от ЗКН |
||||||
|
з) 2 септември – Празник на града |
безплатен ден |
||||||
|
и) В Европейската нощ на музеите и галериите |
безплатно |
||||||
70 |
а) за беседа в на един от обектите: Исторически музей, Дом-музей “П.Пенев”, Художествена галерия „Петко Чурчулиев” и Ретро апартамент
|
5,00 лв. |
||||||
|
б) за беседа в "Светилището на нимфите и Афродита" с. Каснаково
|
3,00 лв. |
||||||
|
в) за беседа, изнесена на обект "Светилището на нимфите и Афродита" с. Каснаково от уредник от Исторически музей Димитровград по предварителна заявка |
15,00 лв. |
||||||
71 |
ПУБЛИКУВАНЕ НА ИЗДАНИЯ /съгласно чл.52, ал.1, т.6 от Закона за обществените библиотеки/: набор на текст (до 66 символа и 30 реда) набор на текст с формули набор на текст с формули и диаграми предпечатна подготовка на документ |
отпада |
||||||
73 |
Ритуал по сключване на граждански брак в Ритуалната Ритуал по сключване на граждански брак извън Ритуалната зала, във връзка с чл.8, ал.3 от СК Ритуал по сключване на граждански брак в Ритуалната |
90.00
220.00
безплатно |
||||||
|
Услуги, извършвани от ОП „Обществена пералня” - с вкл.ДДС |
|
отпадат |
|||||
74 |
Спално бельо |
|
|
|||||
75 |
Хавлии, халати |
|
|
|||||
76 |
Олекотени завивки, одеяла |
|
|
|||||
77 |
Покривки, карета, салфетки, пердета, завеси и други |
|
отпадат |
|||||
78 |
Калъфи за столове, калъфи за дивани и други |
|
|
|||||
79 |
Дрехи |
|
|
|||||
80 |
Изпиране на килими |
|
|
|||||
81 |
Гладене |
|
|
|||||
82 |
Работно облекло |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
83 |
Услуги, извършвани от отдел „Приходи” |
Вид на поръчката |
Срок на изпълнение (дни) |
общо за фирми и граждани |
|
|||
83.1 |
1998 Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по ЗМДТ |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.2 |
2071 Издаване на удостоверение за декларирани данни |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.3 |
2091 Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследството |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.4 |
2124 Издаване на копие от подадена данъчна декларация |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.5 |
2131 Издаване на препис от документ за платен данък върху превозните средства |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.6 |
2393 Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на строеж |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.7 |
2395 Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на ползване |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
83.8 |
2396 Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот и незавършено строиетелство |
обикновена |
5 |
10 |
|
|||
бърза |
3 |
15 |
|
|||||
експресна |
1 |
20 |
|
|||||
89 |
1988. Издаване на удостоверение за отписване от актовите книги за имотите - общинска собственост, или за възстановен имот |
Обикновена - 15 лв |
3 дни |
Бърза – 20 лв |
1 ден |
||
90 |
2022. Справка относно разпределение на идеалните части на сгради с етажна собственост |
обикновена - 20 лв |
7 дни |
бърза - 25 лв |
3 дни |
||
91 |
2059. Издаване на заповед за изземване по реда на чл.34 ал.1 от ЗСПЗЗ |
40 лв |
30 дни |
92 |
2078. Издаване на удостоверение за наличие или липса на съставен акт за общинска собственост |
Обикновена – 15 лв |
3 дни |
Бърза – 20 лв |
1 ден |
||
93 |
2095. Справки по актовите книги и издаване на заверени копия от документи относно общинска собственост |
Обикновена – 15 лв |
3 дни |
Бърза – 20 лв |
1 ден |
||
|
|
||
94 |
2081. Издаване на удостоверение относно собствеността на недвижими имоти |
Обикновена – 15 лв Бърза – 20 лв |
3 дни 1 ден |
95 |
Издаване на удостоверение за идентичност на самостоятелни обекти в сграда (СОС) - апартаменти |
Обикновена – 15 лв Бърза – 20 лв |
3 дни 1 ден |
96 |
2086.Издаване на разрешение за отсичане и изкореняване до 5 дървета и до 1 дка лозя в селскостопанските земи |
30 лв |
14 дни |
97 |
1996.Издаване на разрешение за отсичане на над 5 (пет) броя дървета и на лозя над 1 дка |
30 лв |
14 дни |
98 |
2878.Обработване на заявление-декларация за обстоятелствена проверка |
5 лв |
3 дни |
99 |
Издаване на други удостоверения, свързани с общински имоти |
10 лв |
3 дни |
100 |
а) За програма в Звездната зала на НАОП „Джордано Бруно” |
|
|
за възрастни |
4.00 лв. |
|
за деца, ученици и студенти |
2.00 лв. |
|
за пенсионери |
2.00 лв. |
|
за семейства (до 5 човека) |
10.00 лв. |
б) За дневни наблюдения с телескоп в НАОП „Джордано Бруно” |
|
|
|
за възрастни |
2.00 лв. |
|
за деца, ученици и студенти |
1.00 лв. |
|
за пенсионери |
1.00 лв. |
в) За вечерни наблюдения с телескоп в НАОП „Джордано Бруно” (по предварителна заявка) |
|
|
|
за възрастни |
4.00 лв. |
|
за деца, ученици и студенти |
2.00 лв. |
за пенсионери |
2.00 лв. |
|
|
г) за деца със специални образователни потребности, деца и младежи, потребители на социални услуги за резидентна грижа, за деца и пълнолетни лица с увреждания ТНР над 50% |
безплатно |
|
д) за организирани групови посещения на деца и ученици от училищата и детските градини в община Димитровград |
безплатно |
|
е) за организирани групови посещения на деца и ученици от училища и детски градини от други общини, таксата за 1 лице е |
2.00 лв |
101 |
Ползване на лекционна зала в НАОП „Джордано Бруно” |
30 лв на час 100 лв. на ден |
102 |
Ползване на зала „Снежана Янева” в Градска библиотека „Пеньо Пенев” |
40 лв на час 120 лв. на ден |
103 |
Ползване на технически средства, собственост на Градска библиотека „Пеньо Пенев” при провеждане на външни мероприятия в сградата й а) ползване на лаптоп б) ползване на мултимедиен проектор в) ползване на озвучителна уредба |
40 лв на час 40 лв на час 20 лв. на час |
§14. Приложение 2 се изменя така:
№ |
Наименование на услугата |
Срок /дни/ |
Цена /лв/ |
1 |
2083.Издаване на виза за проектиране |
30 дни |
|
- по чл.140 - по чл.140а (с данни от експл.дружества) |
50,00 лв 200,00 лв |
||
2 |
2060. Издаване на разрешение за изработване на подробен устройствен план 2001.Допускане изработване на проекти за изменение на ПУП |
30 дни |
100 лв
50,00 лв |
3 |
2025.Разрешаване изработването на комплексен проект за инвестиционна инициатива |
30 дни |
100,00 лв |
4 |
2117.Одобряване на подробен устройствен план |
без срок |
Жил.нужди 150 лв Нежил.нужди 300 лв |
За изменение на ПР 100 лв. |
|||
5.1.
|
2054.Съгласуване и одобряване на технически и работни проекти и издаване на разрешение за строеж с доклад за оценка за съответствие, или чрез Общински експертен съвет |
14 дни в случаите по чл.144,ал.3,т.1 от ЗУТ |
|
- жилищни сгради с височина до 10м. |
|
1 лв/кв.м. РЗП |
|
- жилищни сгради с височина над 10м. |
|
2 лв/кв.м. РЗП |
|
|
|
но не повече от 10 000 лв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- нежилищни сгради с РЗП до 200 кв.м. |
30 дни |
2 лв/кв.м. РЗП |
|
- нежилищни сгради с РЗП над 200 кв.м. |
в случаите по чл.144,ал.3,т.2 от ЗУТ |
3 лв/кв.м. РЗП, но не повече от 20 000лв |
|
|
|
|
|
- техническа инфраструктура за обект до |
|
3 лв/м |
|
- техническа инфраструктура за обект над |
|
2,50 лв/м, но не повече от 10 000 лв |
|
|
|
|
|
- съгласуване на проекти за масивни огради до 2.20м |
|
0,50 лв/м |
|
|
|
|
|
- за оценка за съответствие от ОЕСУТ съгласно чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ |
30 дни |
10 лв на част от инвестиционните проекти и становища |
|
|
|
|
|
- за базови станции на мобилни оператори |
|
|
|
-паркинги, открити тир бази и др.площни обекти
-фотоволтаични централи и др.
|
|
1,00 лв/кв.м.
1,00 лв/кв.м., но не повече от 5000 лв
|
|
- нежилищни сгради със селскостопанско или земеделско предназначение извън строителните граници на населените места , с РЗП над 200 кв.м. |
|
3 лв/кв.м. РЗП, но не повече от 5 000 лв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
2023.Съгласуване на идейни инвестиционни проекти |
30 дни
|
Жилищни сгради – 1 лв/кв.м.
Нежилищни сгради 2 лв/кв.м. |
7 |
2024.Одобряване на проект – заснемане на извършен разрешен строеж, когато одобрените проекти са изгубени
|
14 дни в случаите по чл.144,ал.3,т.1 от ЗУТ |
по т.5
2 лв/кв.м.
|
|
30 дни в случаите по чл.144, ал.3,т.2 от ЗУТ |
по т.5 |
|
8. |
2061.Допускане на изменения в одобрен инвестиционен проект |
14 дни в случаите по чл.144, ал.3, т.1 от ЗУТ; |
30 % върху стойността по т.5 от Приложение № 2 |
|
30 дни в случаите по чл.144,ал.3,т.2 от ЗУТ |
||
9.
|
Разглеждане, одобряване и оценка на комплексен проект за инвестиционна инициатива по чл.150 от ЗУТ и издаване на разрешение за строеж
2054.Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти, по които се издава Разрешение за строеж
2117.Одобряване на ПУП |
30 дни |
Сбор от сумите по т. 7 от чл. 41, раздел V от Наредба № 10 /такса издаване на разрешение за строеж/ и т. 5 от Приложение № 2 към Наредба № 10 на ОС, увеличени с 30%. |
10. |
2062.Регистриране и въвеждане строежите в експлоатация, издаване удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория |
7 дни
|
|
- за жилищни сгради до 100 кв.м. РЗП |
100,00 лв |
||
- за обекти с нежилищно предназначение до 100 кв.м. РЗП |
100,00 лв |
||
- за жилищни сгради от 100 кв.м. до 200 кв.м. РЗП |
150,00 лв |
||
- за обекти с нежилищно предназначение от 100 кв.м. до 200 кв.м. РЗП |
200,00 лв |
||
- за жилищни сгради над 200 кв.м. РЗП |
250,00 лв |
||
- за обекти с нежилищно предназначение от 200 кв.м. до 500 кв.м. РЗП
- за обекти с нежилищно предназначение над 500 кв.м. РЗП
|
350,00 лв
550,00 лв |
||
- за строежи на техническата инфраструктура
|
200,00 лв
|
||
- за обекти с нежилищно предназначение над 500 кв.м. РЗП |
550,00 лв |
||
11 |
2041. Разрешение за строеж в поземлени имоти в горски и земеделски територии без промяна на предназначението |
7 дни |
100 лв
|
12. |
2113. Презаверяване на разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтичане на срока
|
14 дни |
50% от сумата по чл.41 ал.7 |
13. |
2084.Издаване на удостоверение за търпимост на строеж |
30 дни |
250 лв |
14. |
1991.Издаване на удостоверение,че обособените дялове или части отговарят на одобрени за това инвестиционни проекти за извършване на доброволна делба
|
30 дни |
50,00 лв
|
15. |
УТКР-5.Издаване на удостоверения за законност на сграда (за заварен строеж) |
10 дни |
50,00 лв
|
16 |
2063.Издаване на констативни протоколи и удостоверение за степен на завършеност на строеж |
10 дни |
50 лв.
|
17 |
УТКР-7.Извадка от цифров модел на кадастрален и регулационен план |
3 дни |
За координати 3,00 лв. /точка |
За определена територия-15,00 лв./ха, но не по-малко от 5 лв |
|||
18 |
1990. Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа
|
7 дни |
100 лв |
19 |
2082.Освидетелстване на сгради и издаване на заповед за премахване /поправяне или заздравяване/ на строежи, негодни за използване или застрашени от самосрутване
|
30 дни |
50 лв |
20 |
2085.Издаване на удостоверение за нанасяне на новоизградени сгради в действащия кадастрален план по чл.54а ал.3 от ЗКИР, във връзка с чл. 175 от ЗУТ |
10дни |
30,00 лв |
21. |
2082.Издаване на удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот |
7 дни
24 часа |
50,00 лв
70,00 лв |
22. |
2005.Учредяване на еднократно право на прокарване и/или преминаване на съоръжение на техническата инфраструктура |
30 дни |
50,00 лв |
23. |
2519.Издаване на препис от решение на ОЕС |
3 дни |
10,00 лв
|
24. |
УТКР-2.Регистриране на технически паспорт на строеж |
7 дни |
20 лв |
25 |
Удостоверение за вида на конструкцията на сградата, съгласно ЗМДТ |
7 дни |
100,00 лв |
26 |
2667.Одобряване на проекти части ПБЗ и ПУСО |
14 дни |
50 лв/част |
27 |
1986 Разрешаване изработването на план – извадка от ПУП |
30 дни |
100 лв |
28 |
2002Издаване на удостоверение и скица относно имоти, подлежащи на възстановяване, находящи се в границите на урбанизираните територии |
10 дни |
40 лв |
29 |
2043 Издаване на заповед за учредяване на право на прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през чужди имоти |
30 дни |
100 лв |
30 |
2115 Одобряване изменението на кадастрален план |
без срок |
150 лв |
31 |
3179 Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни дейности |
7 дни |
300 лв |
32 |
2130. Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти |
7 дни |
100 лв |
33 |
Допускане изработването на проекти за изменение на ОУПО |
без срок |
300 лв |
34 |
Одобряване на прект за изменение на ОУПО |
без срок |
800 лв |
35 |
2018. Издаване на удостоверение за административен адрес на поземлени имоти |
10 дни |
30,00 лв |
|
|
|
|
§15.В Приложение №4 се създава нова т.13
13 |
Проверка и комплектуване на документи към заявления за извършване на административна услуга от друга община във връзка с Комплексното административно обслужване на населението./Раздели II и IIа от Наредбата за административно обслужване/. |
|
Обикновена – 20 лв Експресна - 30 лв |
II.Възлага на Кмета на Община Димитровград осъществяването на всички дейности, необходими за правилното и законосъобразно изпълнение на решението
ИВО ДИМОВ
Кмет на Община Димитровград