Проект на Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград

 

ПРОЕКТ!

 

Наредба

за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград

 

 

Глава първа

ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

 

Чл.1.(1) Тази наредба определя условията и реда за воденето и поддържането на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, съгласно Закона за предучилищното и училищното образование;

(2) Наредбата има за цел да улесни родителите при избора и кандидатстването в детските градини и центровете за подкрепа за личностно развитие, като им предоставя пълна и актуална информация в леснодостъпен вид.

 

Чл.2.(1) Регистърът се поддържа като единна база данни, които се вписват от служители, определени със заповед на кмета на община Димитровград;

(2) Заповедта по ал. 1 се издава в 14-дневен срок от влизане в сила на настоящата наредба. С нея се определят действията по вписването в регистъра, лицата, които ги  извършват, както и длъжностно лице, което ще осъществява пряк контрол върху дейността по вписване в регистъра.

 

Чл.3.(1) В регистъра задължително се вписват всички общински детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, въз основа на заповедта за тяхното откриване, преобразуване, промени и закриване. Заповедта се издава след Решение на Общински съвет -  Димитровград;

(2) На вписване подлежат само предвидените в наредбата обстоятелства и последвалите промени в тях;

(3) Служителите, определени със заповедта по чл. 2, ал. 1, отговарят за достоверността на въвежданата информация.

 

Чл.4. Регистърът е публичен. Достъпът до информацията в регистъра се осъществява чрез интернет страницата на община Димитровград.

 

 

 

 

 

 

 

Глава втора

ПОДЛЕЖАЩИ НА ВПИСВАНЕ ОБСТОЯТЕЛСТВА

 

Чл. 5. Регистърът съдържа информация  за общинските детски градини и центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, като в него се вписват следните обстоятелства:

1. При откриване или преобразуване на институция, в регистъра се попълва информация съгласно информационна карта по образец (Приложение 1), която съдържа:

  • регистрационен номер на първоначалното вписване;
  • датата на вписване;
  • наименованието на институцията;
  • код на институцията от Национална електронна информационна система за предучилищно и училищно образование (НЕИСПУО);
  • седалището и адресът на управление;
  • булстат;
  • телефон, е-mail и сайт на институцията;
  • директор;
  • брой сгради, в които се провежда обучението, в т.ч. филиали, адрес, телефон на всяка сграда;
  • условия за достъп на деца с увреждания;
  • брой групи по възрасти, в т.ч. и яслени;
  • информация за откриване и преобразуване, промяна и закриване на институцията (Решение на Общински съвет - Димитровград, Заповед на Кмета на община Димитровград);
  • предметът на дейност - на центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград по чл. 49, ал. 1 от ЗПУО;
  • условията и редът за пренасочване на децата – при преобразуване на детски градини;
  • условията и редът за съхраняване на задължителната документация – при преобразуване;
  • условията и редът за разпределение на имуществото – при преобразуване.

 

2. При закриване, в регистъра се попълва следната информация:

  • наименованието на институцията;
  • седалището и адресът на управление;
  • решение на Общински съвет - Димитровград и заповед на Кмета на общината за закриване на институцията;
  • условията и редът за пренасочване на децата от детските градини;
  • условията и редът за съхраняване на задължителната документация;
  • условията и редът за разпределяне на имуществото.

 

3.  При извършени промени по чл. 311, ал. 2, ал. 3 и ал. 5 от ЗПУО, в регистъра се вписва информация за промяната, свързана с:

  • наименованието;
  • официалния адрес;
  • адреса на сградите, в които се провежда обучението;
  • предмета на дейност по чл. 49, ал. 1 в съответствие с чл. 49, ал.6 от ЗПУО – за центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград;
  • решение на Общински съвет Димитровград и заповед на Кмета на общината за промяна в обстоятелствата по чл. 311, ал. 2, ал. 3 и ал. 5 от ЗПУО.   

 

 

Глава трета

УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ВОДЕНЕ И ВПИСВАНЕ В РЕГИСТЪРА

 

Чл.6. Създаването на регистъра и първоначалното вписване на обстоятелствата се осъществява в двумесечен срок от издаване на заповедта по чл. 2.

 

Чл.7 (1) Регистърът се води по образец (Приложение 2);

(2) Регистърът се поддържа на хартиен носител и в електронна база данни;

(3) Регистърът върху хартиен носител се води в томове, като за всяка детска градина или център за подкрепа за личностно развитие се образува партида;

(4) Регистърът в електронен вид съдържа база данни с информацията по Приложение № 1.

(5) При несъответствие между записа на хартиен носител и електронната база данни, действие поражда този, който е воден на хартия;

(6) Всяка детска градина или център за подкрепа за личностно развитие се вписва в регистъра с индивидуален регистрационен номер;

(7) При актуализация, към първоначалния номер се добавят номерът и годината на вписването, касаещо съответната актуализация;

(8) В регистъра не се допускат поправки. При поправка на технически грешки, допуснати при вписването, длъжностното лице прави забележка и се подписва;

(9) В регистъра не се вписва информация, която е класифицирана по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.

 

Чл.8 (1) За вписване в регистъра, директорът на детската градина/центъра за подкрепа за личностно развитие подава в Община Димитровград на хартиен и електронен носител заявление по образец (Приложение 3), придружено с копия на документите, доказващи обстоятелствата, подлежащи на вписване;

(2) Длъжностното лице по чл. 2, ал.1 проверява заявлението, приложените към него заверени копия на документи и посочените в информационната карта данни. При установяване на недостатъци или непълноти в документите длъжностното лице, което води регистъра, дава указания на заявителя за отстраняване на допуснатите нередности в 14-дневен срок от получаване на писменото уведомлението за това;

(3) Обстоятелствата, подлежащи на последващо вписване в регистъра, както и промените в тях, се отразяват в 14-дневен срок от влизането в сила на акта, от който произтичат (след подадена информация на хартиен и електронен носител, придружена от сканирани документи, удостоверяващи обстоятелствата, попълнена в Приложение 4). В регистъра се вписва и датата, от която влиза в сила съответното обстоятелство, подлежащо на вписване в регистъра, когато същата е различна от датата на влизане в сила на акта;

(4) Новите обстоятелства се вписват така, че да не бъде засегната информацията, съдържаща се в предходните вписвания.

 

Чл.9 (1) За заличаване в регистъра, директорът на детската градина/центъра за подкрепа за личностното развитие подава в Община Димитровград заявление по образец (Приложение 5), с мотиви за извършване на заличаването и приложени копия на документите, доказващи обстоятелствата за извършеното заличаване. Заличаването в регистъра се извършва от длъжностното лице по чл. 2, ал. 1 в случаите:

1. когато детската градина/центърът за подкрепа за личностното развитие преустанови дейността си за повече от една учебна година;

2. при прекратяване дейността на юридическото лице;

(2) Заличаването на вписано обстоятелство и поправката на допуснати грешки се извършват по начин, който не води до унищожаване или повреждане на информацията.

 

Чл.10. (1) Регистърът се поддържа по начин, който гарантира целостта на информацията и контролиран достъп за вписвания и преглеждане съгласно изискванията на Наредбата;

(2) Регистърът показва състоянието на посочените в глава втора обстоятелства след последното вписване и дава възможност да се проследят хронологично промените във вписаните обстоятелства.

(3) Регистърът позволява генериране на справки относно обстоятелствата, подлежащи на вписване.

(4) В края на всяка учебна година се изготвя архивно копие на базата данни на електронен носител.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§1. Настоящата Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград се приема на основание чл. 346 от Закона за предучилищното училищното образование;

§2. Изменения и допълнения в наредбата се правят с решение на Общински съвет - Димитровград.

§3. За неуредени в настоящата наредба въпроси, Общински съвет - Димитровград приема отделни решения.

§4. Наредбата е приета на заседание на Общински съвет - Димитровград с Решение № ……………...  и влиза в сила от датата на влизане в сила на решението на Общинския съвет за приемането й.

§ 5. В 2-месечен срок от влизане в сила на настоящата наредба, всички общински детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград следва да подадат заявление за вписване в регистъра. Данните за съществуващите общинските детски градини и центровете за подкрепа за личностно развитие на територията на община Димитровград, както и предходните промени по отношение на посочените в глава втора обстоятелства, следва да са съпоставими с тези от модул „Институции“ на Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование.

 

 

 

 

 

 

Приложение 1 към чл. 5, т. 1

ИНФОРМАЦИОННА КАРТА

НА ОБЩИНСКА ДЕТСКА ГРАДИНА/…………………/ ЦПЛР……………………………, ГР. ДИМИТРОВГРАД ЗА 20….г.

1

Регистрационен номер и дата  на първоначално вписване №…/…г.

Указание: Регистрационният номер на първоначалното вписване се посочва при актуализиране на информацията за

ДГ/ЦПЛР

2

Наименование на ДГ/ЦПЛР

 

3

Година на основаване на ДГ/ЦПЛР

 

4

Юридически статут. Вид, номер и дата на юридическия акт за създаване на ДГ/ЦПЛР.

 

5

Седалище и адрес на управление

Седалище и адрес на управление:

Населено място гр./с. ........................................................................., пощенски код ....................................

област ......................................................, община/.......................................................................................

Адрес за кореспонденция:

Населено място гр./с. ........................................................................., пощенски код ....................................

област ......................................................, община/....................................................................................... Указание: Освен точния адрес на управление на институцията, тук се посочва и адреса за кореспонденция с всички държавни институции /ако е различен от адреса на управление/.

6

Код на институцията по НЕИСПУО

 

8

Булстат

 

9

Телефон,  E-mail, Интернет страница

 

10

Директор

Указание: Посочват се трите имена и телефон за връзка

11

Органи на колективно управление на институцията. Състав. Правомощия.

 

12

Акт за общинска собственост (поотделно, за всички филиали)

 

 

13

Брой сгради, в които се провежда обучение в т.ч филиали, адрес, телефон

1.       …………………………………………………..

(наименование, седалище, адрес и телефон)

2.       …………………………………………………..

(наименование, седалище, адрес и телефон)

3.       …………………………………………………..

                 (наименование, седалище, адрес и телефон)

 

14

Условия за достъп на деца с увреждания

Указание: Опишете елементите на физическа достъпност:

-          брой рампи

-          брой подвижни платформи

-          брой асансьори

-          брой адаптирани санитарни възли

15

Дейност на ЦПЛР  /по чл.49, ал.1 от ЗПУО/

16

  Наличие на почасови, съботно-неделни и сезонни дейности в ДГ

Указание: Моля опишете кои от изброените по-горе дейности предлага  ДГ

 

 

 

 

 

13

 

 

 

Брой групи Брой деца

Яслена група

Деца

Първа възрастова група

Деца

Втора възрастова група

Деца

Трета подготвителна група

Деца

Четвърта подготвителна група Деца

 бр.

 бр.

   бр.

 бр.

 бр.

   бр.

 бр.

 бр.

   бр.

   бр.

14

  

Източници на финансиране

Държавна субсидия

Общинска субсидия

Сключени договори за проекти и програми. Международни фондове и програми Дарения

Собствени приходи, в т.ч. от ДПУ Други приходи за........................ г.

              лв.

              лв.

лв.

лв.                       лв.

лв.

лв.

 

 

15

 

 

Участия в проекти

·         Регионални

·         Национални

·         Международни

Указание: посочете наименованието на проекта

   бр.

   бр.

   бр.

 

 

16

 

Брой персонал

Общ брой /щатни бройки/ ……………………………………………………………

 

Педагогически персонал ……………………………………………………………..

 

Непедагогически персонал ……………………………………………………………

 

Участия на персонала в квалификационни форми /посочете какви/ ……………….

-          Външни квалификации:

 

-          Вътрешни квалификации:

бр.

 

бр.

 

бр.

 

бр.

17

Средна месечна брутна заплата на едно лице

Средна месечна брутна заплата на педагогически персонал

лв.

Средна месечна брутна заплата на непедагогически персонал

лв.

Директор:         

подпис/дата      

Указание: попълването на всички редове е задължително

 

Приложение 2 към чл. 7, ал. 1

Регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа на личностно развитие на територията на община Димитровград

№ по ред

регистрационен № и дата  на  първоначалното вписване на институцията

вид на вписването - откриване, преобразуване, промяна и закриване

номер и дата на решение и заповед за откриване, преобразуване, промяна и закриване

наименование на детската градина/центъра за подкрепа на личностното развитие

код на институцията по НЕИСПУО

булстат

име на директор

адрес на управление

телефон, e-mail и  интернет  сайт на институцията

адрес на сградите/филиалите, в които се провежда обучението

брой групи в ДГ по възрасти

наличие и брой яслени  групи в ДГ

условия за достъп на деца с увреждания

наличие на почасови, съботно-неделни и сезонни дейности в ДГ

дейност на ЦПЛР  /по чл.49, ал.1 от ЗПУО/

условия и ред за пренасочване на децата  при преобразуване и закриване

условия и ред за съхраняване на задължителната документация

при преобразуване и закриване

условия и ред за разпределяне на имуществото при преобразуване и закриване

забележка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 3 към чл. 8, ал. 1

 

 

 

З А Я В Л Е Н И Е   З А  Р Е Г И С Т Р А Ц И Я

 

От ………………………...……………………………………………………………………….

(трите имена,  длъжност)

 

Представляващ .………………………….………………..………………………………………

 

...........................................................................................................................................................

(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие, адрес)

 

 

Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, детска градина ………………………………………… /център за подкрепа на личностното развитие......................................., да бъде вписан/а в Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на Община Димитровград.

 

Прилагам:

·         информация за вписване в регистъра съгласно Приложение 1 от Наредба за условията и реда за водене на регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие в Община Димитровград;

·         следните документи, удостоверяващи исканото вписване:……….                                                                              

 

        ЗАЯВИТЕЛ:

................ 20…… г.                                                                                      …………………..

гр. Димитровград                                                                                     (име, подпис и печат)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 4 към чл. 8, ал. 3

 

 

З А Я В Л Е Н И Е  

ЗА АКТУАЛИЗАЦИЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА/ВПИСВАНЕ НА ПРОМЕНИ В ОБСТОЯТЕЛСТВАТА  

 

От …………………...……………………………………………………………………………

(трите имена,  длъжност)

 

Представляващ ………….……………….………………..………………………………………

 

...........................................................................................................................................................

(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие, адрес)

 

 

Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, за детска градина ………………………………………… /център за подкрепа на личностното развитие.......................................................................... да бъде актуализирана вписаната информация в Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на Община Димитровград по следните причини :

………………………………………………………………………………………………...……

….......................................................................................................................................................

…………………….………………………………………………………………………………

 (посочват се настъпилите  промени и причини)

 

 Прилагам следните документи, удостоверяващи исканото вписване: ………………………………...........................................................................................................

                                                                                   

 

        ЗАЯВИТЕЛ:

................ 20…… г.                                                                                      …………………..

гр. Димитровград                                                                                     (име, подпис и печат)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 5  към чл. 9, ал. 1

 

 

З А Я В Л Е Н И Е   ЗА   З А Л И Ч А В А Н Е

 

От ……………...………………………………………………………………………………….

(трите имена,  длъжност)

 

Представляващ …….…………………….………………..………………………………………

 

...........................................................................................................................................................

(наименование на детската градина/център за подкрепа на личностното развитие , адрес)

 

 

     Моля, на основание чл. 346, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование, детската градина………………………../център за подкрепа на личностното развитие ……………………………….. да бъде заличен/а от Регистъра на общинските детски градини и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на община Димитровград   по следните причини:

………………………………………………………………………………………………...……………

….............................................................................................................................................................

…………………….……………………………………………………………………………………….....

 (посочват се настъпилите  промени и причини)

 

Прилагам следните документи, удостоверяващи исканото вписване: ………………………………...........................................................................................................

 

                                                                                                  ПОДПИС :

  ……………20……г.                                                                                          ………..……………….

                                                                                                                                     (подпис и печат)