Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително.

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД

6400 гр.Димитровград, бул.”Г.С.Раковски” № 15;  www.dimitrovgrad.bg

Председател – Тел.: 0391/68210; 68212; факс: 0391/66764

e-mail: [email protected]; [email protected];

                                            

ДО

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

ДИМИТРОВГРАД

 

ДОКЛАДНА ЗАПИСКА

 

ОТ  ГЕРГАНА КРЪСТЕВА  - ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

ОТНОСНО: Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително.

 

 

УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,

 

Съгласно чл.27, ал.6 от ЗМСМА и на основание чл.15, ал.1, т.14 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, председателят на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината по ред, определен в Правилника.

Представеният Ви отчет обхваща периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително.

Предвид гореизложеното, Ви предлагам следния проект за

 

РЕШЕНИЕ:

 

На основание чл. 27, ал. 6 от ЗМСМА и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общински съвет - Димитровград приема Отчет за своята дейност в периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително, съгласно приложената справка.

         Приложение: съгласно текста.

 

О Т Ч Е Т

за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително.

 

Настоящият отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград и на неговите комисии е изготвен и се внася за разглеждане на основание чл. 27, ал. 6 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.

Организацията и дейността на Общински съвет - Димитровград се определя и осъществява в съответствие със Закона за местното самоуправление и местната администрация.

През отчетния период от настоящия мандат Общинския съвет и неговите  постоянни комисии работиха отговорно за решаване на общинските проблеми, спазвайки законите на Република България и съгласно своя Правилник за организацията и дейността, неговите комисии и взаимодействията му с общинската администрация. За отчетния период те разгледаха Докладни и материали и дадоха следните становища:

 

            ПК "ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И БЮДЖЕТ"         

През отчетния период комисията е разгледала общо 106 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо17 бр. преписки и Докладни. По шестнадесет от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец февруари 2016 г. Комисията е разгледала общо12 бр преписки и Докладни. По седем от тях е дала положително становище, а пет е приела за сведение.          

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо18 бр преписки и Докладни. По четиринадесет от тях е дала положителни становища, а четири е приела за сведение.          

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо17 бр преписки и Докладни. По единадесет от тях е дала положителни становища, по две от тях-отрицателно становище, а четири е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 23 бр преписки и Докладни. По тринадесет от тях е дала положителни становища, по една от тях становището на комисията е отрицателно, а девет е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 19 бр преписки и Докладни. По шестнадесет от тях е дала положителни становища, по една - отрицателно становище, по една комисията е дала указания, а по една се е въздържала.         

 

ІІ. ПК "ТСУ, СТРОИТЕЛСТВО И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ"

През отчетния период комисията е разгледала общо 75 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни. По осем от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо13 бр преписки и Докладни. По десет от тях е дала положителни становища, а три  е приела за сведение.

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо19 бр преписки и Докладни. По петнадесет  от тях е дала положителни становища, по две от тях са се въздържали, а две е приела за сведение.      

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни. По пет от тях комисията  е дала положителни становища, а една е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо14 бр преписки и Докладни. По десет от тях е дала положителни становища, а четири е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо14 бр преписки и Докладни, като по всяка една от тях е  дала положителни становища.   

 

 

ІІІ. ПК "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"          

През отчетния период комисията е разгледала общо 71 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 13 бр преписки и Докладни. По седем от тях  дала  положителни становища, по три - отрицателни становища, а три е приела  за сведение.   

     - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни. По пет от тях е  дала положителни становища, по една се е произнесла с отрицателно становища, една  е приемала за сведение, а по една е дала указание да се допълни документацията.

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо19 бр преписки и Докладни. По осем от тях е  дала положителни становища, по шест - отрицателни становища, а пет е приела за сведение.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни. По две от тях е дала положителни становища, по две от тях комисията се е произнесла с отрицателни становища, а шест е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо12 бр преписки и Докладни. По пет от тях е дала положителни становища, по две –отрицателни становища, а пет е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни. По седем от тях е дала положителни становища, а по останалите две отрицателни становища.  

 

ІX. ПК "ОБРАЗОВАНИЕ, МЛАДЕЖ И СПОРТ"      

През отчетния период комисията е разгледала общо 28 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала  общо 6 бр  преписки и Докладни, По три от тях е дала положителни становища  и три е приела за сведение.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни. По две от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала положително становище, а останалите четири е приела за сведение.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала положително становище, а две е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни. По една от тях комисията се е произнесла с указание, а три е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни. По пет от тях е дала положителни становища, а по една-отрицателно становище.         

 

ІV. ПК "КУЛТУРА, ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ И СРЕДСТВА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ" 

През отчетния период комисията е разгледала общо 68 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 12 бр преписки и Докладни. По девет от тях е дала положителни становища, а по останалите три-отрицателни становища.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни. По девет от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо 10 бр преписки и Докладни. По шест от тях е дала положителни становища, а четгири е приела за сведение.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 24 бр преписки и Докладни. По двадесет и една от тях е дала положителни становища, по една се е дала указания, а две е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни. По четири от тях е дала положителни становища, а три е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо5 бр преписки и Докладни. По две от тях е дала положителни становища, по две-отрицателни становища, а по една се е произнесла с указания.      

           

V. ПК "АГРАРНА ПОЛИТИКА И ЗЕМЕДЕЛИЕ"     

През отчетния период комисията е разгледала общо 54 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 9 бр преписки и Докладни, като по всички се е произнесла с положителни становища.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни. По седем от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни, Като по всички се дала положителни становища.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 8 бр преписки и Докладни. По седем от тях е дала положителни становища, а една е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо10 бр преписки и Докладни. По пет от тях е дала положителни становища,  а останалите пет е приела за сведение.           

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо11 бр преписки и Докладни. По десет от тях е дала положителни становища, а по една е дала указания.

 

VІ. ПК "ТЪРГОВИЯ, ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ И ТЪРЖИЩА"      

През отчетния период комисията е разгледала общо 18 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 4 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала положително становище, а три е приела за сведение.          

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала една преписка, по която е дала становище"приема за сведение"

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала 5 бр Докладни и материали, като по всички е дала положителни становища.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала положително становище, а две е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 3 бр преписки и Докладни, като всички  е приела за сведение.           

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни, по които е дала  положителни становища.

 

VІІ. ПК "ТРАНСПОРТ И СЪОБЩЕНИЯ"      

През отчетния период комисията е разгледала общо 20 бр. преписки и Докладни, както следва:           

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни. По три от тях е  дала   положителни становища, а останалите две е приела за сведение.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни, По едната е дала  положително становище, а другата е приела за сведение.

           - За месец март 2016г. комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни. По пет от тях  е дала положителни становища, а по една  се е произнесла с указания.          

            - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала положително становище,  другата е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 5 бр преписки и Докладни. По две от тях е дала положителни становища, а  по три се е произнесла с отрицателни становища.           

           - За месец юни 2016г. Комисията не е разглеждала преписки и Докладни.          

 

VІІІ. ПК "ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ"

През отчетния период комисията е разгледала общо 31 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала  3 бр преписки и  Докладни, като всички е приела за сведение.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни. По пет от тях е дала  положителни становища, а една е приела за сведение.

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни. По три от тях е дала  положителни становища, а другите три е приела за сведение.

           - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо 2 бр преписки и Докладни. По една от тях е дала отрицателно становища, а другата е приела за сведение.           

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 6 бр преписки и Докладни. По три от тях е дала положителни становища, по една – отрицателно становище, а две е приела за сведение.          

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 7 бр преписки и Докладни. По шест от тях е дала положителни становища, а по една се е произнесла с указания.      

 

X. ПК "ЗАКОННОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД"

През отчетния период комисията е разгледала общо 153 бр. преписки и Докладни, както следва:

           - За месец януари 2016г. Комисията е разгледала общо 37 бр преписки и Докладни. По двадесет и две от тях е дала  положителни становища, дванадесет е приела за сведение, а по три е дала указания.

           - За месец февруари 2016г. Комисията е разгледала общо 12 бр преписки и Докладни. По единадесет от тях е дала  положителни становища, а една е приела за сведение.          

           - За месец март 2016г. Комисията е разгледала общо 25 бр преписки и Докладни. По двадесет и две от тях е дала  положителни становища, две е приела за сведение, а по една се е произнесла с указания.

            - За месец април 2016г. Комисията е разгледала общо11 бр преписки и Докладни. Осем от тях е приела за законосъобразни, две за незаконосъобразни, а една е приела за сведение.          

           - За месец май 2016г. Комисията е разгледала общо 25 бр преписки и Докладни. Двадесет и две от тях е приела за законосъобразни, две за незаконосъобразни, а една е приела за сведение.    

           - За месец юни 2016г. Комисията е разгледала общо 43 бр преписки и Докладни. По тридесет и пет от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение, а по шест се е произнесла с указания.    

 

 

XI. ПК "НАБЛЮДАТЕЛНА КОМИСИЯ"

През отчетния период комисията няма разгледани преписки и Докладни.

 

През отчетния период, постоянните комиссии към Общински съвет – Димитровград са разгледали общо 624 броя преписки и Докладни записки.

 

През отчетния период от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително, Общински съвет – Димитровград проведе 6 заседания, редовно проведени, съгласно изискванията на Закона за местното самоуправление и местната администрация и свикани по реда на нашия правилник.

В дневния ред на заседанията за този период бяха включени за обсъждане 204 докладни записки,  описани както следва:

- от Кмета на общината - 149;

- от Председателя на Общинския съвет – 23;

- от постоянни комисии – 23;

- от сесийна група „Да за Димитровград” – 9;

 

В таблица №1 са представени внесените предложения от общински съветници, сортирани по основни групи решения на Общински съвет – Димитровград. Видно от извадката е, че най-много предложения са постъпили в областта на социалните дейности и здравеопазването и местна власт.

 

 

Табл. 1

 

Председател на Общински съвет

„Да за Димитровград”

 

 

 

БСП

ГЕРБ

Нез. общински съветници

Постоянни комисии

Социални дейности и здравеопазване

 

3

 

 

 

20

Инфраструктура

 

2

 

 

 

 

 

 

Общинска собственост

 

1

 

 

 

 

Икономика, политика и туризъм

 

1

 

 

 

                1

Култура и СМИ

3

 

 

 

 

 

1

Местна власт

18

 

 

 

 

 

 

 

Нормативна уредба

1

 

 

                                    

 

 

Европейски програми, екология и води

 

 

 

 

 

               

Образование, младеж и спорт

1

2

 

 

 

 

1

 

     

     

Оттеглени след дебат са 5 докладни записки. За отчетния период  от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително Съвета е гласувал общо 246 Решения, като от тях  13 са Решенията, с които не се приемат предложените проекти и направени предложения, както следва:

 

             Решение № 90/28.01.2016г., с което не се приема предложението депозираната докладна от Стефан Димитров да бъде включена като извънредна под т.40 в дневния ред, поради неспазване на срока за депозиране.

            Решение № 94/28.01.2016г., с което не се приема предложението на общинския съветник Стефан Венков в чл.17, да се добави ал.3 – т.е. Общинския съвет избира по един зам.председател от всяка сесийна група.

            Решение № 97/28.01.2016г., с което не се приема предложението на общинския съветник Валентина Кунева, а именно, след здравни заведения – общински, да бъде допълнено и лечебни заведения.

            Решение № 105/28.01.2016г., с което не се приема предложението на общинския съветник Стефан Димитров за зам. председател на Общинския съвет да бъде избрана г-жа Катя Панева.

            Решение № 131/28.01.2016г., с което не се приема предложението на Леко Леков за член на  Временна комисия, която да извърши правни, финансово – икономически и градоустройствени проучвания и състави отчет, които да обяви пред Общински съвет – Димитровград за църквите и параклисите, описани в Решение № 1812/30.07.2015 г да бъде избран Стефан Димитров.

            Решение № 135/28.01.2016г., с което не се приема предложението на Катя Панева за член на  Временна комисия, която да извърши правни, финансово – икономически и градоустройствени проучвания и състави отчет, които да обяви пред Общински съвет – Димитровград за църквите и параклисите, описани в Решение № 1812/30.07.2015 г да бъде избран Леко Леков.

 Решение № 152/25.02.2016г., с което не се приема предложението на Мартин Колев проекта за решение да се допълни с текста „Да се добави погасителен план, равни месечни вноски по главницата без гратисен период, без такси и комисионни за частично и пълно предсрочно погасяване, такси и комисионни удържани при отпускане на кредита или при неговото усвояване не повече от 0,5 % върху сумата на кредита, такси и комисионни удържани за всеки нов 12-месечен период след датата на отпускане на кредита, не повече от 0,5 % от остатъка по главницата към началото на периода и да се добави максимален размер при особените залози, които ще прави болницата, не повече от 110 % от сумата на кредита.”

  Решение № 238/28.04.2016г., с което не се приема предложението на общинския съветник Стефан Венков, ОбС Димитровград да даде съгласие от бюджета на Общината за 2016 г. да бъдат отпуснат 100 000 лв. и от бюджета за 2017 г. – 100 000 лв. при условие, че ФК Димитровград 1947 се класира в Б професионална футболна група.

              Решение № 243/28.04.2016г., с което не се приема предложението на общинския съветник Стефан Венков за член на Общинска комисия за обществен ред и сигурност да бъде г-н Стоян Христов.

              Решение № 266/26.05.2016г., с което не се приема предложението на Валентина Кунева в проекта за решение под точка четири да бъде „против”.

              Решение № 278/26.05.2016г., с което не се приема проект за решение, както следва:

1. Общински съвет – Димитровград частично освобождава от такса битови отпадъци за периода 2005 – 2015 г., като сумата е в размер на натрупаните до момента лихви на задълженото лице.

2. Отстъпката се дава на лица, изплатили изцяло задълженията за местни данъци и такси за посочения период 2005 – 2015 г.

3. Определеният срок за изплащане е от 01.06.2016 г. до 01.12.2016 г., в който да бъде валидна отстъпката по т.1.

4. Настоящото решение не се прилага за лица с влезли в сила АУПОВ.

5. Задължава кмета на общината да предприеме необходимите фактически и правни действия по изпълнение на решението.

              Решение № 289/26.05.2016г., с което не се приема проект за решение, както следва:

Ι. На основание чл.6 и чл.4 от Наредба № 30 за условията и реда за отпускане на еднократна финансова помощ на жителите на община Димитровград и чл. 21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, Общински съвет – Димитровград отпуска еднократна финансова помощ на:

            1. И. Г. И. – с. Воден;

            2. И.О. А. – с. Черногорово;

            3. И. Т. М. – с. Радиево;

            4. И.Г.  В. – кв. Марийно;

            5. Ж. П. Т. – с. Брод;

            6. А. Й. Я. – с. Крум;

            7. Н. Д. Н. – с. Крум;

            8. М. М. С. – с.Воден;

            9. В. Г. Ж. – с. Здравец;

            10. З. Б. А.– Димитровград;

            11. М. М. М. – с. Черногорово;

            12. А.Х. А. – с. Добрич;

            13. Т. Т. В. – с. Ябълково;

            14. А. Г. В. – кв. Марийно;

            15. Б. С. М. – кв. Марийно;

 

ΙΙ. Общински съвет – Димитровград дава съгласие наемът, начислен за ползваните мери и пасища на лицата, посочени в списъка в т.1 от проекта за решение, да бъдат освободени в рамките на 6 месеца, считано от датата на влизане на решението.

 

ΙΙΙ. Възлага на кмета на Община Димитровград да разпореди уведомяването на засегнатите стопани на животни и организира изплащането на средствата.

            Решение № 308/30.06.2016г., с което не се приема предложението на Валентина Кунева парка да бъде именуван „Освобождение”.           

 

Относно законосъобразността и целесъобразността на решенията, взети от Общинския съвет, има постъпили 6 писма:

         1. С вх. № ОбС-10-77/07.03.2016г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпила призовка по Административно дело №58/2016г. по описа на Административен съд-Хасково, образувано по оспорване на Областния управител на област с административен център-Хасково, обективирано в Заповед № АК-04-6/17.02.2016г. срещу Решение №119 от 28.01.2016г. на ОбС-Димитровград.

           Съгласно Определение от 15.03.2016г.,АС-Хасково оставя без разглеждане оспорваното обективирано в Заповед № АК-04-6/17.02.2016г. срещу Решение №119 от 28.01.2016г. на ОбС-Димитровград и прекратява адм. дело №58/2016г. на АС-Хасково.

2.С вх. № ОбС-10-78/07.03.2016г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпила призовка по Административно дело №56/2016г. по описа на Административен съд-Хасково, образувано по оспорване на Областния управител на област с административен център-Хасково, обективирано в Заповед № АК-04-7/17.02.2016г. срещу Решение №120 от 28.01.2016г. на ОбС-Димитровград.

           Съгласно Определение от 15.03.2016г.,АС-Хасково оставя без разглеждане оспорваното обективирано в Заповед № АК-04-7/17.02.2016г. срещу Решение №120 от 28.01.2016г. на ОбС-Димитровград и прекратява адм. дело №56/2016г. на АС-Хасково.

3.С вх. № ОбС-10-187/22.04.2016г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпила Заповед № АК-04-11/21.04.2016г. на Областния управител на област с административен център-Хасково срещу Решение №219 от 31.03.2016г. на ОбС-Димитровград.

           Съгласно Определение от 08.06.2016г.,АС-Хасково оставя без разглеждане оспорваното обективирано в Заповед № АК-04-11/21.04.2016г. срещу Решение №219 от 31.03.2016г. на ОбС-Димитровград и прекратява адм. дело №184/2016г. по описа на Административен съд-Хасково.

4.С вх. № ОбС-10-71/29.06.2016г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпило Решение № 164/25.05.2015г. по описа на Административен съд-Хасково, постановено по адм. дело №8/2015г.по описа на АС-Хасково, с което се отменя по оспорване на Областния управител на област с административен център-Хасково, Решение № 1554 на ОбС-Димитровград, прието с протокол №41 от заседание на общинския съвет, проведено на 18.12.2014г.

            Към датата на изготвяне на отчета за  дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително- 12.07.2016г., Решението не е влязло в законна сила и подлежи на касационно обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните по делото.

5. С вх. № ОбС-10-135/30.03.2016г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпил  Протест от Николай Иванов Гугушев – прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково  (изх.№ 426/25.03.2016г., по описа на ОП-Хасково), срещу чл.4, ал.2, б. „г” и чл.8, ал.2 б. „б” от Наредба № 24 за реда и условията за извършване на строителни и монтажни работи, свързани с разкопаване, приета с Решение №973 от 29.04.2010г. на Общински съвет – Димитровград, изменена с Решение № 1714/20.09.2011г. на Общински съвет – Димитровград.

По делото е депозирано становище от Общински съвет-Димитровград, с което се оспорва протеста.

На 11.07.2016г. в Общински съвет – Димитровград постъпи съобщение от Административен съд-Хасково с №АД-156/29.06.2016г.., ведно с Решение №145/29.06.2016г., с което:

 Отменя чл.4, ал.2, б. „г” и чл.8, ал.2, б. „б” от Наредба №24 за реда и условията за извършване на строителни и монтажни работи, свързани с разкопаване на Община Димитровград.

Осъжда Общински съвет Димитровград да заплати на Окръжна прокуратура-Хасково направените по делото разноски в размер на 20.00 лв.

            Към датата на изготвяне на отчета за  дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително- 12.07.2016г., На 29.07.2016 г.решението е влязло в законна сила и е уведомена общинска администрация за това.

              6.С вх. № ОбС-07-349/20.11.2015г. на Общински съвет-Димитровград, във връзка с постъпила жалба от П.Т.З. против Наредба №10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, в частта по т.29 от Приложение №1 към чл. 64 от същата наредба. Образувано е адм. дело №588/2015г. по описа на Административен съд Хасково. 

На 16.05.2016г. в Общински съвет – Димитровград постъпи съобщение от Административен съд-Хасково с №АД-588/04.05.2016г.., ведно с Решение №117/04.05.2016г., с което:се отменя Наредба №10 за определянето и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, в частта по т.29 от Приложение №1 към чл. 64 от същата наредба, а Общински съвет Димитровград да заплати на П.Т.З. от гр. Димитровград сумата от 1230.00 лв., представляваща разноски по делото.

        Решението е обжалвано в законовия 14 –дневен срок от Председателя на Общински съвет-Димитровград и към  датата на изготвяне на отчета за  дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. включително- 12.07.2016г., Решението не е влязло в законна сила.            

 

За отчетния период от месец януари 2016г. до месец юни 2016г. има постъпило 1 писмено  питане към кмета на общината, а по време за редовните заседания – 18 устни.

В деловодството на Общински съвет – Димитровград от месец януари 2016 г. до месец юни 2016 г. са постъпили, както следва:

- 537 докладни записки, молби, жалби, заявления и входящи и изходящи писма, свързани с работата по тях. Основни вносители са Общинска администрация – Димитровград и Общински съвет – Димитровград;

- 351 писма от различни институции, физ. и юридически лица, вкл. входящи и изходящи писма по тях и кореспонденция на Общински съвет – Димитровград.

На основание чл. 15, ал. 2 от Правилника на Общински съвет – Димитровград, председателят на общинския съвет координира работата на постоянните комисии и им разпределя работните материали според тяхната компетентност.

Постоянните комисии разглеждат проектите за решения и други актове, разпределени им от председателя на Общински съвет, приемат доклади, предложения и препоръки, изискват документи и изготвят становища по тях.

На базата на предложените от общинската администрация материали и според проблемите и потребностите на населението в общината, Общински съвет – Димитровград, ръководейки се от основните принципи в дейността си – законност, гарантиране интересите на жителите на общината и самостоятелност при вземане на решенията, организира работата на постоянните комисии и прие редица решения, част от които са следните:

 

  1. СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ

 

  • Докладни записки за отпускане на еднократна финансова помощ по Наредба №30 за условията и реда за отпускане на еднократна финансова помощ на жителите на Община Димитровград, включени в проекта за дневен ред за отчетния период – 20 бр..
  • Даване на предварително съгласие за сключване на договори от МБАЛ "Света Екатерина" ЕООД - Димитровград.
  • Приемане на Годишен мониторингов доклад за изпълнението на Общинска стратегия за развитие на социалните услуги в община Димитровград 2011 – 2015 г. за 2015 година.
  • Даване на разрешение за сключване на договор за банков кредит на МБАЛ „Света Екатерина” ЕООД – Димитровград.
  • Приемане на годишния отчет от дейността на МБАЛ „Св.Екатерина” ЕООД за 2015г
  • Извършване на спешни ремонтни дейности  на зала за хранене и занималня в „Детско отделение ” на МБАЛ "Света Екатерина" ЕООД.
  • Финансиране на двойки, одобрени за финансово подпомагане за процедури и дейности по асистирана репродукция.
  • Приемане на Общинска стратегия за развитие на социалните услуги в община Димитровград  2016г. - 2020г.
  • Предложение до Министерски съвет на Република България за отпускане на персонална пенсия, съгласно разпоредбите на чл.92 от Кодекса за социално осигуряване и чл.7 от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж- 2 бр
  • Промяна Решение № 570 от 20.12.2012. П Р А В И Л Н И К за финансово подпомагане на процедури и дейности по асистирана репродукция на съпрузи и лица, живеещи на съпружески начала, с репродуктивни проблеми на територията на Община Димитровград.       
  • Предоставяне на социалната услуга «Обществена трапезария»
  • Приемане на Годишен план за развитие на социалните услуги през 2017 година.
  • Приемане на годишния отчет за дейността на „Медицински център” ЕООД Димитровград.
  • Предложение за предоставяне на концесия на Басейн, гр.Меричлери с прилежаща площ от 10.198 дка, публична общинска собственост,  имоти №№000757 и 000596 в землището на гр.Меричлери,  с НТП „терен за здравни и курортни нужди”.
  • Увеличаване капацитета на Домашен социален патронаж.

 

  1. ИНФРАСТРУКТУРА

 

 

  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация и застрояване на частен поземлен имот с идентификатор 21052.352.141, местност „Габера ” с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”др.вид нива” по кадастралната карта на Димитровград, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди,включване в строителни граници и изграждане на база за търговски,обслужващи и складови дейности.
  • Даване  съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№32-28-27-49  в кв.21  по плана на Димитровград за кв.Изток, одобрен със заповеди  №№ 3408/1966г.;290/2004г. РД-06-1610/2014г. и реш.№366/2005г. на Общински съвет Димитровград.
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№1306-1307 по плана на Димитровград, одобрен със заповеди №№ 531/1996г., 1186/2001г.,1478/2003г., 1580/2003г.,800/2006г. и 368/2009г. ,с цел приобщаване на част от терена ,предвиден за паркинг в улична регулация към общински поземлен имот с идентификатор 21052.1015.2207 и отреждането му  „За паркинг”
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№180-179-1827 ,южно от кв.8 по плана на Димитровград, одобрен със заповеди  №709/1994г.; №1035/2001г. ;№323/2007; РД-06-2138/2013г. и др.,във връзка със заявени инвестиционните намерения за преустройство и разширяване на  самостоятелен обект в сграда-апартамент с идентификатор 21052.1016.59.6.2 по кадастралната карта ,намиращ се на първи етаж в жилищен блок на бул.”Трети март” №2 ,в общински  УПИ І, отреден „За КЖС,търговия, общежитие за работещи и гаражи,обществено хранене, услуги, финансови и делови дейности и музей”   ,с цел изграждане на цех за производство и продажба на  хляб и хлебни изделия.
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№2-3-38, южно от кв.2  по плана на с.Здравец, одобрен със заповеди  №№ 1760 и 1761/1951г. и 1250/2005г.
  • Предложение за приемане Наредба за принудително изпълнение на заповеди за премахване на незаконни строежи или части от тях на територията на Община Димитровград.
  • Възстановяване на автобусна спирка на автобусна линия № 2 в посока „Неохим” АД, в близост до ОУ „Пенчо Славейков” Димитровград.
  • Кандидатстване на община Димитровград по
  • Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.;
  • Приоритетна ос 1 : „Устойчиво и интегрирано градско развитие”;
  • Инвестиционен приоритет 5: „Образователна инфраструктура”;
  • Процедура: BG16RFOP001-1.032 - Изпълнение на интегрирани планове за градско
  •  възстановяване и развитие 2014-2020-Димитровград;
  • Кандидатстване на община Димитровград по

- Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.;

            - Приоритетна ос 1 : „Устойчиво и интегрирано градско развитие”;

            - Инвестиционен приоритет 3: „Градска среда”;

            - Процедура: BG16RFOP001-1.032 - Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Димитровград;

  • Поставяне на паметник в кв.35 по плана на с.Странско.
  • Провеждане на процедура по избор на изпълнители на услугата за обществен превоз на пътници по утвърдени маршрутни разписания за автобусните линии от общинската транспортна схема и от областната и републиканската транспортни схеми по определените квоти за Община Димитровград и решение за утвърждаване или промени в утвърдената Общинска транспортна схема.
  • Ремонтиране на ул. „Стара планина” и ул. „Ангел Кънчев” в с. Радиево, общ. Димитровград.
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№1173-1797-1798-1799-1184-1185 и 1186 между квартали № 189 и 187 по плана на Димитровград, одобрен със заповеди  №531/1996г., №298/2002г.,    №579/2002г., №368/2006г. и №2242/2012г.,с цел  създаване условия за отреждане на нов общински имот с граници и предназначение „За паркинг”, така както е фактическото му ползване .
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№142-144-145  по плана на с.Добрич, одобрен със заповеди  №123/1968г. и №РД-06-541/2012г. във връзка с провеждане на процедура за изменение на плана за регулация с цел разделяне на частен имот  УПИ І-611 в кв.59.
  • Даване съгласие за изменение плана на уличната регулация  при осови точки №№1813-1816-1367 по плана на Димитровград, одобрен със заповеди  №№531/1996г.;№РД-06-2242/2012г. и №РД-06-198/2015г. ,с цел  създаване условия за реализиране на инвестиционните намерения на собствениците на сгради с отстъпено право на строеж в  общински  УПИ І, отреден „За озеленяване и транспортна инфраструктура в кв.169.:

 

  1. ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

 

  • Промяна на предназначение на имоти, публична общинска собственост, в частна  общинска собственост- 5 бр..
  • Годишна програма за управление и разпореждане с имотите – общинска собственост.
  • Стратегия за управление на общинската собственост за периода 2016-2019г.
  • Предоставяне на общински имот – стаи на II етаж в административна сграда на бул. „Раковски” №13 – за безвъзмездно ползване и управление от дирекция „Бюро по труда”- Димитровград.
  • Предоставяне на общински имот – част от помещение на ул. „Цар Симеон” II  на БЧК - Димитровград.
  • Придобиване в собственост на държавни имоти на територията на община Димитровград, предоставени в управление на Министерство на отбраната
  • Отдаване под наем на части от имот, публична общинска собственост – сграда на ОУ „Алеко Константинов”  Димитровград.
  • Приемане на списък на жилищата, общинска собственост, за 2016 г.
  • Определяне на общински парцели за учредяване на право на строеж за нежилищни обекти – за производствени дейности, съгласно предвижданията на влезлия в сила подробен устройствен план.
  • Ликвидиране на съсобственост върху недвимижими имоти между община Димитровград и физически и юридически лица.-  4 бр.
  • Прекратяване на Договор за концесия на язовири с кад.№000314 с.Ябълково, кад.№000069 с.Каснаково, кад.№000147 гр. Меричлери.

Предложение за предоставяне на концесия на язовир – имот №00209 в землището на с. Ябълково, имот  №00960 в землището на с. Долно Белево, имот №001284 в землището на с. Крепост,

  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на частен поземлен имот с №04272, местност „Лозята” с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” по Картата на възстановената собственост за землище с.Долно Белево, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на частен поземлен имот с №065047, местност „Кирешлика” с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” по Картата на възстановената собственост за землище с.Добрич, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за  застрояване на частен поземлен имот с №142037,местност „Кара дере” по Картата на възстановената собственост за землището на с.Крепост с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” , във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди и изграждане на складове на едро за промишлени стоки.
  •  Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на частен поземлен имот с №002029, местност „Карлъка” с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” по Картата на възстановената собственост за землище с.Голямо Асеново, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на частен поземлен имот с №114001, местност „Церя” с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” по Картата на възстановената собственост за землище с.Касноково, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за  застрояване на частни поземлени имоти с №№000406,000407,000408,местност „Долна чешма” по Картата на възстановената собственост за землището на с.Крепост с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”пасище с храсти” и „друга селскостопанска територия”  , във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди и изграждане на асфалтова база.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за  регулация и застрояване на частни поземлени имоти с идентификатор 21052.352.141, местност „Габера”с вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”др.вид нива” по кадастралната карта на Димитровград, във връзка с провеждане на процедура за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди, включване в строителни граници и изграждане на база за търговски, обслужващи и складови дейности.
  • Предоставяне на общински имот за безвъзмездно ползване от сдружение „Клуб на дейците на културата” Димитровград.
  • Допълнение към програмата за управление и разпореждане с общинска собственост за  2016г.-5 бр.
  • Предоставяне на общински имоти за настаняване на пчелни семейства- 9 бр. .
  • Предоставяне на мери и пасища, общинска собственост, на земеделски стопани, отглеждащи пасищни животни- 2 бр.
  • Отдаване под наем на части от имот, публична общинска собственост, Димитровград-3 бр.
  • Продажба на недвижими имоти, общинска собственост в землищата на населени места на Община Димитровград, по реда на чл.35 от ЗОС- 4 бр.
  • Промяна на Наредба №8 по чл.8 ал.2 от Закона за общинската собственост.
  • Отдаване под наем на части от имот,  публична общинска собственост – сграда на ЕГ „Иван Богоров”  Димитровград.
  • Отдаване под наем на части от имот, публична общинска собственост – сграда на ПМГ „Иван Вазов”  Димитровград.
  • Придобиване на имот по реда на чл.54 от  Закона за държавната собственост – бивша професионална гимназия „Капитан Петко войвода” Димитровград.
  • Учредяване на право на ползване за поставяне на съоръжения – оптични шкафове 18 бр. – на “Еском” ООД  гр.Хасково.
  • Дарение на недвижим имот, частна собственост, на Община Димитровград.
  • Разрушаване на сграда на ул. “Витоша” № 9.
  • Предоставяне на общински имоти за безвъзмездно ползване от  НЧ „Марица 2008” с.Райново.
  • Предоставяне под наем на общински обекти – язовир №000716 в землището на село Горски извор и водоеми №000014 в землището на гр.Меричлери и №000069 в землището на с.Каснаково – публична общинска собственост,
  • Учредяване на право на пристрояване в имот 21052.1016.223 ПО КК на Димитровград на ЕТ „Жефа–Фанка Калайджиева”
  • Отдаване на имоти от общински поземлен фонд под аренда и определяне на цени за аренда.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на държавен поземлен имот с №131004, местност „Церя” с вид на територията „горска” и н.т.п. ”широколистна гора” по Картата на възстановената собственост за землище с.Каснаково, във връзка с провеждане на процедура  за учредяване право на строеж  за  изграждане на Базова станция без промяна предназначението на територията при спазване изискванията на чл.54,ал.1,т.2 от Закона за горите.
  • Одобряване на задание и даване на съгласие за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация на частен поземлен имот № 019098 ,местност „Градини” по КВС на с.Добрич с цел преотреждане на земеделската земя и включването й в строителните граници на населеното място при условията на чл.38 от ППЗОЗЗ.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация и застрояване на частни поземлени имоти с №103055,103057,103058,103059,местност „Танева чука”,  вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”нива” по КВС за землище гр.Меричлери, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди и изграждане на ремонтна работилница и склад за зърно.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за  застрояване на частен поземлен имот с № 001171,местност „Далъмазар”  вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”др.селскостопанска територия” по КВС за землище с.Крепост, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди и изграждане на паркинг за лични и служебни автомобили към съществуваща бензиностанция в съседен поземлен имот №000869.
  • Одобряване на задание и даване на съгласие за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация на частни поземлени имоти с идентификатори 21052.1.48 и 21052.1.66 в местности съответно „Бояджиева чешма” и Голямата чука” по кадастралната карта на Димитровград за кв. Черноконево ,с цел преотреждане на земеделската земя и включването й в строителните граници на населеното място при условията на чл.38 от ППЗОЗЗ.
  • Одобряване на задание и даване на съгласие за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация на общински поземлени имоти № 38072, проектен №000156,част от имот 000046,проектен №000154,част от имот №000045 и частни поземлени имоти №081032, №081031 ,местност „Герена” и  № 38074, местност „Герена” с н.т.п.”нива” по КВС на с.Странско, с цел преотреждане на земеделската земя и включването й в строителните граници на населеното място при условията на чл.38 от ППЗОЗЗ.
  • Предоставяне на общинска концесия на язовир №001284  село Крепост, Язовир №000960  с. Долно Белево.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за застрояване на държавен поземлен имот с №000610, местност „Свети Георги” с вид на територията „горска” и н.т.п. ”залесена територия” по Картата на възстановената собственост за землище с.Бодрово, във връзка с провеждане на процедура  за учредяване право на строеж за  изграждане на Базова станция без промяна предназначението на територията при спазване изискванията на чл.54,ал.1,т.2 от Закона за горите.
  • Одобряване на задание и даване разрешение  за откриване на процедура за изработване на Подробен устройствен план-план за регулация и застрояване на частни поземлени имоти с № 000795 и №000796,местност „Дюните” и „Чобан баир”,с  вид на територията „земеделска” и н.т.п. ”затревена нива” по КВС за землище с.Крепост, във връзка с провеждане на процедура  за преотреждане на земеделската земя за неземеделски нужди и с цел разширение на съществуваща  база за съхранение и ремонт на селскостопанска техника ,разположена в съседен имот № 797009, намиращ се в бивш стопански двор с.Крепост, собственост на заявителя.
  • Отдаване под наем на общински имот-бутик №15, етаж II Търговски комплекс, бул. „Раковски”16 на фондация „Подари усмивка” Димитровград.
  • Сключване на съдебна спогодба по гр.Дело № 410/2015 г. за административна сграда – бивш Партиен дом.   
  • Отдаване под наем на част от имот, публична общинска собственост - ПМГ „Иван Вазов” в  Димитровград.
  • Отдаване под наем на части от имот, публична общинска собственост – сграда на детски ясли №5 /ОДЗ „Райна Княгиня”/
  • Отдаване под наем на част от имот, публична общинска собственост - СОУ „Любен Каравелов” в  Димитровград.
  • Предоставяне на част от общински имот-сграда на бивша детска ясла на ул. „Вл. Поптомов” на Домашен социален патронаж.
  • Вземане на решение за разпореждане с недвижими имоти, собственост на МБАЛ „Св.Екатерина” ЕООД.
  • Одобряване на годишен план за ползване на дървесина през 2016г. и ценоразпис за продажба на дървесината, добита от горски територии – общинска собственост.
  • Предоставяне на общински имот под наем на „Хоризонт Иванов” ЕООД за площадка за депониране на хумус.

 

 

  1. ИКОНОМИКА, ПОЛИТИКА И ТУРИЗЪМ

 

 

  • Приемане на бюджета на общината за 2016 година.
  • Поемане на общински дълг за дофинансиране на допълнителни дейности по проект „Закриване и рекултивация на общинско депо за твърди битови отпадъци на Община Димитровград – предепониране на допълнителни количества отпадъци, изграждане на временни пътища, допълнителна ивица за заздравяване на зоната при петата на откоса”.
  • Разпределяне на общинската субсидия за народните читалища в Община Димитровград  за 2016 година.
  • Приемане на Наредба за насърчаване на инвестициите с общинско значение на територията на Община Димитровград и реда за издаване на сертификат за инвестиция клас В. 
  • Поемане на дългосрочен общински дълг за рефинансиране на съществуващ дълг по Договор за кредит № 667/27.10.2014 г., сключен между Община Димитровград и Фонд „ФЛАГ”, изменен с Анекс №1/02.10.2015г. и с Анекс №2/14.03.2016г., както и за възстановяване по сметка на Управляващия орган на ОПОС на получени суми в резултат на неверифицирани /непризнати/ разходи.
  • Годишен отчет за изпълнението на бюджета за 2015 година.
  • Приемане на годишния отчет за дейността на „Общинска охрана” ЕООД Димитровград.
  • Разсрочване на дължими такса за битови отпадъци  за периода 2011г.-2015г. – 44952.12 лв- такса битови отпадъци/ включваща главница и лихви/.
  • Промяна на Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград и въвеждане на комплексни административни услуги.
  • Поставяне на  християнски кръст в с.Бряст.

 

  1. КУЛТУРА И СРЕДСТВА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ

 

 

  • Вземане на решение за именуване на пространство между улиците „Гросето” и „ Капитан Петко Войвода” в гр.Димитровград, където е поставен паметника на Капитан Петко Войвода - Парк” Капитан Петко Войвода”.
  • Създаване на „Комисия за развитие на библиотечно-информационното обслужване на гражданите” на територията на Община Димитровград и определяне на нейните членове.
  • Предварително съгласуване за учредявате на право на строеж върху имот - горски фонд за базова станция на  „БУЛСАТКОМ” АД
  • Присъждане на специалната награда на Община Димитровград „За принос в областта на културата” за 2016г
  • Именуване на сгради с КИ № 21052.1015.344.2 и КИ№ 21052.1015.344.1 в гр.Димитровград на „Дом на културата и изкуствата” в град Димитровград
  • Именуване на парк-част от имот с КИ 21052.1015.344, с адрес  град Димитровград, ул. „Свети Климент Охридски” пред двете сгради с кадастрален идентификатор: 21052.1015.344.2 и 21052.1015.344.1 по кадастралната карта на Димитровград (понастоящем „Дом на културата и изкуствата”) на „Парк на свободата”

 

 

  1. МЕСТНА ВЛАСТ

 

 

  • Съгласуване на стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит.
  • Определяне на представител от Общински съвет – Димитровград  в Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата.
  • Избор на заместник-председател на Общински съвет – Димитровград.
  • Определяне на членове във временна 7-членна комисия за изработване на Анализ на правното, финансовото, икономическото и градоустройственото състояние на имоти на имоти на църкви и параклиси на територията на Община Димитровград, създадена с Решение № 1812/30.07.2015г. на Общински съвет-Димитровград.
  • Одобряване на промени в числеността и структурата на Общинска администрация – Димитровград.
  • Отмяна на Решение №119/28.01.2016г., прието на осн. чл. 6 от ЗОС и чл.5 от Наредба № 8 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.
  • Отмяна на Решение №120/28.01.2016г., прието на осн. чл. 6 от ЗОС и чл.5 от Наредба № 8 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.
  • Вземане на решение за приемане на Вътрешни правила на Общински съвет-Димитровград за условията и реда за предоставяне на достъп до обществена информация и за предоставяне на информация за повторно използване.
  • Поправка на очевидна фактическа грешка в Решение № 47/17.12.2015г. на Общински съвет Димитровград, изразяваща се в неправилно посочване наименованието на нормативния акт, който се изменя, като „Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци”, вместо правилното наименование ”Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград”.
  • Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец май 2015 г. до месец декември 2015 г. включително.
  • Приемане на отчет за изпълнение на приетите от Общински съвет решения за периода месец май 2015г. – месец декември 2015г. включително.
  • Отчет за състоянието на общинската собственост и резултатите от нейното управление по видове и категории обекти през 2015г.
  •  Годишен доклад за изпълнението на концесионните договори за 2015г.
  • Допълнение на Решение № 205 от 31.03.2016 година.
  • Общинска комисия за обществен ред и сигурност.
  • Отмяна на Решение №219/31.03.2016г., прието на основание чл. 25, ал. 5 от Закона за собствеността и ползването на земеделски земи.
  • Поправка на очевидна фактическа грешка в Решение № 232/28.04.2016г. на Общински съвет Димитровград, изразяваща се в неправилно посочване в т.2-Освобождава/ не освобождава от отговорност управителя на ”Общинска охрана”ООД за дейността за 2015 година, вместо правилното – в т.2  Освобождава от отговорност управителя на ”Общинска охрана”ООД за дейността за 2015 година.
  • Допълване на Решение № 254/28.04.2016г. взето въз основа на  Докладна записка № ОбС-07-202 от 21.04.2016г. от Катя Панева, общински съветник в Общински съвет – Димитровград.
  • Даване на мандат на кмета на община Димитровград в качеството му на представител на Общината в общото събрание на „Асоциация по ВиК Димитровград” да изрази позиция и гласува на редовно общо събрание на асоциацията,насрочено за 31.05.2016г. от 10ч. по посочения в поканата дневен ред.
  • Получена покана за свикване  на Общо събрание на ВиК ООД-Димитровград, в което Община Димитровград е съдружник за дата 30.05.2016г. от 13:00 ч.
  • Общо събрание на съдружниците в „САНДРА” ООД.
  • Общо събрание на съдружниците в „Марица” ООД, Димитровград;
  • Включване в състава на постоянните комисии към Общински съвет – Димитровград на общинския съветник Коста Костов.

 

  1. ОБЩИНСКА НОРМАТИВНА УРЕДБА

 

 

  • Приемане на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинска администрация.
  • Промяна на Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград.
  • Изменение и допълнение на Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград- 2 бр.
  • Освобождава от такса «битови отпадъци» за 2016 година:
  1. Училища – държавни и общински, намиращи се на територията на община Димитровград.
  2.  Молитвени домове – параклиси, храмове и манастири на Българската православна църква и други регистрирани вероизповедания, по Закона за вероизповеданията, намиращи се на територията на община Димитровград.
  3. Читалища, намиращи се на територията на община Димитровград.
  4. Лечебни заведения - общински
  • Изменение и допълнение на Наредба № 9 за обществения ред при използване на пътни превозни средства  на територията на община Димитровград.
  • Изменение на точка II от Решение № 278/31.05.2012г. на Общински съвет Димитровград за определяне броя, местонахождението и сигнализирането на таксиметровите стоянки, ползвани от превозвачите, получили разрешение за извършване на таксиметров превоз, издадено от община Димитровград.
  • Одобряване на промени в числеността на Общинско предприятие „Организация и контрол на движението, паркинги и охрана” - Димитровград.

 

 

  1. ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ, ЕКОЛОГИЯ И ВОДИ

 

 

  • Кандидатстване на Община Димитровград по Програма за Трансгранично сътрудничество INTERREG V-A Гърция – България 2014 – 2020 като партньор-3 бр .
  • Кандидатстване на Община Димитровград по Програма за Трансгранично сътрудничество INTERREG V-A Гърция – България 2014 – 2020 като водещ партньор.
  • Кандидатстване на Община Димитровград по Програма за Трансгранично сътрудничество по ИПП България - Турция 2014-2020 като Водещ партньор.
  • Кандидатстване на Община Димитровград по Програма за Трансгранично сътрудничество по ИПП България - Турция 2014-2020 като партньор.
  • Упълномощаване  на кмета  на Община  Димитровград за издаване  на запис   на заповед  по спечелен проект  по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020, в изпълнение на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ рег. № BG16RFOP001-8.001-0009-C01 ДБОПРР 22/12.04.2016 г.
  • Даване на съгласие за участие на Община Димитровград с проектно предложение „Подобряване на енергийната ефективност на обект Целодневна детска градина № 5 – филиал с. Ябълково” за финансиране чрез Инвестиционната програма за климата на Националния Доверителен Еко Фонд и осигуряване на съфинансиране на проекта от страна на Община Димитровград.

 

  1. ОБРАЗОВАНИЕ, МЛАДЕЖ И СПОРТ

 

  • Приемане на Програма за развитие и насърчаване на физическото възпитание, спорта и социалния туризъм в община Димитровград за периода 2016- 2017 година.
  • Приемане на План за действие на Община Димитровград за 2016 година в изпълнение на Закона за младежта, Националната стратегия за младежта (2010-2020) и Общинска стратегия за развитие на младежта (2013-2017).
  • Списък на спортните обекти и съоръжения, предвидени за отдаване под наем през 2016г., на основание чл.75 от Правилника за прилагане Закона за физическото възпитание и спорта.
  • Състав на комиссия по чл.14 от Наредба 33 за условията, реда и критериите за финансово подпомагане на спортните клубове в Община Димитровград.
  • Програма за отпускане на стипендии и финансово стимулиране на деца и младежи по чл. 4 Наредба № 21 за 2016 година.
  • Отпущане на средства за сезон 2016/2017г. за ФК „Димитровград – 1947” при евентуалното му класиране в ”Б” ПФГ.
  • Отпускане на стипендии и финансово стимулиране на спортен клуб за състезател, който е включен в национален отбор.
  • Издаване на Запис на Заповед за авансово плащане по проект „Учи и работи-бъди активен” BG05M9OP001-1.002-0138, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020
  • Издаване на Запис на Заповед за авансово плащане по проект "Подкрепа за всички деца" BG05M9OP001-2.004-0013, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"2014-2020
  • Оптимизиране на мрежата от детски градини на територията на община Димитровград.
  • Участие на община Димитровград като член в Сдружение с нестопанска цел Волейболен клуб „Раковски - Димитровград”.

 

Съгласно изискванията на чл.22, ал.1 и ал.2 от ЗМСМА, актовете на Общинския съвет се изпращат на кмета на общината и на областния управител в 7-дневен срок от приемането им. Предприе се практика за изпращане на препис от Протокола и взетите Решения на Районна прокуратура-Димитровград с цел осигуряване надзора за законност. Приетите решения и наредби се разгласяват на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет страницата на Община Димитровград http://www.dimitrovgrad.bg.

 

 

 

 

 

 

ГЕРГАНА КРЪСТЕВА

Председател на Общински съвет

Димитровград

 

Файлове: