Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително.

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД

6400 гр.Димитровград, бул.”Г.С.Раковски” № 15;  www.dimitrovgrad.bg

Председател – Тел.: 0391/68210; 68212; факс: 0391/66764

e-mail: [email protected]; [email protected];

 

 

ДО

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

ДИМИТРОВГРАД

 

 

ДОКЛАДНА ЗАПИСКА

 

 

ОТ  ГЕРГАНА КРЪСТЕВА  - ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

 

ОТНОСНО: Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително

 

 

 

УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,

 

Съгласно чл.27, ал.6 от ЗМСМА и на основание чл.15, ал.1, т.14 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, председателят на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината по ред, определен в Правилника.

Представеният Ви отчет обхваща периода от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително.

Предвид гореизложеното, Ви предлагам следния проект за

 

РЕШЕНИЕ:

 

На основание чл. 27, ал. 6 от ЗМСМА и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общински съвет - Димитровград приема Отчет за своята дейност в периода от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително, съгласно приложената справка.

         Приложение: съгласно текста.

 

О Т Ч Е Т

 

за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително.

 

Настоящият отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград и на неговите комисии е изготвен и се внася за разглеждане на основание чл. 27, ал. 6 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.

Организацията и дейността на Общински съвет - Димитровград се определя и осъществява в съответствие със Закона за местното самоуправление и местната администрация.

През отчетния период от настоящия мандат Общинския съвет и неговите  постоянни комисии работиха отговорно за решаване на общинските проблеми, спазвайки законите на Република България и съгласно своя Правилник за организацията и дейността, неговите комисии и взаимодействията му с общинската администрация. За отчетния период те разгледаха Докладни записки и материали, по които дадоха следните становища:

 

            І.  ПК "ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И БЮДЖЕТ"    

През отчетния период комисията е разгледала общо 92 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо18 бр. преписки и Докладни записки. По шестнадесет от тях е дала положителни становища, а по две се е въздържала.

           - За месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           - За месец септември 2016 г. комисията е разгледала общо 28 бр преписки и Докладни записки. По двадесет и две от тях е дала положително становище, а шест е приела за сведение.          

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо18 бр преписки и Докладни записки. По четиринадесет от тях е дала положителни становища, а четири е приела за сведение.          

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение, а по една се е произнесла с указания.

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 23 бр преписки и Докладни записки. По двадесет и една от тях е дала положителни становища, а  две е приела за сведение.          

 

ІІ. ПК "ТСУ, СТРОИТЕЛСТВО И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ"

През отчетния период комисията е разгледала общо 46 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки, като по всички  е дала положителни становища.

           - За месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 18 бр преписки и Докладни записки. По петнадесет от тях е дала положителни становища, а по три е дала указания.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 12 бр преписки и Докладни записки. По десет  от тях е дала положителни становища, по една – отрицателно становище, а по една се е произнесла с  указания.

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки, по които е дала положителни становища.        

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По пет от тях е дала положителни становища, а две е приела за сведение.          

 

ІІІ. ПК "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"          

През отчетния период комисията е разгледала общо 45 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 11 бр  преписки и Докладни записки. По осем от тях  дала  положителни становища, по две - отрицателни становища, а една е оставила без разглеждане.

 .         -  През месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 15 бр преписки и Докладни записки. По девет от тях е  дала положителни становища, три  е приемала за сведение, а  три е оставила без разглеждане поради това, че няма нужната информация.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е  дала положителни становища, а три е приела за сведение.

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки, по които  е дала положителни становища.   

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни записки. По шест от тях е дала положителни становища, а четири е приела за сведение.          

 

ІV. ПК "ОБРАЗОВАНИЕ, МЛАДЕЖ И СПОРТ"      

През отчетния период комисията е разгледала общо 29 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала  общо 5 бр  преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища, а три е приела за сведение.

           -  През месец август 2016г. комисията не е провела редовно заседание. През същият  месец  комисията е провела съвместно  заседание с ПК "Законност и обществен ред"   

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 14 бр преписки и Докладни записки. По десет от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение, а по една се е произнесла с указания.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища, а останалите две е приела за сведение.

           - През месец ноември 2016г. комисията не е провела заседание, поради липса на насочени преписки и Докладни записки.

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр  преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.      

 

V. ПК "КУЛТУРА, ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ И СРЕДСТВА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ"  

През отчетния период комисията е разгледала общо 45 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 13 бр преписки и Докладни записки. По дванадесет от тях е дала положителни становища, а по една - отрицателно становище.

           - През месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           -За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 13 бр преписки и Докладни записки. По единадесет от тях е дала положителни становища, по една - отрицателно становище, а една е приела за сведение.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки. По четири от тях е дала положителни становища, по две – отрицателни становища, по една се е произнесла с указания, а по последната не е изразила становище.

 

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала една Докладна записка, по която е дала положително становище.         

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни записки. По седем от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение, а по една се е произнесла с указания.  

           

VI. ПК "АГРАРНА ПОЛИТИКА И ЗЕМЕДЕЛИЕ"   

През отчетния период комисията е разгледала общо 41 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

           -  През месец август 2016г. комисията не е провела редовно заседание. През същият  месец  комисията е заседавала съвместно с  ПК "Законност и обществен ред".

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 16 бр преписки и Докладни записки. По петнадесет от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни записки.  По шест от тях е дала положителни становища, а две е приела за сведение.

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала една Докладна записка, по която е дала положително становище.         

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

 

I. ПК "ТЪРГОВИЯ, ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ И ТЪРЖИЩА"     

През отчетния период комисията е разгледала общо 25 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки, като по всички е дала положителни становища.

           -  През месец август 2016г. комисията не е провела редовно заседание. През същият  месец  комисията е заседавала съвместно с  ПК "Законност и обществен ред".

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 9 бр. преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки. По една от тях е дала положително становище, а две е приела за сведение.          

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки, като по всички  е дала положителни становища.         

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала положителни становища, а по една е дала указания.

 

VІІI. ПК "ТРАНСПОРТ И СЪОБЩЕНИЯ"    

През отчетния период комисията е разгледала общо 22 бр. преписки и Докладни, както следва:           

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

           - За месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни записки. По две от тях  е дала положителни становища, по една – отрицателно становище, а по една се е произнесла с указания.         

            - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки, по които е дала положителни становища.  

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни записки. По две от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.              

 

ІX. ПК "ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ"

През отчетния период комисията е разгледала общо 32 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и  Докладни записки. По четири от тях е дала  положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец август 2016г. комисията не е провела заседание.

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 14 бр преписки и Докладни записки. По дванадесет от тях е дала  положителни становища, а две е приела за сведение.

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни записки. По три от тях е дала  положителни становища, а две  е приела за сведение.

           - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни записки, по които е дала положителни становища.          

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни записки, като по всички се е произнесла с положителни становища.

 

X. ПК "ЗАКОННОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД"

През отчетния период комисията е разгледала общо 120 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец юли 2016г. комисията е разгледала общо 24 бр преписки и Докладни записки. По седемнадесет от тях е дала  положителни становища, шест е приела за сведение, а по една е дала указания.

            -  През месец август 2016г. комисията не е провела редовно заседание.

            През този месец  комисията е заседавала съвместно с  ПК "Търговия, общински пазари и тържища" на 11.08.2016г. и с ПК "Аграрна политика и земеделие" на 12.08.2016г.

           - За месец септември 2016г. комисията е разгледала общо 33 бр преписки и Докладни записки. По тридесет от тях е дала  положителни становища, две е приела за сведение, а по една се е дала указания.

           На 08.09.2016г. е провела съвместно заседание с  ПК "Образование, младеж и спорт".         

           - За месец октомври 2016г. комисията е разгледала общо 20 бр преписки и Докладни записки. По шестнадесет  от тях е дала  положителни становища, две е приела за сведение, по една се е произнесла с указания, а една е оставила без разглеждане.

.

            - За месец ноември 2016г. комисията е разгледала общо 14 бр преписки и Докладни записки. Дванадесет  от тях е приела за законосъобразни,  една е приела за сведение, а по една е дала указания.          

           - За месец декември 2016г. комисията е разгледала общо 26 бр преписки и Докладни записки. Двадесет и три от тях е счела за законосъобразни, една за незаконосъобразна, а две е приела за сведение.    

 

XI. ПК "НАБЛЮДАТЕЛНА КОМИСИЯ"

През отчетния период комисията няма разгледани преписки и Докладни записки.

 

През отчетния период, постоянните комисии към Общински съвет – Димитровград са разгледали общо 487 броя преписки и Докладни записки.

През отчетния период от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително, са проведени 5 / пет/ заседания на Председателския съвет към Общински съвет – Димитровград, на които са гласувани да отпаднат следните Докладни записки:

 

-Съгласно Протокол от  ..201 г., отпадналите Докладни записки са 6 /шест/, както следва.:

1.Докладна записка вх.№ ОбС-07-325#1/21.07.2016г. от Гергана Кръстева, относно: Удостояване на Тошо Гочев Карагочев с грамота и награждаването му с  парична награда за изключителния му принос в областта на изобразителното изкуство на територията на Община Димитровград.

  1. Докладна записка вх. № ОбС-07-312/12.07.2016г. от Гергана Кръстева относно: Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително.

       3.  Докладна записка вх. № ОбС-07-224/14.05.2016г. от съветническа група „Да за Димитровград” относно: Удостояване със званието „Почетен гражданин на Димитровград” Салим Наим Салим – треньор №1 на Димитровград.

      4.Докладна записка вх. № ОбС-07-329/20.07.2016г. от Стефан Димитров-общински съветник относно: Организиране на фермерски пазар на територията на Неделен пазар, Димитровград.

      5.Докладна записка вх. № ОбС-07-278/16.06.2016г. (изх. № РД-28-434/16.06.2016г.) от Иво Димов относно: Предоставяне под наем на общински обект -  язовир №000716 в землището на село Горски извор – публична общинска собственост.

     6.  Докладна записка вх. № ОбС-07-313/13.07.2016г. (изх. № РД-28-515/12.07.2016г.) от Иво Димов относно: Приемане на Наредба за дейностите в детските градини  в община Димитровград.

       

 

-Съгласно Протокол от  ..201 г.няма отпаднали Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата сесия на ОбС-Димитровград.

 

-Съгласно Протокол от  ..201 г.няма отпаднали Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата сесия на ОбС-Димитровград.

 

-Съгласно Протокол от  ..201 г.няма отпаднали Докладни записки от проекта за Дневен ред за предстоящата сесия на ОбС-Димитровград.

 

      - Съгласно Протокол от 15.12.2016 г., отпадналите Докладни записки са 2 /две/, както следва:

1. Докладна записка вх. № ОбС-07-449/09.12.2016г. от СГ „Да за Димитровград” в Общински съвет - Димитровград относно: Приемане на Декларация за осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение.

2. Докладна записка вх. № ОбС-07-434/21.11.2016г. от Стефан Димитров – общински съветник в Общински съвет - Димитровград  относно: Организиране на фермерски пазар на територията на Неделен пазар в град Димитровград.

 

           През отчетния период от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително, Общински съвет – Димитровград проведе 1 /едно/ тържествено заседание  по повод 69-годишнината на Димитровград -  02. 09. 2016 г., на което беше връчено званието "Почетен гражданин Димитровград" на Дафина Димитрова Пфиртер и 5 /пет/ заседания, редовно проведени, съгласно изискванията на Закона за местното самоуправление и местната администрация и свикани по реда на нашия правилник.

 

В дневния ред на заседанията за този период бяха включени за обсъждане 112 предложения, описани както следва:

 

- от Кмета на община Димитровград - 82

- от Председателя на Общински съвет – Димитровград - 9

- от Постоянни комисии към ОбС – Димитровград - 12

- от сесийна група ГЕРБ - 1

- от сесийна група БСП - 3

- от сесийна група „Да за Димитровград” - 5

            - независими общински съветници - 0

 

              В таблица №1 са представени внесените предложения от общински съветници, сортирани по основни групи решения на Общински съвет – Димитровград. Видно от извадката е, че най-много предложения са постъпили в областта на социалните дейности и здравеопазването.

Табл. 1

 

Председател на Общински съвет

„Да за Димитровград”

 

 

 

БСП

ГЕРБ

Нез. общински съветници

Постоянни комисии

Социални дейности и здравеопазване

1

2

 

 

 

8

Инфраструктура

 

 

 

 

 

 

Общинска собственост

1

 

 

1

 

 

Икономика, политика и туризъм

1

1

 

 

 

 

Култура и СМИ

 

 

 

1

 

 

1

Местна власт

3

 

 

 

 

2

Нормативна уредба

 

 

 

 

 

 

Европейски програми, екология и води

3

2

 

 

 

 

Образование, младеж и спорт

 

 

 

2

 

 

1

 

     

     

Оттеглена след дебат е 1 /една/ Докладна записка. За отчетния период  от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. включително Съвета е гласувал общо 156  Решения, като от тях  6 /шест/ са Решенията, с които не се приемат предложените проекти и направени предложения, както следва:

  1. Решение № 373/29.09.2016г., с което не се приема предложението на г-н Стефан Димитров размера на данъка да не бъде 350 лв., а да бъде 300 лв.
  2.  Решение № 375/29.09.2016г., с което не се приема предложението на г-жа Валентина Кунева  в двете формули под ал.1 и ал.2 от проекта за решение, дробната черта да бъде изписана само под ГДТПП на първата формула и под ПГДТПП на втората формула.
  3.  Решение № 415/27.10.2016г., с което не се приема предложението на г-жа Валентина Кунева  за промяна в чл.6 т.5: инициативни граждански комитети със състав не по-малко от 50 души за територията на Димитровград и не по-малко от 20 души за територията на населените места извън Димитровград.
  4.  Решение № 416/27.10.2016г., с което не се приема предложението на г-жа Валентина Кунева  да отпадне „/1/ Не се допускат цифрови наименования на улици.” от чл.11.
  5.  Решение № 449/27.10.2016г., с което не се приема проект за решение, както следва:
  1. Възлага на кмета на община Димитровград да представи мотивирана жалба в срок до 30.11.2016 г. пред КЕВР и пред Асоциацията по Вик – Хасково против направеното искане за повишение цената на водата в територията, обслужвана от Вик – Хасково.
  2. Възлага на кмета да публикува на сайта на общината Жалбата по т.1, както и да организира обществено обсъждане по него, а събраните материали да представи допълнително към вече изпратената жалба.
  3. Възлага на кмета на община Димитровград да инициира свикване на извънредно общо събрание на Асоциация Вик – Хасково с точка единствена „Обсъждане на направеното предложение за повишение цената на водата на територията, обслужвана от Вик – Хасково.

6.   Решение № 450/24.11.2016г., с което не се приема проекта за решение, както следва:

1.Общински съвет - Димитровград дава съгласие Община Димитровград да участва с проектно предложение по програмата за подпомагане на общините за ефективно управление на находищата на минерални води за модернизацията на съществуващата водопреносна мрежа.

2.Възлага на кмета на общината всички действия, свързани с правилното и законосъобразно изпълнение на взетото решение.

 

Относно законосъобразността и целесъобразността на решенията, взети от Общинския съвет, има постъпили следните документи:

 

        1.По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.22, ал.1, т.4 от Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 281/2016г.Делото е разгледано на 12.10.2016г., а на 14.11.2016г. е постановено  Решение №264 от 14.11.2016г.,  с което  се отменя чл.22, ал.1, т.4 от Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград, като същото е влязло в законна сила на 08.12.2016г. 

         2. По жалба  на гражданин на Община Димитровград против Наредба №12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е образувано АД № 414/2016г. по описа на Административен съд – Хасково, насрочено за разглеждане на 25.01.2017г.

          3. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу ал.1 на чл. 4 от Наредба № 8 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, приета с Решение № 904/2010 г. на Общински съвет-Димитровград, изменена с Решение № 507/2012 г. на същия Общински съвет е образувано АД № 684/2016г. по описа на Административен съд – Хасково, насрочено за разглеждане на 01.02.2017г.

          4. По жалба  на гражданин на Община Димитровград против т. 29 от приложение №2 към чл.64, ал.1 от Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград е образувано АД № 529/2016г. по описа на Административен съд – Хасково.По делото е постановено решение № 428/16.01.2017г., с което жалбата е уважена изцяло и е отменена т.29 от Приложение № 2 към чл. 64, ал.1 от обжалваната наредба, като решението към настоящия момент не е влязло в законна сила.

          5. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.12, ал.4, т.4, чл.13 ал.2 и чл.15 от Наредба № 3 за извършване на търговия и услуги в Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 430/2016г. , като към настоящия момент делото е висящо.

          6. По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.21, ал.1, ал.2 и ал.3, т.2 от Наредба № 14 за рекламната дейност на територията на Община Димитровград, приета от Общински съвет – Димитровград е образувано АД № 673/2016г. Делото е насрочено за разглеждане за 15.02.2017г.

          7. По  оспорване на Областния управител на Област с административен център – Хасково срещу Решение № 1554/18.12.2014г. е образувано АД № 8/2015г. Решението по делото е получено от ОбС с вх.№ ОбС-10-07#11/29.06.2016г., от която дата ОбС е уведомен за наличието на такова дело.С решението е отменено Решение № 1554/18,12,2014г. на ОбС-Димитровград.Решението е влязло в законна сила на 22.06.2016г.

          8. По  оспорване на Областния управител на Област с административен център – Хасково срещу Решение № 1681/30.04.2015г. е образувано АД № 318/2015г. Решението по посоченото адм.дело е обжалвано пред ВАС, който е постановил решение № 8300/05,07,2016г.,с което е отменил решението на ХАС и е отменил решение № 1681/30,04,2015г. на ОбС-Димитровград.За делото ОбС-Димитровград е уведомен с писмо № ОбС-10-273/18.07.2016г.

          9. По жалба  на гражданин на Община Димитровград против Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, в частта по т.29 от Приложение №1 към чл. 64 от същата наредба е образувано АД № 588/2015г. по описа на Административен съд – Хасково.Делото е висящо пред ВАС под номер АД № 7674/2016г. насрочено за 20.02.2017г.

     

              За отчетния период от месец юли 2016г. до месец декември 2016г. има постъпило 1 писмено  питане към кмета на общината, а по време за редовните заседания – 6 устни.

В деловодството на Общински съвет – Димитровград от месец юли 2016 г. до месец декември 2016 г. са постъпили, както следва:

- 291 докладни записки, молби, жалби, заявления и входящи и изходящи писма, свързани с работата по тях. Основни вносители са Общинска администрация – Димитровград и Общински съвет – Димитровград;

- 320 писма от различни институции, физически и юридически лица, включително входящи и изходящи писма по тях и кореспонденция на Общински съвет – Димитровград.

На основание чл. 15, ал. 2 от Правилника на Общински съвет – Димитровград, председателят на общинския съвет координира работата на постоянните комисии и им разпределя работните материали според тяхната компетентност.

Постоянните комисии разглеждат проектите за решения и други актове, разпределени им от председателя на Общински съвет, приемат доклади, предложения и препоръки, изискват документи и изготвят становища по тях.

На базата на предложените от общинската администрация материали и според проблемите и потребностите на населението в общината, Общински съвет – Димитровград, ръководейки се от основните принципи в дейността си – законност, гарантиране интересите на жителите на общината и самостоятелност при вземане на решенията, организира работата на постоянните комисии и прие редица решения, които на осн. чл. 97 ал.4 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му общинската администрация са доведени до знанието на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет сайта на Община Димитровград.

Съгласно изискванията на чл.22, ал.1 и ал.2 от ЗМСМА, актовете на Общинския съвет се изпращат на кмета на общината, на областния управител и на Районна прокуратура – Димитровград, с цел осигуряване надзора за законност в 7-дневен срок от приемането им.

 Приетите решения и наредби се разгласяват на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет страницата на Община Димитровград http://www.dimitrovgrad.bg.

 

Относно работата на Общински съвет – Димитровград по Закона за достъп до обществена информация / ЗОДОИ/ отчитаме, че през  2016 година  в Общински съвет - Димитровград  са постъпили общо 15 /петнадесет/ Заявления за достъп до обществена информация. От тях – 14 / четиринадесет/ писмени и 1 /едно/ електронно. Всички постъпили заявления са официално заведени в електронния регистър за достъп до информация, както и  в деловодната система Archimed eProcess.

Всички оригинали на преписките по ЗДОИ, постъпили през 2016 г. са архивирани и се съхраняват в деловодството на Общински съвет - Димитровград. Води се освен електронният регистър и регистър на хартиен носител.

Едно от Заявленията за достъп до обществена информация е оттеглено от заявителя, следователно е оставено и без разглеждане.

Всички останали Заявления за ДОИ, постъпили в Общински съвет – Димитровград през 2016 г. отговорят на изискванията на чл. 25, ал. 1 от ЗДОИ. Те са разгледани своевременно, след което е взето решение за предоставяне или отказ от предоставяне на достъп до исканата обществена информация. Заявителите са писмено уведомени в законоустановения срок за решението.

Заплащането на разходите за достъп до обществена информация e било извършено по касов път, в касата на община Димитровград.

Всички постъпили Заявления от субекти на правото на ДОИ през 2016 г.  са от граждани на Република България, като техният общ брой е  15 /петнадесет/, включително с оттегленото Заявление за ДОИ.

 

Процедури за разглеждане и решения за ДОИ

 

1.Постъпили заявления за ДОИ – 15 /петнадесет/ броя;

2.Оттеглени ЗДОИ – 1/един/ брой;

3.Оставени без разглеждане - няма

4.По субекти на правото на ДОИ

  • от граждани на Република България -  15 броя                                                                 

 

5.По вид на заявлението   

  • Писмени ЗДОИ - 14 броя
  • Електронни ЗДОИ - 1 брой  

 

6.По вид на информацията

  • официална информация - 13 броя
  • служебна информация - 1 броя

 

7.По теми

  • упражняване на права или законни интереси на гражданите и процес на вземане на решения - 13 броя
  • изразходване на публични средства - 1 брой
  • други теми - 0 броя

 

8.Разглеждане на заявленията и предоставяне на ДОИ през 2016 г.

  • предоставяне на свободен ДОИ – 13 /тринадесет/ броя;
  • предоставяне на частичен ДОИ – 1 /един/ брой;
  • уведомяване на заявителя за липса на исканата информация – няма; 
  • исканата информация не се предоставя  по реда на ЗДОИ – няма;                          

 

9.Срок за издаване на решението за ДОИ

  • Веднага - няма
  • в  14 дневен срок - 14 броя                                           
  • в законоустановения срок след удължаването му - няма 

 

10.Отказ на Заявителя от предоставения му достъп - няма

11.Жалби срещу решения по предоставяне на ДОИ - няма

                            

Уеб-сайт на Общински съвет - Димитровград, предоставя актуална информация за всички сфери на дейност на Общинският съвет, като и информация, съгласно изискванията на ЗДОИ. Предоставя се възможност за приемане и по електронен път на Заявления за достъп до обществена  информация на следния e-mail адрес: [email protected].

 

 

12.

 

ГЕРГАНА КРЪСТЕВА

Председател на Общински съвет

Димитровград

 

Файлове: