Проект на Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград
ПРОЕКТ!
Наредба
за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград
Глава първа
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.1.(1) Тази наредба определя условията и реда за воденето и поддържането на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, съгласно Закона за предучилищното и училищното образование;
(2) Наредбата има за цел да улесни родителите при избора и кандидатстването в детските градини и центровете за подкрепа за личностно развитие, като им предоставя пълна и актуална информация в леснодостъпен вид.
Чл.2.(1) Регистърът се поддържа като единна база данни, които се вписват от служители, определени със заповед на кмета на община Димитровград;
(2) Заповедта по ал. 1 се издава в 14-дневен срок от влизане в сила на настоящата наредба. С нея се определят действията по вписването в регистъра, лицата, които ги извършват, както и длъжностно лице, което ще осъществява пряк контрол върху дейността по вписване в регистъра.
Чл.3.(1) В регистъра задължително се вписват всички общински детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, въз основа на заповедта за тяхното откриване, преобразуване, промени и закриване. Заповедта се издава след Решение на Общински съвет - Димитровград;
(2) На вписване подлежат само предвидените в наредбата обстоятелства и последвалите промени в тях;
(3) Служителите, определени със заповедта по чл. 2, ал. 1, отговарят за достоверността на въвежданата информация.
Чл.4. Регистърът е публичен. Достъпът до информацията в регистъра се осъществява чрез интернет страницата на община Димитровград.
Глава втора
ПОДЛЕЖАЩИ НА ВПИСВАНЕ ОБСТОЯТЕЛСТВА
Чл. 5. Регистърът съдържа информация за общинските детски градини и центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, като в него се вписват следните обстоятелства:
1. При откриване или преобразуване на институция, в регистъра се попълва информация съгласно информационна карта по образец (Приложение 1), която съдържа:
- регистрационен номер на първоначалното вписване;
- датата на вписване;
- наименованието на институцията;
- код на институцията от Национална електронна информационна система за предучилищно и училищно образование (НЕИСПУО);
- седалището и адресът на управление;
- булстат;
- телефон, е-mail и сайт на институцията;
- директор;
- брой сгради, в които се провежда обучението, в т.ч. филиали, адрес, телефон на всяка сграда;
- условия за достъп на деца с увреждания;
- брой групи по възрасти, в т.ч. и яслени;
- информация за откриване и преобразуване, промяна и закриване на институцията (Решение на Общински съвет - Димитровград, Заповед на Кмета на община Димитровград);
- предметът на дейност - на центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград по чл. 49, ал. 1 от ЗПУО;
- условията и редът за пренасочване на децата – при преобразуване на детски градини;
- условията и редът за съхраняване на задължителната документация – при преобразуване;
- условията и редът за разпределение на имуществото – при преобразуване.
2. При закриване, в регистъра се попълва следната информация:
- наименованието на институцията;
- седалището и адресът на управление;
- решение на Общински съвет - Димитровград и заповед на Кмета на общината за закриване на институцията;
- условията и редът за пренасочване на децата от детските градини;
- условията и редът за съхраняване на задължителната документация;
- условията и редът за разпределяне на имуществото.
3. При извършени промени по чл. 311, ал. 2, ал. 3 и ал. 5 от ЗПУО, в регистъра се вписва информация за промяната, свързана с:
- наименованието;
- официалния адрес;
- адреса на сградите, в които се провежда обучението;
- предмета на дейност по чл. 49, ал. 1 в съответствие с чл. 49, ал.6 от ЗПУО – за центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград;
- решение на Общински съвет Димитровград и заповед на Кмета на общината за промяна в обстоятелствата по чл. 311, ал. 2, ал. 3 и ал. 5 от ЗПУО.
Глава трета
УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ВОДЕНЕ И ВПИСВАНЕ В РЕГИСТЪРА
Чл.6. Създаването на регистъра и първоначалното вписване на обстоятелствата се осъществява в двумесечен срок от издаване на заповедта по чл. 2.
Чл.7 (1) Регистърът се води по образец (Приложение 2);
(2) Регистърът се поддържа на хартиен носител и в електронна база данни;
(3) Регистърът върху хартиен носител се води в томове, като за всяка детска градина или център за подкрепа за личностно развитие се образува партида;
(4) Регистърът в електронен вид съдържа база данни с информацията по Приложение № 1.
(5) При несъответствие между записа на хартиен носител и електронната база данни, действие поражда този, който е воден на хартия;
(6) Всяка детска градина или център за подкрепа за личностно развитие се вписва в регистъра с индивидуален регистрационен номер;
(7) При актуализация, към първоначалния номер се добавят номерът и годината на вписването, касаещо съответната актуализация;
(8) В регистъра не се допускат поправки. При поправка на технически грешки, допуснати при вписването, длъжностното лице прави забележка и се подписва;
(9) В регистъра не се вписва информация, която е класифицирана по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.
Чл.8 (1) За вписване в регистъра, директорът на детската градина/центъра за подкрепа за личностно развитие подава в Община Димитровград на хартиен и електронен носител заявление по образец (Приложение 3), придружено с копия на документите, доказващи обстоятелствата, подлежащи на вписване;
(2) Длъжностното лице по чл. 2, ал.1 проверява заявлението, приложените към него заверени копия на документи и посочените в информационната карта данни. При установяване на недостатъци или непълноти в документите длъжностното лице, което води регистъра, дава указания на заявителя за отстраняване на допуснатите нередности в 14-дневен срок от получаване на писменото уведомлението за това;
(3) Обстоятелствата, подлежащи на последващо вписване в регистъра, както и промените в тях, се отразяват в 14-дневен срок от влизането в сила на акта, от който произтичат (след подадена информация на хартиен и електронен носител, придружена от сканирани документи, удостоверяващи обстоятелствата, попълнена в Приложение 4). В регистъра се вписва и датата, от която влиза в сила съответното обстоятелство, подлежащо на вписване в регистъра, когато същата е различна от датата на влизане в сила на акта;
(4) Новите обстоятелства се вписват така, че да не бъде засегната информацията, съдържаща се в предходните вписвания.
Чл.9 (1) За заличаване в регистъра, директорът на детската градина/центъра за подкрепа за личностното развитие подава в Община Димитровград заявление по образец (Приложение 5), с мотиви за извършване на заличаването и приложени копия на документите, доказващи обстоятелствата за извършеното заличаване. Заличаването в регистъра се извършва от длъжностното лице по чл. 2, ал. 1 в случаите:
1. когато детската градина/центърът за подкрепа за личностното развитие преустанови дейността си за повече от една учебна година;
2. при прекратяване дейността на юридическото лице;
(2) Заличаването на вписано обстоятелство и поправката на допуснати грешки се извършват по начин, който не води до унищожаване или повреждане на информацията.
Чл.10. (1) Регистърът се поддържа по начин, който гарантира целостта на информацията и контролиран достъп за вписвания и преглеждане съгласно изискванията на Наредбата;
(2) Регистърът показва състоянието на посочените в глава втора обстоятелства след последното вписване и дава възможност да се проследят хронологично промените във вписаните обстоятелства.
(3) Регистърът позволява генериране на справки относно обстоятелствата, подлежащи на вписване.
(4) В края на всяка учебна година се изготвя архивно копие на базата данни на електронен носител.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§1. Настоящата Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград се приема на основание чл. 346 от Закона за предучилищното училищното образование;
§2. Изменения и допълнения в наредбата се правят с решение на Общински съвет - Димитровград.
§3. За неуредени в настоящата наредба въпроси, Общински съвет - Димитровград приема отделни решения.
§4. Наредбата е приета на заседание на Общински съвет - Димитровград с Решение № ……………... и влиза в сила от датата на влизане в сила на решението на Общинския съвет за приемането й.
§ 5. В 2-месечен срок от влизане в сила на настоящата наредба, всички общински детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград следва да подадат заявление за вписване в регистъра. Данните за съществуващите общинските детски градини и центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, както и предходните промени по отношение на посочените в глава втора обстоятелства, следва да са съпоставими с тези от модул „Институции“ на Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование.
Приложение 1 към чл. 5, т. 1
№ |
ИНФОРМАЦИОННА КАРТА НА ОБЩИНСКА ДЕТСКА ГРАДИНА/…………………/ ЦПЛР……………………………, ГР. ДИМИТРОВГРАД ЗА 20….г. |
||
1 |
Регистрационен номер и дата на първоначално вписване №…/…г. |
Указание: Регистрационният номер на първоначалното вписване се посочва при актуализиране на информацията за ДГ/ЦПЛР |
|
2 |
Наименование на ДГ/ЦПЛР |
|
|
3 |
Година на основаване на ДГ/ЦПЛР |
|
|
4 |
Юридически статут. Вид, номер и дата на юридическия акт за създаване на ДГ/ЦПЛР. |
|
|
5 |
Седалище и адрес на управление |
Седалище и адрес на управление: Населено място гр./с. ........................................................................., пощенски код .................................... област ......................................................, община/....................................................................................... Адрес за кореспонденция: Населено място гр./с. ........................................................................., пощенски код .................................... област ......................................................, община/....................................................................................... Указание: Освен точния адрес на управление на институцията, тук се посочва и адреса за кореспонденция с всички държавни институции /ако е различен от адреса на управление/. |
|
6 |
Код на институцията по НЕИСПУО |
|
|
8 |
Булстат |
|
|
9 |
Телефон, E-mail, Интернет страница |
|
|
10 |
Директор |
Указание: Посочват се трите имена и телефон за връзка |
|
11 |
Органи на колективно управление на институцията. Състав. Правомощия. |
|
|
12 |
Акт за общинска собственост (поотделно, за всички филиали) |
|
|
13 |
Брой сгради, в които се провежда обучение в т.ч филиали, адрес, телефон |
1. ………………………………………………….. (наименование, седалище, адрес и телефон) 2. ………………………………………………….. (наименование, седалище, адрес и телефон) 3. ………………………………………………….. (наименование, седалище, адрес и телефон) |
|
14 |
Условия за достъп на деца с увреждания Указание: Опишете елементите на физическа достъпност: - брой рампи - брой подвижни платформи - брой асансьори - брой адаптирани санитарни възли |
||
15 |
Дейност на ЦПЛР /по чл.49, ал.1 от ЗПУО/ |
||
16 |
Наличие на почасови, съботно-неделни и сезонни дейности в ДГ Указание: Моля опишете кои от изброените по-горе дейности предлага ДГ
|
||
13 |
Брой групи Брой деца |
Яслена група Деца Първа възрастова група Деца Втора възрастова група Деца Трета подготвителна група Деца Четвърта подготвителна група Деца |
бр. бр. бр. бр. бр. бр. бр. бр. бр. бр. |
14
|
Източници на финансиране |
Държавна субсидия Общинска субсидия Сключени договори за проекти и програми. Международни фондове и програми Дарения Собствени приходи, в т.ч. от ДПУ Други приходи за........................ г. |
лв. лв. лв. лв. лв. лв. лв. |
15 |
Участия в проекти |
· Регионални · Национални · Международни Указание: посочете наименованието на проекта |
бр. бр. бр.
|
16 |
Брой персонал |
Общ брой /щатни бройки/ ……………………………………………………………
Педагогически персонал ……………………………………………………………..
Непедагогически персонал ……………………………………………………………
Участия на персонала в квалификационни форми /посочете какви/ ………………. - Външни квалификации:
- Вътрешни квалификации: |
бр.
бр.
бр.
бр. |
17 |
Средна месечна брутна заплата на едно лице |
Средна месечна брутна заплата на педагогически персонал |
лв. |
Средна месечна брутна заплата на непедагогически персонал |
лв. |
||
Директор: подпис/дата Указание: попълването на всички редове е задължително |
Приложение 2 към чл. 7, ал. 1
Регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа на личностно развитие на територията на община Димитровград
№ по ред |
регистрационен № и дата на първоначалното вписване на институцията |
вид на вписването - откриване, преобразуване, промяна и закриване |
номер и дата на решение и заповед за откриване, преобразуване, промяна и закриване |
наименование на детската градина/центъра за подкрепа на личностното развитие |
код на институцията по НЕИСПУО |
булстат |
име на директор |
адрес на управление |
телефон, e-mail и интернет сайт на институцията |
адрес на сградите/филиалите, в които се провежда обучението |
брой групи в ДГ по възрасти |
наличие и брой яслени групи в ДГ |
условия за достъп на деца с увреждания |
наличие на почасови, съботно-неделни и сезонни дейности в ДГ |
дейност на ЦПЛР /по чл.49, ал.1 от ЗПУО/ |
условия и ред за пренасочване на децата при преобразуване и закриване |
условия и ред за съхраняване на задължителната документация при преобразуване и закриване |
условия и ред за разпределяне на имуществото при преобразуване и закриване |
забележка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приложение 3 към чл. 8, ал. 1
З А Я В Л Е Н И Е З А Р Е Г И С Т Р А Ц И Я
От ………………………...……………………………………………………………………….
(трите имена, длъжност)
Представляващ .………………………….………………..………………………………………
...........................................................................................................................................................
(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие, адрес)
Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, детска градина ………………………………………… /център за подкрепа на личностното развитие......................................., да бъде вписан/а в Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на Община Димитровград.
Прилагам:
· информация за вписване в регистъра съгласно Приложение 1 от Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград;
· следните документи, удостоверяващи исканото вписване:……….
ЗАЯВИТЕЛ:
................ 20…… г. …………………..
гр. Димитровград (име, подпис и печат)
Приложение 4 към чл. 8, ал. 3
З А Я В Л Е Н И Е
ЗА АКТУАЛИЗАЦИЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА/ВПИСВАНЕ НА ПРОМЕНИ В ОБСТОЯТЕЛСТВАТА
От …………………...……………………………………………………………………………
(трите имена, длъжност)
Представляващ ………….……………….………………..………………………………………
...........................................................................................................................................................
(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие, адрес)
Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, за детска градина ………………………………………… /център за подкрепа на личностното развитие.......................................................................... да бъде актуализирана вписаната информация в Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на Община Димитровград по следните причини :
………………………………………………………………………………………………...……
….......................................................................................................................................................
…………………….………………………………………………………………………………
(посочват се настъпилите промени и причини)
Прилагам следните документи, удостоверяващи исканото вписване: ………………………………...........................................................................................................
ЗАЯВИТЕЛ:
................ 20…… г. …………………..
гр. Димитровград (име, подпис и печат)
Приложение 5 към чл. 9, ал. 1
З А Я В Л Е Н И Е ЗА З А Л И Ч А В А Н Е
От ……………...………………………………………………………………………………….
(трите имена, длъжност)
Представляващ …….…………………….………………..………………………………………
...........................................................................................................................................................
(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие , адрес)
Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, детската градина………………………../център за подкрепа на личностното развитие ……………………………….. да бъде заличен/а от Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на община Димитровград по следните причини:
………………………………………………………………………………………………...……………
….............................................................................................................................................................
…………………….……………………………………………………………………………………….....
(посочват се настъпилите промени и причини)
Прилагам следните документи, удостоверяващи исканото вписване: ………………………………...........................................................................................................
ПОДПИС :
……………20……г. ………..……………….
(подпис и печат)