Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ НА ОБЩИНА ДИМИТРОВГРАД
6400 гр.Димитровград, бул.”Г.С.Раковски” № 15; www.dimitrovgrad.bg
Председател – Тел.: 0391/68210; 68212; факс: 0391/66764
e-mail: [email protected];
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДИМИТРОВГРАД
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
ОТ ГЕРГАНА КРЪСТЕВА - ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ОТНОСНО: Приемане на отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително
УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Съгласно чл.27, ал.6 от ЗМСМА и на основание чл.15, ал.1, т.14 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, председателят на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината по ред, определен в Правилника.
Представеният Ви отчет обхваща периода от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително.
Предвид гореизложеното, Ви предлагам следния проект за
РЕШЕНИЕ:
На основание чл. 27, ал. 6 от ЗМСМА и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общински съвет - Димитровград приема Отчет за своята дейност в периода от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително, съгласно приложената справка.
Приложение: съгласно текста.
О Т Ч Е Т
за дейността на Общински съвет – Димитровград за периода от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително
Настоящият отчет за дейността на Общински съвет – Димитровград и на неговите комисии е изготвен и се внася за разглеждане на основание чл. 27, ал. 6 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 15, ал. 1, т. 14 от Правилника за дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Организацията и дейността на Общински съвет - Димитровград се определя и осъществява в съответствие със Закона за местното самоуправление и местната администрация.
През отчетния период от настоящия мандат Общинския съвет и неговите постоянни комисии работиха отговорно за решаване на общинските проблеми, спазвайки законите на Република България и съгласно своя Правилник за организацията и дейността, неговите комисии и взаимодействията му с общинската администрация. За отчетния период те разгледаха Докладни записки и материали, по които дадоха следните становища:
І. ПК "ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И БЮДЖЕТ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 76 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 19 бр. преписки и докладни. По петнадесет от тях е дала положителни становища, две – за сведение, по една „Да се създаде комисия за цялостна концепция на наредбата.” и по една са гласували 5-ма „въздържал се” и двама „за”.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 13 бр преписки и докладни. По шест от тях е дала положително становище, шест е приела за сведение и по една „В комисията да се включи представител на Общината”.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 17 бр преписки и докладни. По четиринадесет от тях е дала положителни становища, по две е против и една е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 15 бр преписки и докладни. По тринадесет от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 12 бр преписки и докладни. По единадесет от тях е дала положителни становища и една – „за сведение”, като по три от тях са изразили особено мнение.
ІІ. ПК "ТСУ, СТРОИТЕЛСТВО И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 59 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 13 бр. преписки и докладни. По десет от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение, а по една има предложение за съставяне на комисия.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 13 бр преписки и докладни. По дванадесет от тях е дала положително становище и една е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 17 бр преписки и докладни. По тринадесет от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение, една – против, а по две докладни записки имат предложение за създаване на комисия.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 9 бр преписки и докладни. По шест от тях е дала положително становище, две е приела за сведение и по една са против.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и докладни. По шест от тях е дала положително становище и по една са против.
ІІІ. ПК "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 78 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 15 бр. преписки и докладни. По седем от тях е дала положителни становища, четири е приела за сведение, три са с отрицателно становище и по една са гласували „въздържал се”.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 22 бр преписки и докладни. По седем от тях е дала положително становище, осем е приела за сведение, по две - „да представят допълнителна информация” и по пет – „ не отговарят на наредбата”.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 25 бр преписки и докладни. По тринадесет от тях е дала положителни становища, четири е приела за сведение, по две - „да представят допълнителна информация” и по шест – „ отрицателно, не отговарят на наредбата”.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр преписки и докладни. По две от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение и по две – „ отрицателно, не отговарят на наредбата”.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 9 бр преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение и по две - „да предоставят допълнителна информация за какво ще са необходими средствата.”.
ІV. ПК "ОБРАЗОВАНИЕ, МЛАДЕЖ И СПОРТ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 43 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 8 бр. преписки и докладни. По две от тях е дала положителни становища и шест е приела за сведение.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По четири от тях е дала положително становище, пет е приела за сведение и по една „да се добави представител от Общината”.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 11 бр. преписки и докладни. По четири от тях е дала положителни становища, седем е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По три от тях е дала положителни становища и три е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 8 бр. преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
V. ПК "КУЛТУРА, ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ И СРЕДСТВА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 46 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 11 бр. преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение и по две са гласували „въздържал се”.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По три от тях е дала положително становище, седем е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 12 бр. преписки и докладни. По девет от тях е дала положителни становища и три е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр. преписки и докладни. По всички е дала положително становище.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По всички е дала положително становище.
VI. ПК "АГРАРНА ПОЛИТИКА И ЗЕМЕДЕЛИЕ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 49 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 13 бр. преписки и докладни. По девет от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение и по една се въздържат.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По седем от тях е дала положително становище, три е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 13 бр. преписки и докладни. По единадесет от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр. преписки и докладни. По пет от тях е дала положителни становища, две е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По пет от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение.
VІI. ПК "ТЪРГОВИЯ, ОБЩИНСКИ ПАЗАРИ И ТЪРЖИЩА"
През отчетния период комисията е разгледала общо 33 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По две от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение и по една се въздържат.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 9 бр. преписки и докладни. По четири от тях е дала положително становище, пет е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 9 бр. преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 4 бр. преписки и докладни. По една от тях е дала положително становище,а три е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 5 бр. преписки и докладни. По три от тях е дала положителни становища, а две е приела за сведение.
VІІI. ПК "ТРАНСПОРТ И СЪОБЩЕНИЯ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 37 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр. преписки и докладни. По две от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение и по една „да се назначи комисия”.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища и четири е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По осем от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение и една против.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 4 бр. преписки и докладни. По две от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По пет от тях е дала положителни становища и една е приела за сведение.
ІX. ПК "ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ"
През отчетния период комисията е разгледала общо 43 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По шест от тях е дала положителни становища и четири е приела за сведение.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По четири от тях е дала положително становище, шест е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 10 бр. преписки и докладни. По четири от тях е дала положителни становища, шест е приела за сведение.
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 6 бр. преписки и докладни. По три от тях е дала положителни становища, три е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 7 бр. преписки и докладни. По всички е дала положително становище.
X. ПК "ЗАКОННОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД"
През отчетния период комисията е разгледала общо 103 бр. преписки и Докладни, както следва:
- За месец юли 2020 г. комисията е разгледала общо 27 бр. преписки и докладни. По двадесет и пет от тях е дала положителни становища и две е приела за сведение.
- За месец август 2020 г. комисията не е провела заседание.
- За месец септември 2020 г. комисията е разгледала общо 18 бр преписки и докладни. По дванадесет от тях е дала положително становище, шест е приела за сведение.
- За месец октомври 2020 г. комисията е разгледала общо 24 бр преписки и докладни. По двадесет и две от тях е дала положителни становища, една е приела за сведение, а по една докладна записка „да се уточни ликвидирането на съсобственост на ПС”
- За месец ноември 2020 г. комисията е разгледала общо 17 бр преписки и докладни. 15 е приела за законосъобразни и две е приела за сведение.
- За месец декември 2020 г. комисията е разгледала общо 17 бр преписки и докладни. Единадесет е приела за законосъобразни, три е приела за сведение, една – незаконосъобразна, по една – „въздържал се” и по една има изразено особено мнение.
XI. ПК "НАБЛЮДАТЕЛНА КОМИСИЯ"
През отчетния период комисията няма разгледани преписки и Докладни записки.
През отчетния период, постоянните комисии към Общински съвет – Димитровград са разгледали общо 567 броя преписки и Докладни записки.
През отчетния период от месец юли 2020г. до месец декември 2020 г. включително, са проведени 6 /шест/ заседания на Председателския съвет към Общински съвет – Димитровград, на които бяха гласувани да отпаднат следните Докладни записки:
- Съгласно Протокол от 23.07.2020г., отпадналата Докладна записка от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград е 1 /една/, както следва:
- Докладна записка вх. № ОбС-07-163/06.07.2020г. от Калинка Монева относно: Реставрация на паметника „Трите поколения“ в квартал „Черноконево“, премахване на торс от постамента на паметника на Филю Запрянов в с. Върбица и обновяване на каталога на монументалните паметници на културата в община Димитровград.
- Съгласно Протокол от 22.10.2020г., отпадналата Докладна записка от проекта за Дневен ред за предстоящата редовна сесия на ОбС-Димитровград е била 1 /една/, както следва:
1. Докладна записка вх. № ОбС-07-250/16.10.2020г. от Тодор Тодоров относно: Отпускане на стипендии и финансово стимулиране на деца и младежи с доказани постижения в община Димитровград за 2020 година
През отчетния период от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. включително, Общински съвет – Димитровград проведе 5 /пет/ заседания, редовно проведени, съгласно изискванията на Закона за местното самоуправление и местната администрация и свикани по реда на нашия правилник и 1 /едно/ тържествено заседание по повод 73-годишнината на Димитровград - 02.09.2020г.
В дневния ред на заседанията за този период бяха включени за обсъждане 111 Докладни записки, описани както следва:
- от Кмета на община Димитровград – 82 бр.
- от Председателя на Общински съвет – Димитровград – 7 бр.
- от Постоянни комисии към ОбС – Димитровград – 18 бр.
- от ПП ГЕРБ – 0
- от МК „Движение заедно за промяна” - 2 бр.
- от ПП БСП за България – 2
- от ПП „Български демократичен център” – 0 бр.
- от „Демократична България-обединение” – 0 бр.
- от ВОЛЯ – 0 бр.
В таблица №1 са представени внесените докладни записки от общински съветници, сортирани по основни групи решения на Общински съвет – Димитровград. Видно от извадката е, че най-много предложения са постъпили в областта на социалните дейности и здравеопазването.
Табл. 1
|
Председател на Общински съвет |
ГЕРБ |
„Движение заедно за промяна” |
БСП за Б-я |
„Български демократичен център” |
„Демократична България-обединение” |
ВОЛЯ |
Постоянни комисии |
Социални дейности и здравеопазване |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Инфраструктура |
|
|
|
|
|
|
|
|
Общинска собственост |
|
|
|
|
|
|
|
|
Икономика, политика и туризъм |
|
|
|
|
|
|
|
|
Култура и СМИ |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Местна власт |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Нормативна уредба |
1 |
|
2 |
|
|
|
|
1 |
Европейски програми, екология и води |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Образование, младеж и спорт |
|
|
|
2 |
|
|
|
1 |
За отчетния период от месец юли 2020г. до месец декември 2020г. включително има една оттеглена след дебат Докладна записка. Като за същия период Съвета е гласувал общо 123 решения.
Относно законосъобразността и целесъобразността на решенията, взети от Общинския съвет, има постъпили следните документи:
1,По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 70, т.11 от Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Димитровград е образувано АД № 930/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. С Определение от 11.11.2020г. АС-Хасково е оставил жалбата без разглеждане и е прекратил делото. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, като е било образувано АД № 13219/2020г. по описа на ВАС. С Определение № 189/07.01.2021г. на ВАС е отменено Определение без номер от 11.11.2020 г., постановено по адм. д. № 930 по описа на Административен съд - Хасково за 2020 г. и делото е върнато на същия състав на Административен съд - Хасково за продължаване на съдопроизводствените действия. Делото е насрочено за разглеждане за 17.03.2021г.
2. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 48, ал.3 в частта: „или упълномощено от него лице” от Наредба № 16 за изграждане и опазване на зелената система на територията на община Димитровград е образувано АД № 894/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е насрочено за 03.02.2021г., и към 31.12.2020г. няма произнасяне.
3. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 52 от Наредба № 5 за чистотата и управление на дейностите по опазване на околната среда на територията на община Димитровград е образувано АД № 984/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. С Определение от 29.10.2020г. АС-Хасково е оставил жалбата без разглеждане и е прекратил делото. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, като към 31.12.2020г. няма произнасяне.
4. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 56, ал.2 в частта: „или упълномощено от него лице” от Наредба № 11 Противопожарна наредба е образувано АД № 895/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е насрочено за 20.01.2021г., и към 31.12.2020г. няма произнасяне.
- По протест на прокурор в Окръжна прокуратура – Хасково срещу чл.21 от Наредба №12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е образувано Административно дело № 32/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е било насразгледано на 03.06.2020г, а на 29.06.2020г. е постановено Решение № 291 от 29.06.2020г., с което се отменя чл.21 от Наредба №12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 10129/2020 г. по описа на ВАС. Към 31.12.2020г. няма произнасяне.
- По жалба от гражданин на Община Димитровград против чл.7, ал.1, т.1 от Наредба №2 за опазване на обществения ред е образувано Административно дело № 578/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. С определение от 03.06.2019г. АС-Хасково е оставил делото без разглеждане и го е прекратил. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 10971/2019 г. С Определение №12695 от 27.09.2019г. е отменено определение от 03.06.2019г., постановено по АД № 578/2019г. и делото е било върнато на ХАС за продължаване на съдопроизводствените действия. Делото е разгледано на 11.12.2019г, а на 07.02.2020г. е постановено Решение № 31 от 07.02.2020г., с което се обявява за нищожна разпоредбата на чл.7, ал.1, т.1 от Наредба №2 за опазване на обществения ред. Постановеното решение е влязло в законна сила на 14.08.2020г.
7. По жалба от гражданин на Община Димитровград против чл.15, т.2 от Наредба №2 за опазване на обществения ред е образувано Административно дело № 911/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. С определение от 14.10.2020г. АС-Хасково е оставил делото без разглеждане и го е прекратил. Същото е влязло в законна сила на 24.10.2020г.
8. По жалба от гражданин на Община Димитровград срещу Раздел IV-ти от Наредба № 2 за опазване на обществения ред е образувано Административно дело № 905/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е било насразгледано на 16.12.2020г, а на 18.01.2021г. е постановено Решение № 898 от 18.01.2021г., с което се отменя Раздел IV-ти „Нарушения при обитаване на жилища, обществени сгради и производствени помещения” (чл.28, чл.29 и чл.30) от Наредба № 2 за опазване на обществения ред. Към 31.12.2020г. същото не е влязло в законна сила.
9. По жалба от гражданин на Община Димитровград против Решение № 1143 от 31.01.2019г. на Общински съвет – Димитровград е образувано Административно дело № 283/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. С определение от 03.04.2019г. АС-Хасково е оставил жалбата без разглеждане и е прекратил делото. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 6395/2019 г. С Определение от 10.07.2019г. е отменено определение от 03.04.2019г., постановено по АД № 283/2019г. и делото е било върнато на ХАС за продължаване на съдопроизводствените действия. Делото е разгледано на 02.10.2019г, а на 06.01.2020г. е постановено Решение № 1028 от 06.01.2020г., с което се отхвърля жалбата от гражданина на Община Димитровград против Решение № 1143 от 31.01.2019г. на Общински съвет – Димитровград. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, като е било образувано за което е било образувано АД № 3325/2020 г. На 26.11.2020г. е постановено Решение № 14691 от 26.11.2020г., с което е оставено в сила Решение № 1028 от 06.01.2020 г. по адм. дело № 283/2019 г. по описа на Административен съд – Хасково. Постановеното решение е влязло в законна сила на 26.11.2020г.
10. По жалба от гражданин на Община Димитровград против Решение № 1338 от 24.09.2019г. на Общински съвет – Димитровград е образувано Административно дело № 1212/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 22.01.2020г., а на 17.02.2020г. е постановено Решение № 63 от 17.02.2020г., с което се отхвърля жалбата на гражданина, против Решение № 1338 от 24.09.2019г. на Общински съвет – Димитровград. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, но към момента няма произнасяне.
11. По жалба от гражданин на Община Димитровград против т.II, т.1 за населението на град Димитровград от Решение № 1134 от 20.12.2018г. на Общински съвет – Димитровград е образувано Административно дело № 97/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 03.04.2019г., а на 30.07.2019г. е постановено Решение № 593 от 30.07.2019г., с което се отменя Решение № 1134/20.12.2018г. на ОбС-Димитровград, в частта по т.II, т.1, с което на основание чл.66, ал.1 от ЗМДТ ОбС-Димитровград е определил размера на такса за битови отпадъци за 2019г., по населени места, както следва: т.1 за населеното място на град Димитровград – 4,5 промила върху данъчната оценка на недвижимите имоти в рамките на 2019 г., по видове услуги, както следва:за сметосъбиране и сметоизвозване – 2,2 промила; за обезвреждане на битови отпадъци и отчисления по чл.60 и чл.64 от ЗУО – 1,6 промила; за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – 0,7 промила.Решението е обжалвано пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 13938/2019г.по описа на ВАС. На 14.07.2020г. е постановено Решение № 9535 от 14.07.2020г., с което е оставено в сила решение № 593 от 30.07.2019 г. Постановеното решение е влязло в законна сила на 14.07.2020г.
12.По жалба от гражданин на Община Димитровград против т.II, т.2, т.22 „с. Бодрово” от Решение № 1134 от 20.12.2018г. на Общински съвет – Димитровград е образувано Административно дело № 98/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 20.03.2019г., а на 09.10.2019г. е постановено Решение № 685 от 09.10.2019г., с което се отменя Решение № 1134/20.12.2018г. на Общински съвет Димитровград, в частта му по т. II, т.2, т.2.2, с която на основание чл.66, ал.1 от ЗМДТ Общински съвет Димитровград е определен размера на такса за битови отпадъци за 2019г., по населени места както следва: за населението на с.Бодрово - 4,5 промила върху данъчната оценка на недвижимите имоти в рамките на 2019год., по видове услуги, както следва: за сметосъбиране и сметоизвозване - 2,2 промила; за обезвреждане на битови отпадъци и отчисления по чл.60 и чл.64 от ЗУО - 1,6 промила; за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване - 0,7 промила. Решението е обжалвано пред Върховен административен съд, за което е било образувано АД № 13698/2019 г. по описа на ВАС. На 23.07.2020г. е постановено Решение № 10133 от 23.07.2020г., с което е оставено в сила решение № 685 от 09.10.2019 г. по адм. дело № 98/2019 г. по описа на Административен съд – Хасково. Постановеното решение е влязло в законна сила на 23.07.2020г.
13. По жалба от гражданин на Община Димитровград против чл.10, ал.1, чл.12, ал.1 и ал.2, чл.14, ал.1, чл.15 ал.1 и ал.2, чл.17 и чл.22 от Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград е образувано Административно дело № 117/2019г. по описа на Административен съд – Хасково. С определение от 17.05.2019г. АС-Хасково е оставил жалбата без разглеждане и е прекратил делото. Същото е обжалвано пред Върховен административен съд, като е било отменено и делото е било върнато на ХАС за продължаване на съдопроизводствените действия. Делото е разгледано на 16.10.2019г., а на 18.11.2019г. е постановено Решение № 828 от 18.11.2019г., с което се отхвърля жалбата на гражданина срещу чл.10, ал.1, чл.12, ал.1 и ал.2, чл.14, ал.1, чл.15 ал.1 и ал.2, чл.17 и чл.22 от Наредба № 12 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Димитровград. Решението на АС-Хасково е обжалвано пред ВАС, като е образувано АД №2010/2020г. по описа на Върховен административен съд, насрочено за разглеждане на 20.02.2020г. Съгласно Решение №6489/02.06.2020г., постановено по АД №2010/2020г. на Върховен административен съд е изменил частично Решение № 828/18.11.2019г., постановено по адм. дело № 117/2019г. на АС-Хасково.
14. По жалба от гражданин на Община Димитровград против Решение № 69/19.12.2019г. на Общински съвет – Димитровград е образувано Административно дело № 68/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е било насрочено за разглеждане в съдебно заседание за 03.06.2020г. На 09.06.2020г. в деловодството на ОбС-Димитровград е постъпило съобщение от АС-Хасково, с което ОбС-Димитровград се задължава в 14-дневен срок от получаването му да представи по делото Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград, в редакцията й, действаща към датата на издаване на процесния акт, а именно 19.12.2019г. С писмо от 11.06.2020г. ОбС-Димитровград е изпратил исканите материали. Към 31.12.2020г. делото не е насрочено за разглеждане в съдебно заседание.
15. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 17 от Наредба № 2 за опазване на обществения ред е образувано АД № 243/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е било разгледано на 29.07.2020г, а на 18.08.2020г. е постановено Решение № 503 от 18.08.2020г., с което е обявена за нищожна разпоредбата на чл. 17 от Наредба № 2 за опазване на обществения ред. Същото е влязло в законна сила на 14.09.2020г.
. 16.По жалба на гражданин на Община Димитровград против чл. 26, т.2 в частта „Движение/управление” от Наредба № 2 за опазване на обществения ред е образувано АД № 319/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. С Определение от 18.05.2020г. на АС-Хасково делото е присъединено към АД № 299/2020г. по описа на Административен съд – Хасково./описано под т. 17 от справката/
17.По жалба на гражданин на Община Димитровград против чл. 26, т.2 в частта „велосипеди” от Наредба № 2 за опазване на обществения ред е образувано АД № 299/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 01.07.2020г., а на 23.07.2020г. е постановено Решение № 420 от 23.07.2020г./допълнено с Определение от 12.08.2020г./ , с което се отменя по жалба на гражданина чл.26, т.2 в частта „движение/управление” на „велосипеди” от Наредба № 2 за опазване на обществения ред. Делото е обжалвано пред ВАС, като е образувано АД № 9986/2020г. по описа на Върховен административен съд, в частта на присъдените разноски. Съгласно Определение от 08.10.2020г. се оставя в сила Определение от 12.08.2020г. на ХАС. Същото е влязло в законна сила на 08.10.2020г.
.18. По Заповед № АК-04-3/28.01.2020г. на Областен управител на Област Хасково, с която се оспорва разпоредбата на чл.24, ал.2 от Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград е образувано Административно дело № 117/2020г. по описа на Административен съд – Хасково. Делото е разгледано на 03.06.2020г., а на 03.07.2020г. е постановено Решение № 283 от 03.07.2020г., с което се отменя разпоредбата на чл.24, ал.2 от Наредба № 10 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Димитровград. Същото е влязло в законна сила на 24.07.2020г.
19. По жалба на гражданин на Община Димитровград срещу чл. 61, ал.2, т.4 Наредба № 9 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на Община Димитровград е образувано АД № 662/2017г. по описа на Административен съд – Хасково. По делото е постановено решение № 724/13.11.2017г., с което се отменя разпоредбата на чл. 61, ал.2, т.4 Наредба № 9 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на Община Димитровград в частта й „повече от два часа”, като се отхвърля оспорването на жалбоподателя в останалата му част. Решението на АС-Хасково е обжалвано пред ВАС, като е образувано АД №554/2018г. по описа на Върховен административен съд. Делото е насрочено за разглеждане на 20.09.2021г.
За отчетния период от месец юли 2020г. до месец декември 2020г. включително няма постъпили писмени питания към кмета на общината, а по време за редовните заседания – 9 /девет/ устни.
В деловодството на Общински съвет – Димитровград от месец юли 2020 г. до месец декември 2020 г. са постъпили и са изходирани, както следва:
- 214 докладни записки, молби, жалби, заявления и входящи и изходящи писма, свързани с работата по тях. Основни вносители са Общинска администрация – Димитровград и физически лица;
- 288 писма от различни институции, физически и юридически лица, включително входящи и изходящи писма по тях и кореспонденция на Общински съвет – Димитровград.
На основание чл. 15, ал. 2 от Правилника на Общински съвет – Димитровград, председателят на общинския съвет координира работата на постоянните комисии и им разпределя работните материали според тяхната компетентност.
Постоянните комисии разглеждат проектите за решения и други актове, разпределени им от председателя на Общински съвет, приемат доклади, предложения и препоръки, изискват документи и изготвят становища по тях.
На базата на предложените от общинската администрация материали и според проблемите и потребностите на населението в общината, Общински съвет – Димитровград, ръководейки се от основните принципи в дейността си – законност, гарантиране интересите на жителите на общината и самостоятелност при вземане на решенията, организира работата на постоянните комисии и прие редица решения, които на осн. чл. 97 ал.4 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Димитровград, неговите комисии и взаимодействието му общинската администрация са доведени до знанието на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет сайта на Община Димитровград.
Съгласно изискванията на чл.22, ал.1 и ал.2 от ЗМСМА, актовете на Общинския съвет се изпращат на кмета на общината, на областния управител и на РП – Хасково - ТО-Димитровград, с цел осигуряване надзора за законност в 7-дневен срок от приемането им.
Приетите решения и наредби се разгласяват на населението чрез средствата за масово осведомяване и чрез интернет страницата на Община Димитровград http://www.dimitrovgrad.bg.
Относно работата на Общински съвет – Димитровград по Закона за достъп до обществена информация / ЗОДОИ/ отчитаме, че през 2020 година в Общински съвет - Димитровград са постъпили общо 4 /четири/ писмени Заявления за достъп до обществена информация, които са официално заведени в електронния регистър за достъп до информация, както и в деловодната система Archimed eProcess.
Всички оригинали на преписките по ЗДОИ, постъпили през 2020 г. са архивирани и се съхраняват в деловодството на Общински съвет - Димитровград. Води се освен електронният регистър и регистър на хартиен носител.
Всички Заявления за ДОИ, постъпили в Общински съвет – Димитровград през 2020 г. отговорят на изискванията на чл. 25, ал. 1 от ЗДОИ. Те са разгледани своевременно, след което е взето решение за предоставяне или отказ от предоставяне на достъп до исканата обществена информация. Заявителите са писмено уведомени в законоустановения срок за решението.
Заплащането на разходите за достъп до обществена информация e било извършено по касов път, в касата на община Димитровград.
Всички постъпили Заявления от субекти на правото на ДОИ през 2020г. са от граждани на Република България, като техният общ брой е 4 /четири/.
Процедури за разглеждане и решения за ДОИ
- Постъпили заявления за ДОИ – 4 /четири/ броя;
- Оттеглени ЗДОИ – няма;
- Оставени без разглеждане - няма
- По субекти на правото на ДОИ
- от граждани на Република България - 4 /четири/ броя;
- По вид на заявлението
- Писмени ЗДОИ - 1 броя
- Електронни ЗДОИ – 3 броя
- По вид на информацията
- официална информация – 4 броя
- служебна информация - няма
- По теми
- упражняване на права или законни интереси на гражданите - 0 броя
- процес на вземане на решения - 2 брой
- контролна дейност на администрацията - 0 броя
- предотвратяване или разкриване на корупция или нередности - 0 броя
- проекти на нормативни актове - 0 броя
- изразходване на публични средства – 1 броя
- отчетност на институцията - 0 броя
- други теми - 1 брой
- Разглеждане на заявленията и предоставяне на ДОИ през 2020 г.
- предоставяне на свободен ДОИ – 4 /три/ броя;
- предоставяне на частичен ДОИ – няма;
- уведомяване на заявителя за липса на исканата информация – няма;
- исканата информация не се предоставя по реда на ЗДОИ – няма;
- Срок за издаване на решението за ДОИ
- Веднага - няма
- в 14 дневен срок - 4 броя
- в законоустановения срок след удължаването му - няма
- Отказ на Заявителя от предоставения му достъп - няма
- Жалби срещу решения по предоставяне на ДОИ - няма
Уеб-сайт на Общински съвет - Димитровград, предоставя актуална информация за всички сфери на дейност на Общинският съвет, като и информация, съгласно изискванията на ЗДОИ. Предоставя се възможност за приемане и по електронен път на Заявления за достъп до обществена информация на следния e-mail адрес: [email protected].
ГЕРГАНА КРЪСТЕВА
Председател на Общински съвет
Димитровград