Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
6400 гр.Димитровград, бул.”Г.С.Раковски” № 15; www.dimitrovgrad.bg
Председател – Тел.: 0391/68210; 68212; факс: 0391/66764
e-mail: [email protected]; [email protected];
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДИМИТРОВГРАД
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
ОТ ГЕРГАНА КРЪСТЕВА - ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ОТНОСНО: Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително
УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Съгласно чл.27, ал.6 от ЗМСМА и на основание чл.15, ал.1, т.14 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, председателят на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината по ред, определен в Правилника.
Представеният Ви отчет обхваща периода от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително.
Предвид гореизложеното, Ви предлагам следния проект за
РЕШЕНИЕ:
На основание чл. 27, ал. 6 от ЗМСМА и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общински съвет - Димитровград приема Отчет за своята дейност в периода от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително, съгласно приложената справка.
Приложение: съгласно текста.
О Т Ч Е Т
за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително
Настоящият отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград и на неговите комисии е изготвен и се внася за разглеждане на основание чл. 27, ал. 6 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Организацията и дейността на Общински съвет - Димитровград се определя и осъществява в съответствие със Закона за местното самоуправление и местната администрация.
През отчетния период от настоящия мандат Общинския съвет и неговите постоянни комисии работиха отговорно за решаване на общинските проблеми, спазвайки законите на Република България и съгласно своя Правилник за организацията и дейността, неговите комисии и взаимодействията му с общинската администрация. За отчетния период те разгледаха Докладни записки и материали, по които дадоха следните становища:
І. ПК "ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И БЮДЖЕТ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 120 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 14 бр. преписки и Докладни записки. По тринадесет от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 16 бр. преписки и Докладни записки. По четиринадесет от тях е дала положителни становища, по една отрицателно становище и една е приела за сведение
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 27 бр преписки и Докладни записки. По двадесет и пет от тях е дала положително становище, по една се е въздържала, а една е приела за сведение.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала общо 18 бр преписки и Докладни записки. По петнадесет от тях е дала положителни становища, по една – отрицателно становище, а две е приела за сведение.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 20 бр преписки и Докладни записки. По осемнадесет от тях е дала положителни становища, а по две се е произнесла с указания.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 25 бр преписки и Докладни записки. По осемнадесет от тях е дала положителни становища, по една-отрицателно становище, а шест е приела за сведение.
ІІ. ПК "ТСУ, СТРОИТЕЛСТВО И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 46 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки, като по четири от тях е дала положителни становища, а по една се е произнесла с указания.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки, като по всички е дала положителни становища.
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки, като по всички комисията е дала положителни становища.
- През месец април 2017г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала положителни становища, по две се е произнесла с указания, а по една са се въздържали.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки. По седем от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 11 бр преписки и Докладни записки. По девет от тях е дала положителни становища, по една отрицателно становище и една е приела за сведение.
ІІІ. ПК "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 66 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017г. комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни записки. По осем от тях дала положителни становища, а по една - отрицателно становище.
. - През месец февруари 2017г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях дала положителни становища, а по комисията е дала указания.
- През месец март 2017г. комисията е разгледала общо 11 бр преписки и Докладни записки. По осем от тях е дала положителни становища, по две – отрицателни становища, а една е оставила без разглеждане поради това, че не е от нейната компетенция.
- През месец април 2017г. комисията е разгледала общо 14 бр преписки и Докладни записки. По девет от тях е дала положителни становища, а по пет – отрицателни.
- През месец май 2017г. комисията е разгледала общо 11 бр преписки и Докладни записки, като по осем от тях е дала положителни становища, а три е приела за сведение.
- През месец юни 2017г. комисията е разгледала общо 15 бр преписки и Докладни записки. По пет от тях е дала положителни становища, по четири отрицателни становища, четири е приела за сведение, по една не е дала становище, поради липса на информация, а по една се е произнесла с указания.
ІV. ПК "ОБРАЗОВАНИЕ, МЛАДЕЖ И СПОРТ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 37 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни записки. По пет от тях е дала положителни становища, а една е оставила за разглеждане на следващото заседание на комисията.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е дала положителни становища, а три е приела за сведение.
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение, а по последните две се е произнесла с указания.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По една от тях е дала положително становище, а три е приела за сведение.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е дала положителни становища, по три се е произнесла с указания, а по една не е изразила становище поради това, че не е от компетентността й.
V. ПК "КУЛТУРА, ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ И СРЕДСТВА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 57 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По шест от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки, като по всички е дала положителни становища.
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 11 бр преписки и Докладни записки. По десет от тях е дала положителни становища, а по една се е произнесла с указания.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала общо 21 бр преписки и Докладни записки, като по всички разгледани материали е дала положителни становища.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 4 бр. преписки и Докладни записки, като по всяка една от тях е дала положително становище.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни записки. По седем от тях е дала положителни становища, а две е приела за сведение.
VI. ПК "АГРАРНА ПОЛИТИКА И ЗЕМЕДЕЛИЕ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 52 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е дала положителни становища.
- През месец февруари 2017г. комисията е разгледала общо 12 бр преписки и Докладни записки. По десет от тях е дала положителни становища, по една – отрицателно, а по последната се е произнесла с указания.
- През месец март 2017г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни записки, като по всички е дала положителни становища.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала една преписка, по която е дала положително становище.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 9 бр. преписки и Докладни записки, като по всяка една от тях е дала положително становище.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 15 бр преписки и Докладни записки, като по четиринадесет от тях е дала с положителни становища, а една е приела за сведение.
VІI. ПК "ТЪРГОВИЯ, ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ И ТЪРЖИЩА"
През отчетния период комисията е разгледала общо 19 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки, като и по двете е дала положителни становища.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки, по които е дала положителни становища.
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 2 бр. преписки и Докладни записки, по които се е произнесла с положителни становища.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала една Докладна записка, по която е дала положително становище.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища, а пет е приела за сведение.
VІІI. ПК "ТРАНСПОРТ И СЪОБЩЕНИЯ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 24 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки, като по две от тях се е произнесла с положителни становища, а по последната е дала указания.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки, като по всяка една от тях е дала положителни становища.
- През месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки, по които е дала положителни становища.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки. И по двете се е произнесла с положителни становища.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е дала положителни становища, а по една комисията е дала указания.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала положителни становища, а четири е приела за сведение.
ІX. ПК "ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 33 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017 г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки, като по всички е дала положителни становища.
- През месец февруари 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки, като по всяка една от тях е дала положителни становища.
- През месец март 2017г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала една Докладна записка, която е приела за сведение.
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки. По пет от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение, а. по една не е дала становище поради това, че към датата на заседанието на комисията не е постъпила изискана информация по разглежданата докладна записка.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки, като по шест от тях се е произнесла с положителни становища, а една е приела за сведение.
X. ПК "ЗАКОННОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД"
През отчетния период комисията е разгледала общо 141 бр. преписки и Докладни, както следва:
- През месец януари 2017г. комисията е разгледала общо 28 бр преписки и Докладни записки. По двадесет и три от тях е дала положителни становища, а пет е приела за сведение.
- През месец февруари 2017г. комисията е разгледала общо 22 бр преписки и Докладни записки. По осемнадесет от тях е дала положителни становища, по една – отрицателно становище, а три е приела за сведение.
- За месец март 2017 г. комисията е разгледала общо 33 бр преписки и Докладни записки. По двадесет и шест от тях е дала положителни становища, по една-отрицателно, пет е приела за сведение, а по една се е произнесла с указания.
- През месец април 2017 г. комисията е разгледала общо 21 бр преписки и Докладни записки. По петнадесет от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение, а по пет се е произнесла с указания..
- През месец май 2017 г. комисията е разгледала общо 23 бр преписки и Докладни записки. Двадесет от тях е приела за законосъобразни, а три е приела за сведение.
- През месец юни 2017 г. комисията е разгледала общо 30 бр преписки и Докладни записки. Двадесет и осем от тях е счела за законосъобразни, една е приела за сведение, а по последната се дала указания.
XI. ПК "НАБЛЮДАТЕЛНА КОМИСИЯ"
През отчетния период комисията няма разгледани преписки и Докладни записки.
През отчетния период, постоянните комисии към Общински съвет – Димитровград са разгледали общо 595 броя преписки и Докладни записки.
През отчетния период от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително, са проведени 7 /седем/ заседания на Председателския съвет към Общински съвет – Димитровград – 6 / шест/ редовни и 1 /едно/ извънредно, на които бяха гласувани да отпаднат следните Докладни записки:
-Съгласно Протокол от ..201 г., отпадналата Докладна записка от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград е 1 /една/, както следва:
1. Докладна записка вх. № ОбС-07-15/13.01.2017г. (изх. № РД-28-19/13.01.2017г.) от Иво Димов относно: Прекратяване на Договор за концесия на язовири кад.№000107 село Добрич и 000202 село Крум
-Съгласно Протокол от ..201 г., отпадналите Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград са 2 /две/, както следва:
1. Докладна записка с вх. № ОбС-07-434/21.11.2016 г. от Стефан Димитров относно: Организиране на фермерски пазар на територията на Неделен пазар, Димитровград.
2.Докладна записка с вх. № ОбС-07-43/10.02.2017г. (изх. № РД-28-80/10.2.2017г.) от Съветническа група „Да за Димитровград” относно: Закупуване на система за определяне наличието на пестициди и нитрати в храни, включително инсталиране, обучение и организиране на лаборатория за извършване на анализи.
-Съгласно Протокол от ..201 г., отпадналата Докладна записка от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград е 1 /една/, както следва:
1.Докладна записка вх. № ОбС-07-67/28.02.2017г. от СГ „Да за Димитровград” относно: Предоставяне на помещение и извършването на ремонт на същото за ползване от Спортен клуб по бокс „Спартак” – Димитровград.
-Съгласно Протокол от ..201 г., отпадналите Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград са 4 /четири/, както следва:
1.Докладна записка вх. № ОбС-07-136/13.04.2017г. от СГ „Да за Димитровград” в Общински съвет - Димитровград относно:Въвеждане на системата на делегиран бюджет в селата Радиево, Черногорово, Брод и Скобелево
2. Докладна записка вх. № ОбС-07-137/13.04.2017г. от СГ „Да за Димитровград” в Общински съвет - Димитровград относно: Ремонт на сградата на физкултурния салон и прилежащите помещения на бившия строителен техникум и предоставяне на помещение за ползване от Спортен клуб по бокс „Спартак” – Димитровград.
3. Докладна записка вх. № ОбС-07-138/13.04.2017г. от Стефан Венков – общински съветник от СГ „Да за Димитровград” относно: Осигуряване на средства за ремонт на покрива на сградата, в която се помещава НЧ „Н. Хайтов – 2008г.” – кв. „Марийно”.
4. Докладна записка вх. № ОбС-07-139/13.04.2017г. от Мартин Колев – общински съветник от СГ „Да за Димитровград” относно: Извършване на ремонт на пътно съоръжение – мост над р. Банска, по отсечката паметник на културата „Светилище на нимфите и Афродита”- с. Каснаково, общ. Димитровград.
-Съгласно Протокол от ..201 г., отпадналата Докладна записка от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград е 1 /една/, както следва:
1. Докладна записка вх. № ОбС-07-136/13.04.2017г. от СГ „Да за Димитровград” в Общински съвет - Димитровград относно: Въвеждане на системата на делегиран бюджет в селата Радиево, Черногорово, Брод и Скобелево.
-Съгласно Протокол от ..201 г.няма отпаднали Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата извънредна сесия на ОбС-Димитровград.
- Съгласно Протокол от 22.06.2017 г.няма отпаднали Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград.
В дневния ред на заседанията за този период бяха включени за обсъждане 144 Докладни записки, описани както следва:
- от Кмета на община Димитровград - 105
- от Председателя на Общински съвет – Димитровград - 16
- от Постоянни комисии към ОбС – Димитровград - 17
- от сесийна група ГЕРБ - 1
- от сесийна група БСП - 0
- от сесийна група „Да за Димитровград” - 5
- независими общински съветници - 0
В таблица №1 са представени внесените докладни записки от общински съветници, сортирани по основни групи решения на Общински съвет – Димитровград. Видно от извадката е, че най-много предложения са постъпили в областта на социалните дейности и здравеопазването.
Табл. 1
|
Председател на Общински съвет |
„Да за Димитровград” |
БСП |
ГЕРБ |
Нез. общински съветници |
Постоянни комисии |
Социални дейности и здравеопазване |
|
|
|
|
|
13 |
Инфраструктура |
|
1 |
|
|
|
|
Общинска собственост |
2 |
|
|
|
|
|
Икономика, политика и туризъм |
|
|
|
|
|
|
Култура и СМИ |
|
1 |
|
|
|
|
Местна власт |
6 |
|
|
1 |
|
3 |
Нормативна уредба |
5 |
1 |
|
|
|
|
Европейски програми, екология и води |
2 |
1 |
|
|
|
|
Образование, младеж и спорт |
1 |
1 |
|
|
|
1 |
Оттеглени след дебат са 12 /дванадесет/ Докладна записки. За отчетния период от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително Съвета е гласувал общо 191 Решения, като от тях 10 / десет / са Решенията, с които не се приемат предложените проекти и направени предложения, както следва:
- Решение № 494/26.01.2017г., с което не се приема предложението на г-н Стоян Христов от проекта за решение да бъде изключена т. 1 от второ римско.
- Решение № 523/23.02.2017г., с което не се приема предложението на г-н Мартин Колев в чл.25, ал. 2 от проекта за решение да се добавят и председателите на всички ПК към изброените до момента.
- Решение № 557/30.03.2017г., с което не се приема предложението на г-н Стефан Димитров в проекта за решение да бъде записано „безвъзмездно”.
- Решение № 562/30.03.2017г., с което не се приема предложението на г-н Бончо Димитров в проекта за решение като т.2 да се запише: Дава съгласие да бъдат отпуснати 2 000 лв. на ФК Възход Радиево, Община Димитровград при възстановяване на участието си в А-областна група.
- Решение № 657/29.06.2017г., с което не се приема предложението на г-н Мартин Колев т.1 от проекта за решение да се допълни „дава съгласие от бюджета на Община Димитровград за 2018 г. да бъдат осигурени и отпуснати финансови средства за извършване на ремонт на сградата на физкултурния салон и прилежащите помещения на бившия строителен техникум.”.
- Решение № 658/29.06.2017г., с което не се приема проекта за решение, както следва:
1.Дава съгласие от бюджета на Община Димитровград да бъдат осигурени и отпуснати финансови средства за извършване на ремонт на сградата на физкултурния салон и прилежащите помещения на бившия строителен техникум.
2.Да бъде предоставено подходящо помещение на Спортен клуб по бокс „Спартак” с цел провеждане на тренировъчен процес.
3.Възлага на кмета на общината да предприеме необходимите действия по законосъобразното изпълнение на взетото решение.
7. Решение № 676/29.06.2017г., с което не се приема проекта за решение, както следва:
1. Избира и утвърждава за Химн на Димитровград:
„Свещен град”
музика Ваня и Ангел Ангелски
текст Петко Каневски
2. Първото официално изпълнение на химна на Димитровград да бъде направено на 2 септември 2017 година.
3. Химнът да стане задължителна част от репертоара на Забавно-духов оркестър и Общински хор при Община Димитровград.
4. Да се изпълнява с изричното съгласие на Кмета на община Димитровград или упълномощено от него лице.
8. Решение № 677/29.06.2017г., с което не се приема проекта за решение, както следва:
1. Избира и утвърждава за Химн на Димитровград:
„Химн на Димитровград”
музика Минко Ламбов
текст Ана Топалова
2. Първото официално изпълнение на химна на Димитровград да бъде направено на 2 септември 2017 година.
3. Химнът да стане задължителна част от репертоара на Забавно-духов оркестър и Общински хор при Община Димитровград.
4. Да се изпълнява с изричното съгласие на Кмета на община Димитровград или упълномощено от него лице.
9. Решение № 678/29.06.2017г., с което не се приема проекта за решение, както следва:
1. Избира и утвърждава за Химн на Димитровград:
„Здравей, Димитровград”
музика Хайгашод Агасян
текст Атанас Капралов
2. Първото официално изпълнение на химна на Димитровград да бъде направено на 2 септември 2017 година.
3. Химнът да стане задължителна част от репертоара на Забавно-духов оркестър и Общински хор при Община Димитровград.
4. Да се изпълнява с изричното съгласие на Кмета на община Димитровград или упълномощено от него лице.
10. Решение № 682/29.06.2017г., с което не се приема проекта за решение, както следва:
- Удостоява Салим Наим Салим с отличието „Почетен гражданин на община Димитровград”.
- Удостояването с отличието "Почетен гражданин на община Димитровград" се извършва на официална церемония, която се провежда на тържествената сесия на Общинския съвет в Деня на Димитровград на 02.09.2017г. от 18ч.
- Решението на Общински Съвет Димитровград по т. 1 за удостояване с отличие "Почетен гражданин на община Димитровград" след влизането му в сила се публикува на Интернет-страницата на Община Димитровград;
- На удостоения с отличието да се изпрати копие от решението на общинския съвет и покана, която съдържа дата, час и място на провеждането на ритуала за удостояване с отличието.
- В книгата на почетните граждани на Община Димитровград след влизане в сила на решението да се отбележат: трите имена на удостоения, дата на раждане, адрес, номер и дата на решението на Общинския съвет и датата на връчване на отличието.
- Възлага на кмета на Община Димитровград всички дейности по законосъобразното изпълнение на решението.
Относно законосъобразността и целесъобразността на решенията, взети от Общинския съвет, има постъпили следните документи:
1. По жалба на гражданин на Община Димитровград против Наредба №12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е образувано АД № 414/2016г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 25.01.2017г., а на 24.02.2017г. е постановено Решение №58 от 24.02.2017г., с което се обявява нищожността на текста на чл.15, т.1, т.2 и т.3 от Наредба №12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград. В останалата си част жалбата от гражданина е отхвърлена и същият е осъден да заплати разноските по делото. Решението на АС-Хасково е обжалвано пред ВАС, като към момента същото е висящо.
2. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу ал.1 на чл. 4 от Наредба № 8 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, приета с Решение № 904/2010 г. на Общински съвет-Димитровград, изменена с Решение № 507/2012 г. на същия Общински съвет е образувано АД № 684/2016г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 01.02.2017г. С протоколно определение от същата дата е оставен без разглеждане протеста на прокурора в Окръжна прокуратура – Хасково срещу ал.1 на чл. 4 от Наредба № 8 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и делото е прекратено. Определението е влязло в законна сила на 14.02.2017г.
3. По жалба на гражданин на Община Димитровград против т. 29 от приложение №2 към чл.64, ал.1 от Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград е образувано АД № 529/2016г. по описа на Административен съд – Хасково.По делото е постановено решение № 428/16.01.2017г., с което жалбата е уважена изцяло и е отменена т.29 от Приложение № 2 към чл. 64, ал.1 от обжалваната наредба. Същото е влязло в законна сила на 07.02.2017 г.
4. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.12, ал.4, т.4, чл.13 ал.2 и чл.14 и 15 от Наредба № 3 за извършване на търговия и услуги в Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 430/2016г. Делото е разгледано на 31.05.2017г., а на 30.06.2017г. е постановено Решение №396 от 30.06.2017г., с което протеста е изцяло уважен, като се отменят разпоредбите на чл.12, ал.4, т.4, чл.13 ал.2 и чл.14 и 15 от Наредба № 3 за извършване на търговия и услуги в Община Димитровград. Същото не е влязло в законна сила.
5. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.21, ал.1, ал.2 и ал.3, т.2 от Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 673/2016г. Делото е разгледано на 15.02.2017г., а на 14.03.2017г. е постановено Решение № 128 от същата дата, с което се отменя чл.21, ал.1 Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград. Отхвърля се протеста на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково и оспорването на гражданин срещу останалата му част от чл.21, ал.1, ал.2 и ал.3, т.2 от Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград. Същото е влязло в законна сила на 25.04.2017г.
6. По жалба на гражданин на Община Димитровград против Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, в частта по т.29 от Приложение №1 към чл. 64 от същата наредба е образувано Административно дело № 588/2015г. по описа на Хасковски административен съд, по което е постановено Решение, с което е отменена т.29 от приложение 1 към чл.64 от Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Димитровград.
Горепосоченото Решение е обжалвано от ОбС-Димитровград пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 7674/2016 г.по описа на ВАС. По същото дело е постановено Решение № 5666 от 05.05.2017г., с което е оставено в сила обжалваното Решение.Решението не подлежи на обжалване.
7. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.9, ал.4, чл.12, ал.1, т.12, чл.23, ал.2-4 и чл.25, ал.1 от Наредба № 37 за условията и реда за записване, отписване и преместване на деца в предучилищна възраст в детските градини и училища на територията на Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 276/2017г. Делото е разгледано на 03.05.2017г., а на 01.06.2017г. е постановено Решение № 327 от 01.06.2017г., с което се отменя чл.9, ал.4, чл.12, ал.1, т.12, чл.23, ал.2, ал.3 и ал.4 и чл.25, ал.1 от Наредба № 37 за условията и реда за записване, отписване и преместване на деца в предучилищна възраст в детските градини и училища на територията на Община Димитровград, като същото е влязло в законна сила на 28.06.2017г.
8. По оспорване на Областния управител на Област с административен център – Хасково срещу Решение № 538/23.02.2017г. е образувано АД № 307/2017г.
Преценявайки законосъобразността и основателността на оспорването, по предложение на заместник-председателя на ОбС-Димитровград в докладна записка № ОбС-07-76#3/28.03.2017г., Общински съвет- Димитровград е приел Решение №577/30.03.2017г., с което на основание чл.21, ал.2, т.24 във вр. с чл.45, ал.4 от ЗМСМА „отменя свое Решение № 538/23.02.2017г. поради неговата незаконосъобразност”. С определение от 11.04.2017 г. делото е прекратено. Същото е влязло в законна сила на 26.04.2017г.
9. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.4, ал.1 и 2 и чл.17 от Наредба № 4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане на територията на Община Димитровград / във връзка с чл. 56 от ЗУТ/ е образувано АД № 404/2016г. Делото е разгледано на 23.11.2016г., а на 21.12.2016г. е постановено Решение №388 от 21.12.2016г., с което се отменя чл.4, ал.1 и 2 и чл.17 от Наредба № 4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане на територията на Община Димитровград / във връзка с чл. 56 от ЗУТ/, като същото е влязло в законна сила на 23.01.2017г.
10. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 61, ал.2, т.4 Наредба № 9 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на Община Димитровград е образувано АД № 662/2017г. по описа на Административен съд – Хасково. Към 31.06.2017г. делото не е насрочено за разглеждане в съдебно заседание.
11. По жалба от сдружение с нестопанска цел срещу Наредба № 7 за управление на общинските пътища е образувано АД № 412/2017г. по описа на Административен съд – Хасково.
На 21.04.2017г. в деловодството на Общински съвет – Димитровград постъпи съобщение от Административен съд – Хасково ведно с приложен протест от прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.1, ал.2; чл.21, ал.4; чл.22; чл.24, ал.2; чл.26, ал.2; чл.27; чл.28, ал.1, т.4; чл.31; чл.32; чл.66; чл.67 и чл.68 от Наредба № 7 за управление на общинските пътища. С определение от 11.04.2017 г., постановено по АД № 412/2017г. е частично прекратено производството, образувано по протест на ОП-Хасково, касаещ оспорване на разпоредбата на чл. 66 от Наредба № 7 за управление на общинските пътища. В тази си част АД № 412/2017г. е присъединено към АД № 285/2017г. по описа на Административен съд-Хасково за разглеждане в общо производство.
На 11.05.2017г. в деловодството на ОбС-Димитровград постъпи съобщение от Адм. съд – Хасково ведно с приложена молба от гражданин на община Димитровград, против чл.66, ал. от Наредба № 7 за управление на общинските пътища, за присъединяване към АД № 285/2017 г. Делото е разгледано на 21.06.2017г., а на 29.06.2017г. е постановено Решение № 428 от 29.06.2017г., с което се обявява за нищожна разпоредбата на чл. 66, ал.1 и ал.2 от Наредба №7 за управление на общинските пътища. Решението е обжалвано пред ВАС от Общински съвет-Димитровград, като към момента няма произнасяне по касационната жалба и делото е висящо.
12. По оспорване на Областния управител на Област с административен център – Хасково срещу Решение № 569/30.03.2017г. е образувано АД № 463/2017г. Делото е разгледано на 01.06.2017г. а на 28.06.2017г. е постановено Решение № 407 от 28.06.2017г., с което се обявява за нищожно Решение № 569/30.03.2017г. на ОбС-Димитровград, прието с Протокол № 18 от заседание, проведено на 30.03.2017г. Към 31.06.2017г. постановеното решение не е влязло в законна сила.
13. По оспорване на Областния управител на Област с административен център – Хасково срещу чл.15, т.6, чл.16, ал.2, ал.3, ал.4 и ал.5, чл.42, ал.3, §8 от Наредба №2 за опазване на обществения ред и чл.3, ал.1 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане на територията на община Димитровград е образувано АД № 170/2016г. по описа на АС-Кърджали.По същото е постановено решение, с което е уважена жалбата и са обявени за нищожни разпоредбите на чл.15, т.6, чл.16, ал.2, ал.3, ал.4 и ал.5, чл.42, ал.3, §8 от Наредба №2 за опазване на обществения ред и чл.3, ал.1.Решението е обжалвано пред ВАС.Образувано е адм.дело № 2064/2017г. по описа на ВАС, по което чна 05,06,2017г. е постановено решение, с което е оставено в сила обжалваното решение.Решението е влязло в законна сила.
За отчетния период от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. включително има постъпило 1 писмено питане към кмета на общината, а по време за редовните заседания – 12 устни.
В деловодството на Общински съвет – Димитровград от месец януари 2017 г. до месец юни 2017 г. са постъпили и са изходирани, както следва:
- 344 докладни записки, молби, жалби, заявления и входящи и изходящи писма, свързани с работата по тях. Основни вносители са Общинска администрация – Димитровград и Общински съвет – Димитровград;
- 353 писма от различни институции, физически и юридически лица, включително входящи и изходящи писма по тях и кореспонденция на Общински съвет – Димитровград.
На основание чл. 15, ал. 2 от Правилника на Общински съвет – Димитровград, председателят на общинския съвет координира работата на постоянните комисии и им разпределя работните материали според тяхната компетентност.
Постоянните комисии разглеждат проектите за решения и други актове, разпределени им от председателя на Общински съвет, приемат доклади, предложения и препоръки, изискват документи и изготвят становища по тях.
На базата на предложените от общинската администрация материали и според проблемите и потребностите на населението в общината, Общински съвет – Димитровград, ръководейки се от основните принципи в дейността си – законност, гарантиране интересите на жителите на общината и самостоятелност при вземане на решенията, организира работата на постоянните комисии и прие редица решения, които на осн. чл. 97 ал.4 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му общинската администрация са доведени до знанието на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет сайта на Община Димитровград.
Съгласно изискванията на чл.22, ал.1 и ал.2 от ЗМСМА, актовете на Общинския съвет се изпращат на кмета на общината, на областния управител и на Районна прокуратура – Димитровград, с цел осигуряване надзора за законност в 7-дневен срок от приемането им.
Приетите решения и наредби се разгласяват на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет страницата на Община Димитровград http://www.dimitrovgrad.bg.
ГЕРГАНА КРЪСТЕВА
Председател на Общински съвет
Димитровград